  • 41. Data: 2019-07-29 20:26:02
    Temat: Re: Nowości z autostrad
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Shrek" wrote in message news:5d3dff04$0$501$65785112@news.neostrada.pl...

    > No i zjeżdzam. Tylko ten wyprzedzający ma 120 kucy i nie jest w stanie
    > przyspieszyć z tych 160 do powiedzmy 180 na tyle szybko, żebym nie musiał
    > hamować przed następnym itrem.

    No to mi się tacy bardzo rzadko się tacy trafiają. Ostatnio tylko raz
    musiałem przyhamować, bo temu za mną nie chciało się dodać gazu, żeby mnie
    wyprzedzić, zanim dojechałem do tira przede mną.

    > Widać albo jest miejsce, albo masz 300 koni pod maską. Więc nie o tym
    > przypadku rozmawiamy.

    Zdecydowanie nie mam 300 koni, ale redukcja na 4. bieg czyni cuda ;-) A mowa
    o 'sznurku' wyprzedzających np. tira - jedzie lewym pasem 10 samochodów, w
    odstępach 30m, z prędkością 115km/h, bo ten na samym początku się wlecze. Do
    tira na prawym pasie dobre kilkaset metrów. A ja do nich dojeżdżam jadąc
    140...

    --
    Axel

  • 42. Data: 2019-07-29 20:35:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2019 o 20:14, Axel pisze:

    > No to na mojej trasie tacy się bardzo rzadko zdarzają. Nawet tacy jadący
    > 30-40 km/h szybciej ode mnie, jak wyprzedzam np. kilka tirów jadących
    > jeden za drugim nie poganiają mnie, tylko czekają, aż wyprzedzę (chociaż
    > z reguły jak wyprzedzam i widzę, że ktoś mnie szybko dogania, po prostu
    > dodaję gazu, żeby jak najszybciej zjechać na prawo).

    Jak już pisałem i parę osób to potwierdza - óć-dc to specyficzny odcinek.

    BTW - chyba wiem gdzie popełnłniam błąd - Widząc lukę i mając
    pseudozapierdalacza na dupie przyspieszam żeby szybciej mu zjechać. I
    robię tym niedzwiedzią przysługę, gdyż on przyspiesza wolniej. Kiedyś
    mając mocny samochód sam zapierdalałem, a mając słabszy jak widziałem
    zapierdalacza to przyspieszałem. Sprawdza się dobrze, dopóki zpiedalacz
    ma mocniejszy samochód niż wyprzedzany. Teraz mam mocny i nie zapiedalam
    stąd ambaras;)

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2019-07-29 20:39:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2019 o 20:26, Axel pisze:

    > No to mi się tacy bardzo rzadko się tacy trafiają. Ostatnio tylko raz
    > musiałem przyhamować, bo temu za mną nie chciało się dodać gazu, żeby
    > mnie wyprzedzić, zanim dojechałem do tira przede mną.

    No mi trzech na 100 km. W tym jeden dwa razy. Do tego dodaj drugie
    trzech zapierdalaczy co dostaje zajoba, bo musi jechać 200 a tu tiry się
    mierzą i już wychodzi jeden na 6/8 minut. Czyli co chwila.

    > Zdecydowanie nie mam 300 koni, ale redukcja na 4. bieg czyni cuda ;-)

    No co ty w oktawi tdi?

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2019-07-30 20:49:01
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Shrek" wrote in message

    > No co ty w oktawi tdi?

    Ja mam uczciwą starą benzynę 2.2l ;-P

    --
    Axel

  • 45. Data: 2019-07-30 22:48:46
    Od: "Jarek" <jarek@pl>

    > Teraz mam mocny i nie zapiedalam stąd ambaras;)

    75KM? ;)

  • 46. Data: 2019-07-31 06:09:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.07.2019 o 22:48, Jarek pisze:

    > 75KM? ;)

    ;)

    --
    Shrek

  • 47. Data: 2019-07-31 18:11:40
    Od: p...@g...com

    -+A że ja staję dęba za nim to nie jego sprawa, on jedzie do przodu...

    I prawidłowo. Jako wyprzedzający masz pewne obowiązki prawda ? Jeśli widzisz gościa
    na tempomacie i jesteś w stanie oszacować jego prędkość a mimo to dowozisz go do
    naczepy to jest już działanie umyślne.

    --Tylu co mi dziasiaj tak wyskoczyło na 100km A2 (jechałem od Zgorzelca -
    S8, A1, A2) to nie miałem przez całe 3000km trasy z Hiszpanii...

