  • 51. Data: 2010-03-04 11:19:57
    Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "KJ Siła Słów" <K...@n...com> wrote in message
    news:hmo2q1$n74$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Popychaczy w sensie ze walek rozrzadu jest w bloku czyli OHV ?
    >
    > Zalet w porownaniu do OHC nie ma.
    > W zamian za brak lancucha ktory sie wyciaga i ktory musi miec napinacz
    > (ktory sie psuje) w OHV masz dlugie szklanki ktore tez potrafia sie
    > przytrzec. OHV ma duzo elementow posuwajacych sie ruchem
    > posuwisto-zwrotnym (nie, zboczency, okreslenie ruchem frykcyjnym nie jest
    > wlasciwe) ktore za sprawa swojej masy ograniczaja maksymalna predkosc
    > obrotowa silnika.
    >
    > A nie, jest jedna zaleta - prowadnice OHV zajebiscie wygladaja w chromie.

    Jest jeszcze pare: nizszy silnik (ten walor wykorzystana np pakujac stary
    naped z Renault 12 znanego takze jaki Dacia 1300 do Renault Twingo) oraz
    znaczne skrocenie czasu pracy walkow nierzadu z ograniczonym smarowaniem,
    tuz po uruchomieniu silnika. Za to obciazenie krzywek, ze wzgledu na
    wspomniane przez Ciebie masy i mocniejsze sprezyny zaworowe ktore dynamike
    tych mas musza kompensowac, jest wieksze, lecz przy nizszych predkosciach
    obrotowych krzywki nie musza byc 'ostre'.

    weFAQ&v=qvj

  • 52. Data: 2010-03-04 11:20:01
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Kefir" Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV.
    Kuczu, zweryfikuj.

    No chyba dosc dlugo tego sporciaka klepia - ostatnie wzmianki motoryzacyjne
    o DOHV to przedwojnie. Ale moge sie mylic - bo mam na mysli jakies
    angielskie konstrukcje czterokolowe.
    Ale HD to wyjatkowa marka - przeciez OHC dotarlo do nich nie tak dawno -
    wiec i DOHV tez mogli klepac wiele lat.
    Oddaje sprawiedliwosc - w ich silnikach nie ma po co stosowac zadnych
    wspolczesnych technologii. Bo ich zwykle nie widac.

    Tytus z fabryki

    P.S. Jest - byl jeszcze CIH - to samo co OHC ale troche z boku (stare ople)

    4914 (20100304) __________

  • 53. Data: 2010-03-04 11:30:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-04 10:34, Kefir pisze:

    > Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV. Kuczu,
    > zweryfikuj.

    A co to jest DOHV ? Bo ja slyszalem o OHV i takie silniki maja wszystkie
    powojenne HD za wyjatkiem silnika Revolution czyli z V-Roda.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 54. Data: 2010-03-04 11:32:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-04 11:30, KJ Siła Słów pisze:

    > w OHV masz dlugie szklanki ktore tez potrafia sie
    > przytrzec.

    w OHV masz dlugie laski popychaczy a szklaneczki moga byc krotkie bo i
    tak siedza na dole w bloku.

  • 55. Data: 2010-03-04 11:44:41
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Kuczu pisze:

    > w OHV masz dlugie laski popychaczy a szklaneczki moga byc krotkie bo i
    > tak siedza na dole w bloku.

    sory, mialem na mysli jedno, powiedzialem drugie.

    KJ HDebil

  • 56. Data: 2010-03-04 12:15:01
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Kuczu" <q...@g...com> wrote in message

    > A co to jest DOHV ? Bo ja slyszalem o OHV i takie silniki maja wszystkie
    > powojenne HD za wyjatkiem silnika Revolution czyli z V-Roda.

    A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double
    OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.

    weFAQ&v=qvj

  • 57. Data: 2010-03-04 12:16:00
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 4 Mar 2010 12:19:57 +0100, Kefir
    <k...@r...pl> wrote:

> [...]
    > znaczne skrocenie czasu pracy walkow nierzadu z ograniczonym smarowaniem,

    I ewentualne grzebanie w silniku jest tańsze, bo do wymiany jest
    jeden wałek, a nie kilka (co niespecjalnie dotyczy takich
    nalazków jak np. HD).

    r.
    _____________

  • 58. Data: 2010-03-04 13:18:19
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości grup
    > A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double
    > OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.

    Oba w bloku silnika?

    --
    pzdr:
    ivam

  • 59. Data: 2010-03-04 14:37:20
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Ivam"
    Oba w bloku silnika?

    No tak kiedys robili - jak zawory byly wielkosci ringo i trzabylo ze na maxa
    rozchylic zeby zmiescily sie w komorze spalania - walki nie byly w osi a pod
    katem do siebie.
    Pozwalalo to uzyskac nawet 20 kM z litra pojemnosci :)
    no i ekologow tez wtedy nie bylo

    Tytus z fabryki

    4914 (20100304) __________

  • 60. Data: 2010-03-04 15:07:25
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Tytus z fabryki" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > No tak kiedys robili - jak zawory byly wielkosci ringo i trzabylo ze na
    > maxa rozchylic zeby zmiescily sie w komorze spalania - walki nie byly w
    > osi a pod katem do siebie.

    Czekaj, czekaj, bo sie pogubilem;)

    Walki nie byly w osi czego? W osi zawrow, cylindrow, czy czego? Przeciez OHV
    walek tez nie jest w osi (ani cylindra, ani zaworu). Czyli DOHV to
    zdublowany OHV (po 2 stronach cylindrow ida popychacze)?

    --
    pzdr:
    Ivam