    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowy Olek! E-620!
    Date: Thu, 26 Feb 2009 17:52:21 +0100
    <go0nj4$brr$2@nemesis.news.neostrada.pl> <go0qa3$bd4$3@inews.gazeta.pl>
    <go0rnp$js6$1@inews.gazeta.pl> <go0siu$qt4$1@inews.gazeta.pl>
    <go0ucj$7uo$1@inews.gazeta.pl> <go10dn$kc7$1@inews.gazeta.pl>
    <go13f9$a1l$1@inews.gazeta.pl> <go15t5$o1f$1@inews.gazeta.pl>
    <go1c1a$53t$1@inews.gazeta.pl> <g...@t...hamstera.pl>
    <go5pfc$ena$1@inews.gazeta.pl> <go5t6n$2jb$1@inews.gazeta.pl>
    <go6b28$3h8$1@inews.gazeta.pl> <go6dv1$f7m$1@inews.gazeta.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Kłamiesz:
    > "Byle kitem z światłem 3.5-5.6 masz sterowanie GO na poziomie 2.4-2.8 z
    > olka."

    Przeczytaj sobie definicję słowa kłamstwo bo konsekwentnie używasz tego
    słowa bez zrozumienia.
    Przy okazji masz rację, że się pomyliłem, bo nie 2.4, a coś 1.8.

    > Dokładnie tak. Do "kontroli GO" kupuje się stałki ze światłem <F2.

    Że niby nie można? :)

    > Najczęstszym jest brak wyższych ISO a nie duża GO.

    Tyle że wyższe iso to tylko nocą i częściowo daje się załatwić statywem.
    Braku kontroli nad GO ciężko jakkolwiek załatwić.

    > Tak tak :>>>>>

    :P

    > Nie ma najmniejszego sensu, bo Ninikowi nie mieści się w głowie że stare
    > CCD szumi mniej niż jego Alfusia :>>>

    Nie mam A900.

    > http://www.foto-net.pl/sklep/oferta_obiektywy_Sony%2
    0Minolta.html
    > Wskaż odpowiedniki standardowego zooma ze światłem F2.8 i tele 50-200.

    Jaki jest standardowy zoom z f/2.8 pod cropa?

    > Nie obchodzi mnie "np." w postaci jakiejś stałki L, interesuje mnie ogół.

    Wygeneralizujmy na wszystkie szkła świata :D

    > Nie rozumiesz czego dotyczy ten wątek ale musisz swoje pobełkotać.

    Po prostu mnie śmieszysz, szkoda, że ironii nie łapiesz ;)

    > Tak, wymień coś z tego itd.

    3. jeszcze lepsze iso
    4. ogromna gama obiektywów dostępnych na rynku
    5. brak pieprzenia się z przelicznikami
    6. więcej rozsądnych Mpix

    Starczy Ci?

    > Nie ma konkurencji dla APS-C. FF nie jest taką konkurencją z powodu cen
    > szkieł.

    Tak sobie tłumacz to 13 razy droższymi szkłami :D

    > Ile? Np. 500 zł za 40-150/3.5-5.6.
    > Wskaż odpowiednik.

    Mało to pełnoklatkowych sigm, tamronów i innych z zakresem 70-300? Jak
    przymkniesz do tej samej GO to pewnie rezultaty będą podobne jeśli
    chodzi o jakość.

    > Bo zwyczajnie jesteś mało pojętny i nie rozumiesz do czego służy takie
    > szkło.
    > 300/2.8 jest odpowiednikiem 600/2.8 i tyle.

    ROTFL :)

    Ty chyba czegoś nie rozumiesz.

    Zasłoń sobie pół matrycy jeszcze i dostaniesz magiczne 1200/2.8 :) Albo
    jeszcze kawałek i dostaniesz jeszcze fajniejsze 1800/2.8 :)
    Dziwne, że nikt nie kupuje tego przewartościowanego obiektywu.

    > Chłopie, jaki ty jesteś głupi... Co ma GO do szkieł ultra wide??? No co?

    Kończą się argumenty i zaczynają inwektywy. Normalnie w dyskusji u Ciebie.

    > Do GO, kąt w standardzie to jedyne miejsce gdzie zdjęcia z małą GO
    > wyglądają ciekawie.

    A na 85mm to jest już zakazane :)

    > http://a.img-dpreview.com/gallery/nikon_50_1p4_sampl
    es/dsc_4068-acr.jpg
    > Takiej przestrzenności nie uzyska sie na APS-C. Albo bedzie płasko albo
    > z wąskim kątem.

    Fajnie, że Ci się takie podobają zdjęcia :)

    > Nie tanieją.

    :) :) :)

    > Nie, ale:
    > - jeśli nie ma 24Mpix to nie można cropować, więc musimy cholernie
    > drogie szkło FF

    "Pamiętaj że nie jesteś zobowiązany
    wykorzystać całej powierzchni negatywu.
    Ilekroć wycinek da Ci obraz bardziej
    wyrazisty, bardziej ekspresyjny
    lub piękniejszy od całego negatywu, nie
    wahaj się ograniczyć obrazu do tego wycinka."

    Zasada którą często stosuję.
    Nic nie musimy mieć. Nie wkładaj jakichś niestworzonych historii jak to
    pełna klatka musi być tak okrutnie droga. Jest wiele fajnych a tanich
    szkieł w każdym systemie.

