  • Data: 2012-01-20 21:46:51
    Temat: Re: Nowy LR 4 (a niech ich dunder!)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> wrote:

    > Aleś się rozpisał ;-)

    Pisałem wyłącznie z pamięci - widocznie bolączki LR nieźle mi dojadły... :)

    > Preferences > General > Default Catalog.

    Już sobie zapisałem, żeby sprawdzić przy następnym razie, czy to
    rozwiązuje tę uciążliwość (w moim przypadku dość dużą, bo jak już
    obrabiam, to głowa buzuje, zamykam program, bo wydaje mi się, że
    skończyłem, by za chwilę wymyślić coś nowego, włączam, poprawiam,
    wyłączam... I tak po X razy. :))

    BTW: Nawet jeżeli jakaś opcja istnieje, lecz jest mocno
    zakamuflowana, to dla większości użytkowników tak, jakby jej nie było
    - autorzy powinni o tym wiedzieć i jakoś temu zaradzić.
    Swoją drogą niektóre funkcje są opisane tak poetyckim językiem, że
    pewnie nawet Amerykanie mają spore wątpliwości, co też się kryje za
    niektórymi opcjami. :))

    > A tu nie łapię...
    > Co jest złego w obecnym rozwiązaniu?

    Obecne rozwiązanie jest całkiem fajne z wyjątkiem możliwości
    blokowania "na zicher" wybranych opcji. W trakcie roboty kursor lata
    gdzie popadnie, zalicza przypadkowe kliknięcia (najłatwiej o to przy
    krawędzi, po "zebraniu" kursora). Tymczasem dla prawego panelu
    ("narzędziowego"), właściwie nie ma żadnej potrzeby zmieniania
    czegokolwiek (ukrywania go, itp.). Dla mnie powinien być na stałe.

    I tu przydałaby się opcja w Menu\Preferences, żeby móc wybrać stałe
    ustawienie dla każdego panelu, żeby przypadkowe kliknięcia nie mieszały
    (po każdym takim jest okres zamieszania, okres przywracania starych
    ustawień, okres sprawdzania, czy działa to tak jak trzeba = zbędna fatyga).

    > Naciągane ;p

    Jeżeli już, to tylko dlatego, że Janko o to prosił. ;)

    > Zamiast kliknąć w pole zmiany wartości (tryb edycji wartości), kliknij
    > w "kropelkę" na pasku danego narzędzia - wtedy kółko myszki działa
    > tak, jak tego (chyba) chcesz.

    Zapisuję!

    > Tysz prowda.
    > Aczkolwiek nie mam pomysłu, jak "powinno być".

    Tak, tu trzebaby zaproponować całościowy "system" dlatego ograniczam
    się przyłączeniem do chóru głosów o niewygodzie obecnego rozwiązania.

    > Co by nie mówić, to LR wg mnie jest obecnie najlepszym narzędziem do
    > zabaw z RAWami, całkowicie wartym swojej ceny.
    > Próbowałem różnych programów i chyba ciężko mi będzie znaleźć coś
    > równie intuicyjnego i wygodnego.

    Przede wszystkim testowanie rawiarek jest bardzo czasochłonne i
    męczące psychicznie. Po przeprowadzeniu kilka lat temu w sieci połowu
    opinii o progsach sam przetestowałem sporą ich pulę - LR nie był wyborem
    pozytywnym, ale raczej ostatnim na placu boju po wykruszeniu reszty. :)
    No, a po krótkim czasie używania przyszło jakieś obznajomienie
    z programem = sformatowanie, więc trudno dla -nastu zdjęć rocznie
    przesiadać się na coś innego.

    Jeszcze raz zachęcam wszystkich do uświadamiania autorom LR, by
    nie tkwili w sprośnych błędach, niebu obrzydłych. :)) To tylko jeden post,
    a już widać, ile jeszcze zostało do poprawienia... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]