  • Data: 2013-03-25 16:30:27
    Temat: Re: Nowoczesne procesory - jak to z nimi jest?
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-25 16:03, Edek Pienkowski pisze:
    > Dnia Mon, 25 Mar 2013 14:17:01 +0100, wloochacz wyszeptal:

    > To *nie* jest odpowiedź na pytanie. Od dawna wiadomo, że kompilatory
    > w brzegowych przypadkach dają wolniejszy kod - dotyczy to *bardzo małych*
    > procedur operujących na *dużych danych*, czyli video, raid, szyfrowanie.
    > Takie opłaca się pisać ręcznie.
    Tak wiem - ale ręcznie, tzn. optymalnie (a przynajmniej lepiej niż
    kompilator ogólnego przeznaczenia), prawda?
    I tak, IMO, jest to podpowiedź na to pytanie - poniekąd.
    Mamy tu porównanie kodu generowanego przez kompilator z kodem
    zoptymalizowanym ręcznie.
    A poniekąd dlatego, że nie wiemy dokładnie jak zrealizowano to zadanie
    przez "zeranoe", także ciężko cokolwiek porównywać w "twardych" śiśle
    mierzalnych testach...
    Ja sobie gdybam, że mocno zoptymalizowany kod pod konkretne zadanie (tu
    - kodowanie x264) jest tylko 3x szybszy od kompilatora ogólnego
    przeznaczania.
    I teraz jest pytanie - jest to *tylko* czy *aż* 3x szybszy kod?

    > Gdyby kompilator miał je optymalizować porządnie, co najmniej trzeba
    > by przekazać kompilatorowi informację "poświęć na te 100 linijek 30%
    > czasu kompilacji poświęcanego na milion linii reszty kodu". Nie
    > ma czegoś takiego w językach programowania, więc kompilatory optymalizują
    > cały program i tu już są w granicach 10%. Niby jest PGO, ale jest
    > mało używane więc mało rozwijane, dodatkowo dochodzi detekcja sprzętu,
    > więc poważne PGO powinno mieć farmę testową różnych maszyn dla
    > sprawdzenia - nie widziałem nigdy takiej implementacji.
    Co nie znaczy, że nie istnieje...

    > Pokazywanie znanych warunków brzegowych niczego nie dowodzi.

    > Mój GPU na płycie z Atomem robi to ze 20x szybciej, tylko co z tego?
    Ano to, że nie do końca zrozumiałeś intencji.
    Ale, nieważne.

    --
    wloochacz