-
71. Data: 2013-04-22 00:55:56
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 21 Apr 2013 14:14:36 -0700 (PDT), k...@g...com
> W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 23:09:36 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
>> A teraz pytanie o jaką stawkę jest ta dyskusja? Litr paliwa w ciągu
>> życia pojazdu?
> Też mi się wydaje że trolle brandzlują się za 5 złotych na dwadzieścia lat.
Jakos tak jednym auto ponoc pali 15, a innym 6.
Autostrada to tylko przyklad - podobnie mozna na kazdych swiatlach.
J.
-
72. Data: 2013-04-22 08:20:42
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
news:618f319e-1e3e-4775-bd90-b3b92368ae24@googlegrou
ps.com...
Trzeba by najpierw spytać konstruktora silnika czy przy 2000 obr/min jest
wystarczająco wysokie ciśnienie oleju. Jeśli jest to nic się nie może
uszkodzić.
A to przypadkiem nie chodzi prędkości poruszających się względem siebie
elementów i zrywanie filmu olejowego?
Do smarowania nie potrzeba wysokiego ciśnienia oleju, co widać po tym że
silnik na biegu jałowym się nie zaciera. Co innego połączenie wysokiego
obciążenia panewek i niskich obrotów, tu ciśnienie oleju nie pomoże.
Pozdrawiam,
Łukasz
-
73. Data: 2013-04-22 10:44:27
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-04-20, k...@g...com <k...@g...com> wrote:
>
> Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z tłoka na wał
wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest korzystna. Oś korbowodu jest
przesunięta względem osi tłoka. Przy uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i
związane z tym siły są za małe żeby miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem
mogą być duże. A tłok obciążony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi.
Ale nie przejmuj się że nie wiedziałeś. Nie można wiedzieć wszystkiego. Tamten ze
spalaniem że tyle samo jak na luzie i przy hamowaniu też czegoś nie wie. Pisze że
niezbyt nowoczesne podawanie mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem
więcej pali bo podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za przepustnicą.
Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od dyszy głównej.
Sporo paliwa może przez nią przelecieć. W silnikach z gaźnikiem jazda na luzie i
hamowanie hamulcami jest oszczędniejsze od hamowania silnikiem.
>
Napisz koniecznie do VW bo zrobili silnik z odlaczaniem cylindrow i pewnie
tego nie wiedza.
--
Artur
ZZR 1200
-
74. Data: 2013-04-22 10:47:09
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Franlik <l...@m...pl> wrote:
>> Ja mojej nie mogę oduczyć wrzucania na luz i toczenia się bez
>> hamowania silnikiem,
>
> Dlaczego nie jest wskazane wrzucanie na luz ?
Pomijając hamowanie silnikiem i to, że w razie niebezpieczeństwa możesz
przyspieszyć - jak mi zaczął padać ECU w Sienie, to zaczęła gasnąć na
wolnych obrotach, a to oznacza brak wspomagania kierownicy i hamulców. Jak
ci nawali ECU, a masz wrzucony bieg, to wspomaganie zostaje. Ok, można depnąć
pedał hamulca mocniej, czy mocniej szarpnąć za kierownicę, ale mówimy o
kobiecie - statystycznie samica jest jednak słabsza fizycznie od samca :)
Wiem, ECU nie pada codziennie, rzadko też musisz nagle przyspieszyć, gdy
hamujesz, ale chodzi o nawyk. Jak już ktoś bardzo nie chce hamować silnikiem
to niech chociaż używa sprzęgła a nie luzu.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
75. Data: 2013-04-22 11:19:30
Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
>Wiem, ECU nie pada codziennie, rzadko też musisz nagle przyspieszyć,
>gdy
>hamujesz, ale chodzi o nawyk. Jak już ktoś bardzo nie chce hamować
>silnikiem
>to niech chociaż używa sprzęgła a nie luzu.
Naprawa sprzegla jest droga :-P
J.
