eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNoworoczne eksperymenty › Re: Noworoczne eksperymenty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin3!gobli
    n1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Noworoczne eksperymenty
    References: <m88gug$hc2$1@node2.news.atman.pl> <m8diqq$o7h$1@node2.news.atman.pl>
    <m8epoo$rvd$1@dont-email.me> <7aopbe3dsbfh$.12173znt62bpt.dlg@40tude.net>
    <m8f2q6$30f$1@dont-email.me> <h...@4...net>
    <m8f5bt$cim$1@dont-email.me> <1ap1chf3m2yfx$.b0fzst6n7wpc.dlg@40tude.net>
    <m8isj9$ohl$1@srv.chmurka.net> <m8jt8l$cbj$1@news.agh.edu.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <g415nb37s72e$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <vtxd1t1j61wu$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1qye4a3ccvsl0$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1sj6hd41zgffl$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <heyh1hkr3ka5$.dlg@badworm.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <1...@b...pl>
    Organization: : : :
    Date: Sat, 17 Jan 2015 19:39:58 +0100
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 41
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1421519998 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 21551 77.253.217.116:55058
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:677037
    [ ukryj nagłówki ]

    badworm pisze:

    [...kompatybilność elektromagnetyczna w kolejnictwie...]
    > Bywały w Polsce przypadki, że nowoczesne lokomotywy z przekształtnikami
    > powodowały "choinkę" na semaforach. Zdarzało się też, że niemiecka
    > lokomotywa spalinowa, zasilająca ogrzewanie wagonów napięciem zmiennym
    > (prąd z wagonów wraca do lokomotywy szynami), powodowała zakłócenia
    > w pracy semaforów.

    No i choćby ze względu na taką nowoczesność i otwarcie na świat, te
    wszystkie ustrojstwa przytorowe powinny być trochę bardziej odporne
    na zakłócenia. Wtedy zniknie obawa przed grzaniem druta prądem wprost
    z elektrowni i transformatora.

    >> Sorry, taki tam mają klimat, że mogą być zaskoczeni zimą.
    > U nas też intensywne marznące opady nie są codziennością.

    Nigdzie nie są codziennością. Chodzi o oszacowanie ryzyka. Heathrow,
    największe lotnisko Europy, w zasadzie nie ma służb odśnieżania pasów.
    A śnieg sie zdarza, o czym tam wiedzą, ale rzadko.

    >> No więc być może to grzanie przewodów w ogóle nie jest potrzebne, bo są
    >> lepsze metody. Jeśli oblodzenie zdarza się regularnie, to być może nawet
    >> warto wyposażyć trakcję w urządzenia aplikujące na przewody trzęsiączkę
    >> wzdłużną lub drżączkę poprzeczną.
    >
    > Tyle tylko, że grzanie nie wymaga takiego zaangażowania sił i środków,
    > jest szybsze i może być stosowane profilaktycznie.

    Zwłaszcza jeśli profilaktycznie, to by wypadało mieć to jakoś regulowane
    i w ładodny sposób włączane. A nie takie łubudu prądem zwarciowym.

    >> Nie taki mocny, mocniejsze bywają. W wyżej wymienionym miejscu jeszcze
    >> nie byłem, ale zaraz tam zajrzę.
    >
    > Ruch tam zmizerniał a trolle toczą flejmy na temat Pendolino ;)

    Może też systemy sterowania ruchem zawiodły?

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: