  • 61. Data: 2013-04-21 18:57:48
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Na luzie spalam. Przy hamowaniu silnikiem nie spala. Wolę hamować
    > silnikiem przez 750m, nie wkurzając ciężarówek za mną zwalnianiem do
    > 80km/h zbyt wcześnie niż toczyć się 1500m na luzie. A paliwa jazdą na
    > luzie nie zaoszczędzę.

    Zawsze sie nad tym zastanawiam.
    Trzeba bowiem pamietac, ze po wrzuceniu na luz przejedziesz duzo wieksza
    odległosc niz hamujac silnikiem. Czyli oprocz tego, ze masz odcinek gdzie
    hamujesz silnikiem i nic nie spalasz masz jeszcze roznice odległosci do
    rpzejechania na luzie i hamujac silnikiem i ta róznica zostaje przebyta z
    normalnym spalaniem silnika.

    Podejrzewam, ze róznice sa minimalne, ale czy ktos to kiedys obliczał?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 62. Data: 2013-04-21 20:50:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, April 21, 2013, 5:49:42 PM, you wrote:

    > Nie ma kolejnej gorki (to na A4).

    Przed Legnicą masz kilka.

    > Albo jest, ale w dolku fotoradar (to na DK8).
    > Co nam zreszta otwiera nastepna dyskusje - a jak w pagorkach ?
    > Hamowac silnikem za darmo na zjazdach i trzymac przepisowo na
    > podjazdach ?

    A nawet na podjazdach trochę przyśpieszać...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 63. Data: 2013-04-21 20:54:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, April 21, 2013, 5:52:11 PM, you wrote:

    > Oni jada gora 90. Jako ze miales przewage predkosci - praktycznie nie
    > utrudniasz.

    Utrudniasz, bo jak jechałeś szybciej, to musisz się między nie wbić. I
    albo z powrotem gaz, żeby utrzymać ich 90 albo ten z tyłu zacznie
    przeklinać.

    > A jeszcze jest pas zjazdowy.

    Za krótki. Możesz nie trafić z lewego pomiędzy TIRami. Przećwiczone,
    że zbyt ryzykowne. Poza tym - Ci na lewym chcą jechać 140+ a nie 90.

    > Jestes pewny ze w calosci nie ?

    Jakoś nie sądzę. Ja na autostradzie oszczędzam na dojazdach do
    ślimaków. Inni dojeżdżają z pełną prędkością i hamują do 90 a ja noga
    z gazu i dojeżdżam do ślimaka jak już zjeżdża na prawy pas a ja mam
    120 na liczniku i potem tylko delikatnie wyrównuję prędkość do
    podróżnej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2013-04-21 21:22:28
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: megrims <m...@i...pl>

    On 04/20/2013 01:12 PM, Lisciasty wrote:

    > Warto przy przyspieszaniu jechać po pełnym zakresie obrotów

    Wiedziałem. Do odcięcia.

    --
    http://www.pobralem.pl
    I'm still clean....

  • 65. Data: 2013-04-21 22:53:20
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 21 Apr 2013 08:24:43 -0700 (PDT), k...@g...com
    <k...@g...com> wrote:

    > To dlatego google nie działały bo zablokowałeś szukaniem.
    > Piszesz że się przechyla w ramach luzu oczywiście. To dlaczego
    > tłok w silnikach do remontu nie jest zużyty w specyficzny dla
    > przechylania sposób? Cylinder też nie zużywa się krzywo.
    > Poszukaj jeszcze. Tylko może w nocy. Nie blinduj przeglądarki w
    > dzień. Ktoś może szukać numeru telefonu alarmowego na przykład.

    Drób, odpowiem Ci tak: to, że wymiziasz sobie detal na Ra=0.16,
    nie znaczy, że jego powierzchnia nie jest chropowata. Znaczy
    tylko, że tej skali nie ogarniasz.

    RR.

    PS. Nie Gógle, tylko Kazimierz Niewiarowski. On co prawda o
    kogutkach nie słyszał, ale Ty powinieneś, chyba że nauki
    pobierałeś tylko od majstrów od mesla i impulsatora
    kinetyczno-trzonkowego.
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 66. Data: 2013-04-21 23:00:56
    Od: k...@g...com

    _____________

    > robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    >

    > I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

    Za to ogarniam że w cienkim siedemsetce cylindry zużywają się inaczej niż w 126p.
    Jajowate się robią bo tłok na nich leży. Przesunięcie osi sworznia jest po coś innego
    niż zmniejszenie hałasu. Ale po co może znajdziesz w nocy. To o czym piszesz to się
    mierzy a nie ogląda.