-
76. Data: 2013-04-22 11:37:48
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On Apr 21, 11:09 pm, ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
wrote:
> A teraz pytanie o jaką stawkę jest ta dyskusja? Litr paliwa w ciągu
> życia pojazdu?
Litr paliwa to można zaoszczędzić zjeżdżając przez 2 godziny z góry,
co można uzyskać na jednej dłuższej trasie po większych pagórkach. W
cyklu miejskim jednorazowy efekt na pewno jest nikły ale w skali roku
zapewne parę litrów wleci, trzeba by to jakoś na liczydle skalkulować.
L.
-
77. Data: 2013-04-22 11:58:13
Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-04-21 14:27, Michał Baszyński pisze:
> zrobiłem kiedyś eksperyment - zjeżdżałem z niezbyt stromej górki i zamiast tylko
odjąć lekko gazu (diesel) i hamować silnikiem wcisnąłem sprzęgło i zacząłem
przyhamowywać pulsacyjnie. Po 3, może 4, wciśnięciach hamulca od zera do deski
hamulec zrobił się twardy jak deska - brakło podciśnienia dla wspomagania hamulców.
Puszczenie sprzęgła i wejście silnika na obroty od razu przywróciło wspomaganie
hamulców.
Znaczy straciłeś wspomaganie, mimo że silnik kręcił się na luzie (nie był zgaszony)?
To bardzo niebezpieczna usterka i słusznie piszą, żebyś to naprawił, i to szybko...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
78. Data: 2013-04-22 12:06:19
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-04-20 13:30, masti pisze:
> no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I
> strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać
Tyle to byle oplina przejeżdża z palcem w... napisz, gdy obecnemu userowi dobije do
500kkm.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
79. Data: 2013-04-22 12:09:10
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-04-21 09:40, J.F. pisze:
> Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem -
> zazwyczaj to optimum spalania jest w srednich obrotach, max momentu
> tez - ale to nie znaczy ze z dokladnoscia do 1 rpm sie pokrywaja.
I w odoatku powyższe jest +/- prawdziwe tylko dla obciążenia optymalnie
dobranego (dość wysokiego), a nie takiego jakie akurat wypada w danych
warunkach jazdy, z reguły - niskiego, jeśli jedziemy ze stałą prędkością...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
80. Data: 2013-04-22 13:54:02
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 20.04.2013 21:02, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 20 Apr 2013 00:19:33 +0200, anacron napisał(a):
>> No właśnie, pytanie do speców od silników, Co "grozi" za jeżdżenie autem
>> z silnikiem diesla na zbyt niskich obrotach? Te nowoczesne (małe) wcale
>> nie są nisko obrotowe i z całą pewnością przełączanie na wyższy bieg
>> przy 2000 obr./min im nie służy, ale co konkretnie można uszkodzić?
>
> Na pewno ? Po cos im ten 6-ty bieg dokladaja.
Nie wiem, przy 100km/h na VI jest ciut powyżej 2000 obr./min. Co innego
też (tu moja wina) toczenie się na równym z równą, a co innego
przyspieszanie.
A co do VI biegu to myślałem, że to będzie tak coś na V, a zestawieniu z
"klasycznymi" 5-cio biegowymi od 1 do 4 jest tak samo, potem V skrócona
względem tożsamej w "klasyku" i 6 do tego, Parząc na prędkościomierz tak
kompromisem między ekooptymalnie a w miarę dynamicznie to wychodzi
I do 0-20 km/h (~2750 obr./min)
II do 20-40 km/h (~2750 obr./min)
III do 40-60 km/h (~2500 obr./min)
IV do 60-80 km/h (~2250 obr./min)
V do 80-90 km/h (~2250 obr./min)
VI na 90 km/h (~1900 obr./min)
A według mnie, IV powinna dawać te 1900 tak przy 120 :> Po mieście
praktycznie nie ma żadnej różnicy między 5-cio a 6-cio biegową bo i tak
rzadko powyżej IV wychodzisz.
Pozdrawiam