    W PL zakładam że ten z tyłu jedzie max 140 km/h i jeśli widzę że ma zamiar dociągnąć
    mnie do tira to kierunek i zmiana pasa. W Niemczech też nikt się nie cacka z takimi
    co nie potrafią wyprzedzić nieraz widać hebel z awaryjnymi bo jakiś lolek myślał ze
    mu nikt nie wyjedzie. Czasami matołki przeginają bo wiedzą że przepisy zabraniają
    wyprzedzania prawą stroną ale czego nie zrobi się w celu uniknięcia niebezpieczeństwa
    ;-)

  • 48. Data: 2019-07-31 18:28:41
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:5d3ecf58$0$542$65785112@news.neostrada.pl...

    >A czego tu nie rozumiec ? Na srodku jakos razniej.

    >No i prawym tiry jezdza, a tu ekspresowka, mozna 120 :-)

    >A ze lewy wolny, to nawet nie mozna zarzucic, ze wyprzedzanie blokujesz ...

    >Tak swoja droga - jesli roznica predkosci miedzy pasami jest mala, to
    >bezpieczniej jest.
    >Wiec prawym tiry 90, srodkowym kapelusznicy 120, lewym 150 ... ale gdzie
    >zapierdalacze ? :)

    No właśnie gdyby tak było, to bym zrozumiał. Jak jadę tamtędy poza godzinami
    szczytu to zdarza mi się przejechać prawym pasem kilka kilometrów,
    wyprzedzając samochody jadące środkowym, bo prawy jest (prawie) pusty...

    --
    Axel

  • 49. Data: 2019-07-31 18:40:11
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "J.F." wrote in message news:dy6ou7mljod0$.1kbc4uphp84r7$.dlg@40tude.net...

    Dnia Sun, 28 Jul 2019 20:29:57 +0000, mk4 napisał(a):

    >A moze jak u Shreka - niechec do jazdy 90, a 150m ... malo miejsca.
    >Szczegolnie jak ten z tylu ma malo mocy i nie zdazy.

    >Zreszta na to jest prosta rada - uwaza ten z tylu ze miejsca dosc - to
    >niech wyprzedza z prawej i pokaze. A skoro nie wyprzedza, to widac
    >miejsca za malo :-)

    Tu niestety jest jeden problem. Dopóki ten z przodu nie przejedzie połowy z
    tych 150m, nie wiesz, czy będzie zjeżdżał, czy nie. I ze 150m robi się 70...
    A kiedyś się tak naciąłem, że widząc uparciucha przed sobą i sporą lukę
    postanowiłem wyprzedzić go prawą stroną, ale gość nagle po odjechaniu 30-40m
    od samochodu na prawym postanowił jednak zjechać na prawo. Tyle, że ja już
    byłem tuż za nim na prawym pasie. ABS srogo się sprzeciwiał....
    Jak jest nieduża luka i chcę przepuścić tego za mną - włączam prawy kierunek
    będąc jeszcze na wysokości wyprzedzanego. Daję sygnał temu z tyłu, że go
    przepuszczę i żeby już się zaczął rozpędzać. Zwykle działa.

    --
    Axel

  • 50. Data: 2019-07-31 19:39:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    > Jeśli widzisz gościa na tempomacie i jesteś w stanie oszacować jego
    > prędkość a mimo to dowozisz go do naczepy to jest już działanie

    Eee - to chyba on ma obowiazek ustapic pierwszentwa przed zmiana pasa.
    A jak mnie widzi i zmienia - to juz dzialanie umyslnie ...

> [...]

    >W PL zakładam że ten z tyłu jedzie max 140 km/h i jeśli widzę że ma
    >zamiar dociągnąć mnie do tira to kierunek i zmiana pasa.

    Zalozenie takie jakies niezbyt uzasadnione. Szczegolnie jak sie samemu
    jedzie 150 :-)

    Ja tam zmieniam pas z duzym wyprzedzeniem.
    Zwolnic czy wyprzedzac z prawej - to juz problem tego z tylu.
    A w ostatnich latac ruch duzy - to nie zmieniam pasa :-)

    >W Niemczech też nikt się nie cacka z takimi co nie potrafią
    >wyprzedzić nieraz widać hebel z awaryjnymi bo jakiś lolek myślał ze
    >mu nikt nie wyjedzie.

    Tylko ze w Niemczech nie mozna zakladac ze ten z lewego pasa jedzie
    140.
    I oni o tym wiedza i jakos lepiej patrza w lusterka.

    J.