  • 67. Data: 2013-04-21 23:09:36
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    do wszystkich:
    Dawno dawno temu, zalecano hamowanie silnikiem, ze względu na
    zmniejszenie prawdopodobieństwa wpadnięcia w poślizg. Nie aby auto
    oszczędzać, tylko aby w 20 milionach kierowców wyrobić nawyk który
    spowoduje spadek wypadków o promil.
    W starych gaźnikowcach wakuometry pokazywały "ujemne spalanie" co
    oczywiście nie było prawdą
    jak jeden z kolegów wspomniał, hamowanie silnikiem napewno go nie
    uszkodzi, ani nie przyśpieszy zużycia. jeden tłok pracuje - (4 cylindry)
    a reszta jest popychana. koła podczas hamowania silnikiem popychają
    tłoki mocniej, niż jeden popycha resztę na luzie, ale słabiej niz gdy
    silnik pracuje na maksa.
    W wielu pojazdach są hamulce silnikowe. w uproszczeniu jest to hamowanie
    silnikiem. gdy tłok idzie do góry - spręża powietrze, ale zaraz je
    rozpręży - odzyskując znaczną część energii. w hamulcu silnikowym po
    sprężeniu otwierają się zawory, aby nie było czego odzyskać. takie cudo
    hamuje zaskakująco skutecznie, i mocno oszczędza hamulce.
    A teraz pytanie o jaką stawkę jest ta dyskusja? Litr paliwa w ciągu
    życia pojazdu?
    ToMasz

  • 68. Data: 2013-04-21 23:10:33
    Od: k...@g...com

    _____________

    > robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    >

    > I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

    A tak przy okazji. Daje sobie póra z ogona na poduszkę pzrerobić że zużytego tłoka na
    oczy nie widziałeś. Na tłoku są widoczne ślady po obróbce. Na tokarce są na wymiar
    toczone. Oczywiście nie na zwykłej tokarce tylko na tokarce do tłoków. W zużytym
    tłoku widać ślady po obróbce lepiej niż w sztuce nówce. Są na powierzchni płaszcza
    zużytego tłoka miejsca gdzie widać że nie pracował a są takie wyślizgane na lusterko.
    I te ślady są zawsze w tych samych miejscach. Są prawie idealnie symetryczne w dwóch
    osiach. Oznacza to że tłok pomimo przesunięcia sworznia pracował w osi cylindra. Tłok
    w sprawnym silniku nie może obijać się o cylinder i generować hałas bo szczelina
    pomiędzy tłokiem a cylindrem wypełniona jest olejem. Nie ma tam tak dużych sił
    bocznych żeby zerwać film olejowy.

  • 69. Data: 2013-04-21 23:14:36
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 23:09:36 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > do wszystkich:

    > A teraz pytanie o jaką stawkę jest ta dyskusja? Litr paliwa w ciągu
    >
    > życia pojazdu?
    >
    > ToMasz

    Też mi się wydaje że trolle brandzlują się za 5 złotych na dwadzieścia lat. Ale wiesz
    jak jest. Nudno czasami bywa i każdy temat dobry żeby się podłączyć. To samo ze
    spalaniem. Bo jak samochód na stacji wjedzie na kapsel od piwa to krzywo stoi i do
    baku wejdzie więcej albo mniej.

  • 70. Data: 2013-04-21 23:55:10
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.04.2013 23:09, ToMasz wrote:
    > A teraz pytanie o jaką stawkę jest ta dyskusja? Litr paliwa w ciągu
    > życia pojazdu?

    Do pracy miałem 16 km w obie strony. W sytuacji gdy widziałem, że na ten
    cykl świateł się już nie załapię i zaczynałem powolne hamowanie
    silnikiem w okolicy mostu (http://goo.gl/maps/DHv8Z) tak że na rondzie
    albo się zatrzymywałem do reszty albo miałem ~30km/h jak na nie
    wjeżdżałem zmieniało się wskazanie komputera z ~11.5..11.7 na
    ~12.0..12.3 km/l czyli jakieś 0.3/0.4 l/100km mniej do średniej na tym
    jednym ~600m odcinku.

    Michoo