  • 61. Data: 2010-03-04 16:13:48
    Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Ivam"
    Czekaj, czekaj, bo sie pogubilem;) Walki nie byly w osi czego?

    Nie zwizualizuje Ci tego teraz...
    ale konstrukcja glowicy wymuszala dwa oddzielne walki bo nie udalo sie ich
    umiescic we jednej osi - a tym samym zrobic z nich jeden. Tak???

    Tytus z fabryki
    24 valve 5 OHC

    4915 (20100304) __________

  • 62. Data: 2010-03-04 16:55:19
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-04 13:15, Kefir pisze:

    > A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double
    > OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.

    OHV to Over Head Valve czyli silnik gornozaworowy. I tyle. O ilosci
    walkow nie ma wzmianki.

    BTW. Wszystkie BigTwiny do 99 roku maja jeden walek rozrzadu w bloku,
    TwinCamy maja dwa walki, Sportstery maja 4 walki rozrzadu - po dwa na
    cylinder. I wszystkie maja silniki OHV a nie OHV, DOHV, QOHV.

    O ilosci walkow mowa jest natomiast przy silnikach DOHC - Double Over
    Head Cam.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 63. Data: 2010-03-04 17:28:13
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > O ilosci walkow mowa jest natomiast przy silnikach DOHC - Double Over Head
    > Cam.

    I SOHC (czyli OHC) - Single Over Head Cam.

    A do Tytusa:
    Ty mi nie wizualizuj, tylko powiedz w osi czego mialby te walki byc? Ale
    reszte kumam.

    Swoja szosa to na pojecie DOHV gugiel reaguje dziwnie. W sieci wyszukuje
    forum capri.pl, albo precla. Natomiast w grafice wyskakuja rozne rzeczy,
    min. (na koncu pierwszej strony) "Asian wife gives a...".

    Jak ktos ma jakies materialy ciekawe na ten temat to bardzo prosze:)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 64. Data: 2010-03-04 17:31:03
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Thu, 4 Mar 2010 17:13:48 +0100, Tytus z fabryki napisał(a):

> [...]
    > ale konstrukcja glowicy wymuszala dwa oddzielne walki bo nie udalo sie ich
    > umiescic we jednej osi - a tym samym zrobic z nich jeden. Tak???

    Bardzo schematycznie:
    http://img251.imageshack.us/img251/3743/ohvdohv.jpg
    Przy czym w OHV są to dwa zawory jeden za drugim, równolegle do siebie. Z
    uwagi na sferyczny kształt komory, siłą rzeczy musiały mieć mała średnicę.
    Wprowadzając DOHV zwiększono średnicę zaworów dzięki zamontowaniu ich tak
    jak na rys.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 65. Data: 2010-03-04 18:33:05
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "trud" <t...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    net...
    > Bardzo schematycznie:
    > http://img251.imageshack.us/img251/3743/ohvdohv.jpg

    Bardzo ladnie;)

    > Przy czym w OHV są to dwa zawory jeden za drugim, równolegle do siebie. Z
    > uwagi na sferyczny kształt komory, siłą rzeczy musiały mieć mała średnicę.

    Wiem, kumam - mam nawet jeden pojazd z silnikiem CVH i OHV.

    Ja przypieprzylem sie do tej osi po prostu;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 66. Data: 2010-03-04 18:34:57
    Od: Kefir <a...@g...com>

    On Mar 4, 6:28 pm, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
> [...]
    > min. (na koncu pierwszej strony) "Asian wife gives a...".
    >
    > Jak ktos ma jakies materialy ciekawe na ten temat to bardzo prosze:)

    Material jest malo ciekawy: ubzduralem sobie to DOHV na bazie z SOHC/
    DOHC. Moja kulpa. Po prostu nie kazdy typ rozrzadu ma swoj skrocik.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef

  • 67. Data: 2010-03-04 18:58:45
    Od: "Swiety Jimmie" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Monster" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > taki kardan, tylko w głowicy:-)

    No prawie, ale z przekłamaniem. Zwyczajowa nazwa wału Kardana bierze się tak
    naprawdę od przegubu Kardana. A takowego w wałku królewskim nie ma.

    Pozdr
    Swiety Jimmie, Lodz
    IMZ "Mephisto" & XL "Black Peanut"
    www.jimmie.motocykle.org

  • 68. Data: 2010-03-04 19:57:04
    Temat: Re: Nowe wygl?daj?ce jak stare, ale kt?re...? ;)
    Od: Monster <a...@o...pl>

    rajt,ale załapali,napisałbym dyfer też nie byłoby do końca ok:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 69. Data: 2010-03-04 20:26:19
    Od: "Swiety Jimmie" <k...@g...pl>

    > rajt,ale załapali,napisałbym dyfer też nie byłoby do końca ok:-)

    No zgadza się. Bo nawet nazywanie dyfra dyfrem to w 99% przypadków błąd.
    Chyba, że mówimy np. o dyfrze w Dnieprze MT-16, lub BMW R75 ;-)

    Pozdr,
    Jimmie

  • 70. Data: 2010-03-04 21:19:17
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-03-04 21:26, Swiety Jimmie pisze:

    > No zgadza sie. Bo nawet nazywanie dyfra dyfrem to w 99% przypadków b??d.
    > Chyba, ?e mówimy np. o dyfrze w Dnieprze MT-16, lub BMW R75 ;-)

    Ale w Uralu z "napędem" kosza już nie- bez mechanizmu
    różnicowego,rozłączany wałek kosza.
    --
    Tomek
    BMW R1100S