  • Data: 2009-02-24 14:32:21
    Temat: Re: Nowy Olek! E-620!
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:

    > Wybacz, ale pierniczysz mocno.
    > Zenith i helios to były u nas za komuny w naszym ciemnogrodzie
    > zamkniętym na świat. Przed nim były zorki, fedy i inne.
    > Była też masa kompaktów (o zgrozo też 35mm!) - bo niby gdzie pisałeś, że
    > 35mm to nierozerwalnie łączy się z wymienną optyką?

    Chcesz używać kompaktowego zooma ze światłem F8? Niżej piszesz że nie o takie
    obiektywy ci chodzi.

    > A jak byś popatrzył na zachód - było od groma wszelakiego sprzętu,
    > głównie japońskiego, ale też nie tylko. U nas owszem był głównie ruski.

    Na zachodzie już teraz każda rodzina może sobie kupić D700 albo waszą Alfę.
    Problem polega na tym, że obiektywy AF zawsze były drogie. Na zachodzie to nie
    jest wielki problem, ale nie ma co liczyc na to, że ich ceny spadną. Tak jak
    obecnie główną przeszkodą w zakupie FF jest cena body i obiektywów, za 3-5 lat
    może i body będzie kosztować 2000 zł, ale obiektywy nie stanieją.

    > Nie przeszkadza - dostajesz możliwości które możesz wykorzystać lub nie.

    Dupa a nie możliwości, za te możliwości muszę zapłacić grube tysiące zł. Ja ich
    nie chcę, na nic mi F1.4 przy zdjęciach krajobrazowych i zdjęciach ptaków. A w
    APS-C mam to za 1/4 ceny.

    > A ja się tam nie obrażę, za lepszą jakość.

    Za 4x większa kasę? To ja nie chcę.

    > I porównać do czego? Do D700? było porównanie na grupie i wyszło że
    > różnicy nie ma dla większości.

    Ach, jak chodzi o A900 to nagle argument o "większości" już pasuje...

    > Sądzisz, że przez te masę lat nikt nie kupował tych najfajniejszych? :)
    > Pogadaj np z Markiem Wyszomirskim i jego inwentarzem limitedów.

    Tak, sądzę że nie kupował. Że ci którzy dziś kupują APS-C nie mają obiektywów z
    AF na FF.

    > Konkrety, a nie smęcenie.
    > Za co i zamiast czego?

    Zuiko 14-54 zamiast Nikkora o podobnym zakresie ze światłem 2.8 Nie mam zamiaru
    grzebac teraz w poszukiwaniu konkretnego obiektywu.

    > Po pierwsze kto Ci powiedział, że jak wydasz 4 razy tyle to masz dostać
    > wszystkiego 4x więcej? :) Ale to by było superowskie :D

    Ale PO CO mam wydawać te 4x więcej kasy jeśli moge kupić bardzo dobre APS-C?

    > Po drugie nie wymaga wydaniu paru tysięcy na obiektyw, przyglądnij się
    > wielu systemom - w każdym są perełki za grosze. W minolcie jest np. taki
    > 28-135/4-4.5 - z drugiej ręki za jakieś 800zł w idealnym stanie. Bardzo
    > szybki (najszybszy z wszystkich szkiełek), z świetną jakością obrazu
    > (sprawdzane na 24Mpix).

    No rewelacja, już przechodzę na FF...

    > No i czemu nie podałeś jasności i cen?

    Rzucę kilkoma obiektywami których próżno szukać w tej cenie na FF:

    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    70-300mm-14-0-5-6,7174s
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    ed-9-18mm-f4-0-5-6,8087s
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    14-54mm-f2-8-3-5,1043s
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    12-60mm-f2-8-4-0-swd,7214s
    http://fotozakupy.pl/obiektyw/olympus-zuiko-digital-
    ed-50-200mm-f2-8-3-5,1045s

    > Nie twierdzę, że każdy koniecznie leci do sklepu i musi absolutnie je
    > akurat kupić, ale to są naprawdę fajne szkiełka i 50/1.4 wypada przy
    > nich marnie.

    Ale dla 99% użytkowników nie będą powodem wyrzucenia APS-C do kosza.

    > Przy tylu Mpix dziś możesz sobie z pełnej klatki ukadrować. Możesz nawet
    > podłączyć sobie do sonego taki obiektyw i aparat automatycznie Ci to
    > ukadruje. Zrozum, że aps-c jest w większości przypadków kawałkiem
    > matrycy pelnej klatki.

    Jeżeli mam matrycę 24Mpix albo za 20000 zł jak w D3x, albo za 9000 jak w A900,
    ale z szumami jak w APS-C. Gdzie tu zysk? W APS-C mam to samo za 2000, więc po
    co mam kupować FF?

    Nadal nie rozumiesz - ty próbujesz wykazać, że w FF za 10000 zł można uzyskać to
    samo co w APS-C za 2000. Tylko że nie o to chodzi - powinieneś wykazać, że
    użytkownik APS-C za 2000 będzie chciał przejść na FF.