    > - jeśli za to ma 24Mpix, to przy tej samej cenie za szkła niczego nie
    > zyskujemy, a jedynie tracimy na wadze i cenie body.

    Na wadze nie tracimy - porównaj sobie olkowe 300/2.8 z 600/5.6 - waga i
    cena jest ta sama.
    Po drugie zyskujesz sporo możliwości, które możesz wykorzystać lub nie.
    Po zmniejszeniu zdjęcia z 24Mpix do 12Mpix i tak jest lepsze od tego
    oryginalnie 12Mpix.

    > Ty głupolu, porównano dynamikę całego zdjęcia.

    Jaki Ty kulturalny Mateuszku jesteś, weź sobie nervosol może? :)

    > Nie wiesz jak się ocenia rzeczywostą dynamikę? To się nie wypowiadaj.
    > Ocenia się porównując poziom przy którym szum staje się zbyt silny.

    Dalej nie wiem co chcesz udowodnić i jaką druzgocącą tezą rzucić. Wyluzuj.

    > Tak, szkoda. Na szczęście E30 jest o niebo lepszy.

    No... pamiętam Twój wątek szczęśliwości o nim.

    > Tu nie ma co komentować, wystarczy popatrzeć na zdjęcie które tam
    > przedstawiono. Tam gdzie S5 rejestruje detale w cieniach, na A900 widać
    > kolorową sieczkę z szumu.

    Porównywanie krańca zakresu mija się z celem. Ile razy Ci jeszcze to
    wytłumaczyć?

    > C I E N I
    > S5 bije A900 pod względem CIENI. Kiedy to wreszcie trafi do twojego
    > małego rozumku? Co mają cienie do Super-CCD?

    Porównywanie krańca zakresu mija się z celem. Ile razy Ci jeszcze to
    wytłumaczyć?

    > No to weź te obrazki z S5 i A900 i zeskaluj tak, żeby szumy były niższe
    > niż w S5. Czekam.

    Dalej nie mam zielonego pojęcia na co to ma być dowód?

    > Nie kumasz gościu.

    Tak tak :)
    Gościu :D

    > Jak ktoś chce mieć szybkie dwuosobowe auto to nie będzie kupował
    > wolniejszego czteroosobowego "bo może przecież nie używac tylnej kanapy".

    Przedstawiłem Ci moje zdanie na temat tego porównania :) hyhy :)

    > Procentach.

    Milenka wiecznie żywa :)

    > Podałem na dole przykład tele Nikkora.

    13 razy więcej :D No "szacun" :)
    Takie fajne porównanie a zupełnie odstrzelone od rzeczywistości :D

    > Tak, ma najgorszą matrycę.

    To już nie A100 albo w ogóle cokolwiek sony? :)

    > Oczywiście, wystarczy poczytać chwilę forum Nikona.

    Ależ doskonale się tu zgadzamy :)
    Poczytaj też głosy - typu "DX?!"
    :)

    > http://img131.imageshack.us/img131/2372/comppt5.jpg
    > Dodge this.

    No i znów zupełnie nie na temat. Przeczytaj sobie o czym był ten
    obrazek. O tym porównaniu mówiłem Ci już wiele razy - jest bez sensu.

    > No jaka?

    Tu masz oba tampony:
    http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/84147
    http://www.skapiec.pl/site/cat/47/comp/91484

    > Podaj odpowiednik 70-300 podpiętego do APS-C.

    Jakiś 50-200. I to nawet rozsądne jest.

    > Bo ten Tamron jest dobry a Sigmy są złe. Rozumiesz?

    Zło! :)

    > Ale jak nie Tamron, to Zuiko 14-54.

    i?

    400-mm-F4G-IF-ED-AF-S-VR-moc-Nikon.html
    > LOL!
    > No to podaj inny odpowiednik!

    Najlepiej odpowiadający :)

    > Sam sobie strzelasz w kolano - NIE MA odpowiednika tego co daje
    > stabilizowany zoom 70-300 podpięty do APS-C. Nie ma i tyle. I masz tu
    > powód dla którego nie warto wchodzić w FF.

    Czy ja pisałem, że absolutnie wszelkie szkła muszą mieć ścisłe
    odpowiedniki? Ostatnie lata to rozwój aps-c, ciężko by wszystko idealnie
    się przekładało.

    > Podasz przykłady jakichś odpowiedników o których bełkoczesz od kilku dni
    > czy nie?

    Tamte wyżej tamrony? :) Tak trudno było sobie je znaleźć?

    > Chcę wydać 3000 zł na zoom standardowy i stabilizowany teleobiektyw żeby
    > mieć takie kąty jak przy 17-50 i 70-300 w APS-C. Napieraj. Atakuj. Obroń
    > swoje tezy.

    Przy A900 masz stabilizaowane i tak, cokolwiek podepniesz.
    Tampon jest za 1200zł i daje więcej możliwości sterowania GO,
    odpowiednikiem więc nie jest.
    Jakieś tele o takich kątach nie wiem czy jest, w minolcie jest 100-400mm
    która teraz warta jest jakieś 2kzł, chociaż po ostatnich rewelacjach
    pójdzie w górę pewnie.

    Tia :)

    --
    jgs .--.