-
X-Received: by 10.180.78.197 with SMTP id d5mr2737635wix.17.1366648334188; Mon, 22
Apr 2013 09:32:14 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.180.78.197 with SMTP id d5mr2737635wix.17.1366648334188; Mon, 22
Apr 2013 09:32:14 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
!209.85.212.216.MISMATCH!bx2no1595027wib.1!news-out.google.com!p18ni11380wiv.0!
nntp.google.com!bx2no1595023wib.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googleg
roups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 22 Apr 2013 09:32:13 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <51755c62$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.152.11;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.175.152.11
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
<kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl> <kku839$s8s$1@dont-email.me>
<51755c62$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
From: k...@g...com
Injection-Date: Mon, 22 Apr 2013 16:32:14 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2490055
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 17:50:56 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:
> W dniu 2013-04-20 16:20, ZIWK pisze:
>
> (...)
>
> > "Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
>
> > kulturę pracy silnika.
>
>
>
> W teorii - podobnie jak spadek zużycia paliwa o
>
> 5%, oszczędność synchronizatorów itd.
>
>
>
> > W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
>
> > powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
>
> > proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
>
> > skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
>
> > napędowego - a więc na cały samochód.
>
>
>
> Ciekawe - gdzie widziałeś takie sztywne połączenia? Większość układów
>
> posiada różne tłumiki drgań skrętnych, w szczególności w samej
>
> tarczy sprzęgła.
>
>
>
> > W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
>
> > połączonych warstwą gumy -podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
>
> > temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
>
> > uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje
>
>
>
> Zasadniczo to wydawało mi się, że hałas pochodzi od sprężyn/y w
>
> układzie, a nie gumy i konstrukcja wygląda zgoła inaczej niż w tulejach
>
> zawieszenia. W sumie możesz pokazać podobną konstrukcję - chętnie
>
> zobaczę.
>
>
>
> > (co jest najmniejszą wadą ale jest
>
> > pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
>
> > na całą konstrukcję.
>
>
>
> Takie dorabianie ideologii - dziesiątki lat panewki wytrzymywały (i
>
> reszta) bez tzw. 'dwumasy' i było dobrze, a teraz nagle znalazło się
>
> panaceum i 'cała konstrukcja' wytrzymuje krócej niż kiedyś.
Ale przez te dziesiątki lat dużo się zmieniło. Teraz samochody są relatywnie dużo
tańsze niż kiedyś. Policzyli jakie przebiegi i ile lat eksploatowane są samochody i
im wyszło ze można je sporo odchudzić. Może jak odchudzili silnik wysokoprężny to się
okazało że wał się od drgań ukręca. To wymyślili nowy typ tłumika drgać i nazwali
kołem dwumasowym. Jak bym był właścicielem fabryki produkującej samochody to bym tak
właśnie zrobił. Po co komu samochód co nie skoroduje przez 25 lat a silnik i skrzynia
biegów wytrzymają pół miliona kilometrów bez remontu skoro po góra ośmiu latach
eksploatacji i 140 tysiącach przebiegu auto trafia na złom albo opuszcza państwo w
którym zostało sprzedane.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.04.13 19:44 Jaskot
- 22.04.13 22:21 tá´Ź
- 22.04.13 23:26 k...@g...com
- 23.04.13 01:48 WildS
- 25.04.13 10:41 r...@k...pl
- 26.04.13 09:44 ptoki
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=