    From: "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nowości Pentaxa
    Date: Thu, 11 Feb 2010 09:07:45 +0100

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości
    news:hkvk26$3en$1@inews.gazeta.pl...
    > Tylko co cyfrowy 645 zmieni dla dzisiejszego pentaksowca? Jak dla mnie
    > niewiele. Minolta też miała wielkie plany i innowacyjne rzeczy, a poszła
    > na dno jak się jej coś nie wiodło.
    Póki co Pentaksowi jakoś wiedzie się wystarczająco dobrze, żeby wydawać wciąż
    nowe korpusy i szkła. Co do Minolty, to właściwie nie wiem co tam poszło nie tak
    (były chyba jakieś wpadki z matrycami w 5D i szumami 7D? nie pamiętam, Ty chyba
    jesteś bardziej w temacie). Dla posiadaczy systemu Minolty chyba i tak sprawa
    nie wyszła źle, chociaż za Sony nie przepadam, a 7D trzymało mi się zdecydowanie
    fajniej niż A700, jakoś tak od razu wiedziałem co gdzie przestawić :-) ale
    pewnie za krótko 700-tkę miałem w ręku(raz i kilka minut zaledwie))

    > Fajnie i wszyscy go kupicie? :)
    >
    > Nie odbierz tego źle, ale dziwi mnie entuzjazm. Fajnie, że pentaks
    > uciśniony potrafi, ale to nie będzie tani aparat dla każdego. Co więcej -
    > nawet jak kiedyś stanieje do czegoś niższego to też kupią go tylko
    > świadomi ludzie, którzy siedzą w studio, a nie np robią reporterkę.
    No dobrze. Powiedz mi, kogo bardziej uderzy po kieszeni zakup aparatu? Mnie,
    gdybym chciał kupić Canona 5D Mark II za 8000zł, czy Japończyka albo mieszkańca
    USA czy Australii jak sobie kupi Pentaksa 645 za 6500$ (albo 8000$, w zależności
    od plotki o cenie)? (szkło do każdego oczywiście trzeba jeszcze doliczyć).
    To i to aparat. I jeden i drugi może mi posłużyć do dokumentowania wakacji jeśli
    tylko zechcę. Wszystko jest kwestią priorytetów, gdyby nie to, że założyłem
    rodzinę, mam żonę i córkę pewnie więcej wydawałbym na zabawki foto i gdybym
    chciał mieć pełną klatkę to już dawno bym nią zdjęcia robił (zresztą jak
    podobała mi się Minolta 7d, to kosztowała chyba coś około 6tys.zł, a zarabiam
    sporo więcej niż zaraz po studiach, więc i odłożyć mogę więcej).
    To jest oczywista oczywistość, że nie jest to aparat dla każdego. Pentax jest
    tego świadomy i dlatego na początku będzie sprzedawał aparat wyłącznie w
    Japonii, może jeszcze ewentualnie w USA, myślę jednak, że znajdzie się też jakaś
    spora garstka chętnych z Europy, którzy ściągną ten aparat dla siebie jeśli
    będzie rzeczywiście w tak dobrej cenie.