  • 21. Data: 2019-02-28 08:21:24
    Temat: Re: Nowoczesność w autach. mechaniczne odblokowanie.
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 28.02.2019 o 08:06, Ololo pisze:
    > Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie spowoduje.
    > Ciągnę za klamkę od wewnątrz i zamek drzwi puszcza.
    > Jest  mechaniczne odblokowanie zamka.

    jak stracisz przytomność jak w artykule też? ciekawe...
    "W Davie na Florydzie kierowca elektrycznej Tesli uderzył w drzewo i
    stracił przytomność. Przechodnie nie byli go w stanie wyciągnąć z
    płonącego auta z powodu zablokowanych klamek. Mężczyzna zginął na miejscu"

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 22. Data: 2019-02-28 13:27:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-28 o 08:21, tck pisze:

> [...]
    > stracił przytomność. Przechodnie nie byli go w stanie wyciągnąć z
    > płonącego auta z powodu zablokowanych klamek. Mężczyzna zginął na miejscu"

    Można sobie ustawić w radiu, czy domyślnie ma być autoryglowanie drzwi
    po ruszeniu, czy nie. W starym samochodzie miałem autoryglowanie - co
    miało swoje plusy, np. raz czekałem na czerwonym, a furiat złapał za
    klamkę i chciał dostać się do samochodu. Działo się to tak szybko, że
    pewnie bym nie zdążył znaleźć przycisku blokady. W obecnym domyślnie
    blokada jest wyłączona, ale gdybym pogrzebał w ustawieniach, to pewnie
    mógłbym ustawić na automatyczne blokowanie.

  • 23. Data: 2019-02-28 14:00:40
    Temat: Re: Nowoczesność w autach
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 lutego 2019 16:33:00 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Ale tu nie było dzwona, a drzwi nie dało się otworzyć żadnych :-(

    W drzewa przydzwonił przecież
    I to kolejny przykład jak nieekologiczne są elektryki- drzewa niszczą.

  • 24. Data: 2019-02-28 14:20:25
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Tak aby w czasie wypadku dalo sie je po prostu wypiac i odciagnac od auta.
    Najlepiej w paru kawalkach.

    jak chcesz to zrobić jak z reguły samochody wyglądają tak:

    https://www.google.com/search?q=wypadek+samochodowy&
    safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4z
    --bwt7gAhXZ4KYKHRzwDosQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657

  • 25. Data: 2019-02-28 15:35:15
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 lutego 2019 07:20:27 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    safe=active&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj4z
    --bwt7gAhXZ4KYKHRzwDosQ_AUIDigB&biw=1366&bih=657

    Bolko, zablysnac chciales a wtopiles.
    Na kazdym zdjeciu z pierwszego rzedu plyta podlogowa jest nienaruszona. A tam
    montowane sa baterie. Dalszych nie sprawdzalem bo wiem jak wyglada sytuacja i w
    przeciwienstwie do ciebie sprawe przemyslalem.

    Wyciagac mozna w bok. Tak jak w tym twizym z watku niedawnego.
    Wysil sie jak chcesz komus dowalic.

  • 26. Data: 2019-02-28 16:42:51
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Hello Kris,
    >
    > Wednesday, February 27, 2019, 3:37:55 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Alfa Romeo Giulietta i zapewne też Giulia.

    To już od 156 bodajże było...

  • 27. Data: 2019-02-28 21:51:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.02.2019 o 23:43, s...@g...com pisze:

    > https://www.tesla.com/sites/default/files/tesla-mode
    l-s.pdf

    > Strona czecia.
    > Pare innych modeli tez ma taka dziwna konfiguracje. A nawet bardziej dziwna bo
    czasem z przodu sa dwa silniki.

    No właśnie pisałem o tym, ze to by default silnik z tyłu.

    > Jak sie juz rozleje

    Przecież on się nie rozlewa - nie występuje w stanie płynnym poza butlą.

    > albo rozszczelni to jest sporo ciekawszy niz benzyna.

    Jak dla mnie rozlana benzynna to większe zagrożenie, niż rozszczeniona
    butla. Będzie sie, co najwyżej palił przy rozszczelnieniu.

    > I jest nieco bardziej podstepny bo o ile benzyny sie wszyscy spodziewaja o tyle
    gazu w bagazniku juz nie wszyscy...

    Wbrew pozorom nie tak łatwo trafić w granicę wybuchowości - nie znaczy
    że się nie da, ale nie tak łatwo. Do rozlanej benzyny jak wrzucisz
    zapałkę to prawie zawsze się zapali. Jak do bagażnika z solidnie
    rozszczelnioną butlą, to prawie nigdy.

    Shrek

  • 28. Data: 2019-02-28 23:20:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-02-27 o 07:54, p...@g...com pisze:
    > --Brak dostępu do klamek po wypadku.
    >
    > awaria systemu, zdarza sie

    A ten "system" to w ogóle istnieje czy to miejska legenda?
    https://www.youtube.com/watch?v=oNRPTsD0BLE
    https://www.youtube.com/watch?v=7uhhYKJWEBw

    Nie widzę żeby klamki się wysuwały, chociaż widać że w pierwszej chwili
    przeciążenie prawie je wypchnęło.

    Silniczek od klamek jest słaby i dość powolny i z pewnością wymaga
    zasilania przez pewien czas, co po dzwonie jest już dość sporym problemem.

    Co ciekawe - procedura crashtestów ENCAP mówi o sprawdzeniu siły
    potrzebnej do otwarcia drzwi (str. 24) "door opening force":
    http://www.unit.eu/cours/ingenierie_crash/Complement
    s_pdf/EuroNCAP-protoV4/EuroNC-poteauV4-uk.pdf

    Nie ma o tym żadnej wzmianki w protokole testowym Tesli:
    https://cdn.euroncap.com/media/4873/euroncap_tesla_m
    odel_s_2014_5stars.pdf

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 29. Data: 2019-03-01 09:40:36
    Od: p...@g...com

    Acording to Tesla's Model S Emergency Response Guide "When an airbag inflates, Model
    S unlocks all doors, unlocks the trunk, and extends all door handles." see page 23.

    The airbags didn't deflate after the crash and trapped the person inside.

    jak dla mnie to awaria

  • 30. Data: 2019-03-03 14:44:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2019-03-01 o 09:40, p...@g...com pisze:
> [...]
    23.

    > The airbags didn't deflate after the crash and trapped the person inside.

    Tak, jednak jest dostępnych kilka crashtestów i w żadnym nie widziałem
    żeby tak to zadziałało.