  • Data: 2010-02-07 12:10:51
    Temat: Re: Nowy Leaf - co on w sobie ma?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-07 12:46, "Paweł W." wrote:
    > Tak widzę, ale jest przepaść między matrycą ff a 1/2,5". Ale proponujesz
    > mi porównanie 12Mpx z 1/2,5" z 12Mpx z 36x24mm, a w tym wypadku mamy
    > wzrost rozdzielczości dzięki zwiększeniu matrycy, a nie zagęszczeniu.
    > Nie liczyłem gęstości pikseli na matrycy. Zgadzam się z tym, że jakość
    > będzie lepsza. Jednak cały czas wydaje mi się, że zastosowania takich
    > aparatów przy obecnej jakości cyfrowych 135 jest jeszcze mniejsza niż w
    > czasach analogowych.

    Wciąż zostają środkiem do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów w
    sygodny i prosty sposób przy jednym ujęciu. To specjalizowane aparaty do
    ściśle określonych zastosowań profesjonalnych i nie ma co się zastanawiać
    czy dla siebie samego są one dobre lub nie, albo się to wie albo nie ma co
    sobie głowy zawracać nimi :)

    > Hehehe... Mam to samo z K100D. Też dość często zdarza się mora. Nawet
    > komuś tutaj z grupy podsyłałem rawa z przykładem mory.

    No z tym filtrem to jest niezła bajka :) Ostatnio każdy wszystko złe nim
    właśnie tłumaczy :)

    > Oczywiście, że nie dla mnie. Powiem więcej - nie dla mnie jest nawet FF.
    > Nic nie zyskam po przesiadce, a będę musiał wymienić część "szklarni" i
    > prawdopodobnie FF będzie kosztem kompaktowych rozmiarów mojego aparatu
    > (chociaż D300 czy 50D kompaktowe też nie są, ale mój K7 jest
    > porównywalnych rozmiarów z K100D).

    To indywidualny wybór czy komuś to pasuje lub nie. Mi pasowało
    zdecydowanie przesiąść się na pełną klatkę i nawet nie dla dużego wizjera,
    bo w A700 mam dokładnie tej samej wielkości co w A900, ale dlatego, że w
    końcu obiektywy właściwie obrazują, nareszcie GO jest na właściwym
    poziomie - to jest odpowiedni powód do zmiany dla mnie.
    Pełna klatka za czasów analogowych nie była jakoś szczególnie wielka, więc
    wierzę, że dałoby się ją zrobić odpowiednio. I tak do kieszeni tego nie
    schowasz, dla mnie więc bez takiej znów różnicy :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564