  • Data: 2012-01-20 20:30:14
    Temat: Re: Nowy LR 4 (a niech ich dunder!)
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz [mr.]" napisał:

    Aleś się rozpisał ;-)

    > # Nie widzę możliwości opisywania wirtualnych kopii - potem człowiek
    > już nie pamięta, po co zostały stworzone, czym się różnią od innych.

    Racja.
    Jakoś nie wpadłem na to, jak bardzo wygodny byłby to ficzer.

    > # Bezsensowne defaultowe wczytywanie ostatniej pracy na starcie bez
    > możliwości wyłączenia.

    Preferences > General > Default Catalog.
    Chyba, że nie o to Ci biega...

    > # BRAK! możliwości blokady paneli - zwłaszcza prawego, tak żeby
    > żadne kliknięcia myszką niczego tu nie zmieniały.

    A tu nie łapię...
    Co jest złego w obecnym rozwiązaniu?
    Chowasz panel klikajć w "trójkącik" i dopóki nie klikniesz ponownie, rozwija
    się on tylko tymczasowo. Wg mnie bardzo wygodne.

    > # BRAK! możliwości działanie rolką, gdy włączona jest opcja zmiany
    > wartości (i wygodnego zmieniania jej rolką).

    Naciągane ;p
    Zamiast kliknąć w pole zmiany wartości (tryb edycji wartości), kliknij w
    "kropelkę" na pasku danego narzędzia - wtedy kółko myszki działa tak, jak
    tego (chyba) chcesz.

    > # BRAK! możliwości tworzenia własnych skrótów klawiaturowych.

    To by się przydało.

    > # Zamiast gładkiego czarnego/szarego tła, przydałyby się jakieś
    > drobne, prawie jednolicie ciemne struktury, np. jakaś imitacja
    > ziarnistego czarnego papieru (np. ukośna szachownica z ciasno
    > upakowanych poziomych owali).

    Mocno subiektywne.
    Jak i wiele innych uwag.

    > # BRAK! opcji nadawania plikowi daty wg EXIF lub daty pliku źródłowego.

    Racja. Przydałoby się więcej opcji związanych z nazewnictwem pliku wg EXIF.

    > # Pomijam milczeniem ogólną dziwną logikę programu, budowania
    > jakichś baz, itp., w czym się trudno połapać, a czasem nawet odnaleźć
    > pliki już obrobione.

    Tysz prowda.
    Aczkolwiek nie mam pomysłu, jak "powinno być".

    Co by nie mówić, to LR wg mnie jest obecnie najlepszym narzędziem do zabaw z
    RAWami, całkowicie wartym swojej ceny.
    Próbowałem różnych programów i chyba ciężko mi będzie znaleźć coś równie
    intuicyjnego i wygodnego.

    Pzdr