eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe (tipko)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 80

  • 21. Data: 2015-12-27 21:30:40
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > W dniu 2015-12-25 o 16:13, RadoslawF pisze:
    >> W dniu 2015-12-25 o 09:54, Trybun pisze:
    >>
    >>>> Co sądzicie o nowym tipo? 45tys ładny sedan i ten silniczek w
    >>>> standardzie żadne turbo tylko 16V 95KM
    >>>
    >>> Auto ujdzie, ale czy brak turbo przy takiej mocy, na dodatek w dość
    >>> ciężkim pojeździe to zaleta?
    >>
    >> Dla normalnego i przeciętnego użytkownika owszem.
    >> Natomiast nie bardzo wierzę w podaną cenę.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    >
    > Myślę że ten "normalny" użytkownik w twoim rozumowaniu, to taki który
    > nie zna zalet turbodoładowania.

    a jakie sa zalety turbodoładowania w silniku 95KM?
    będzie miał więcej mocy? :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 22. Data: 2015-12-28 08:01:45
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2015 15:11:51 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Skoro nie ma wersji bez klimy to dlaczego wymieniają ją od drugiej
    > konfiguracji ?

    Użyj konfiguratora ze strony Fiata, tam jest w każdej - wyklikałem sobie
    właśnie Tipo za 45.000 zł, klimatyzacja w standardzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 23. Data: 2015-12-28 09:51:23
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > a jakie sa zalety turbodoładowania w silniku 95KM?
    > będzie miał więcej mocy? :)

    Ja bym w ciemno strzelał, że podniesie się moment i przesunie w kierunku
    niższych obrotów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 24. Data: 2015-12-28 11:07:47
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-27 o 15:11, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2015-12-27 o 09:26, Trybun pisze:
    >
    >>>>>> Natomiast nie bardzo wierzę w podaną cenę.
    >>>>> Bo sensowne wyposażenie to zaczyna się od c.a 60 tys. zł. Czyli
    >>>>> wersja
    >>>>> Lounge.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Co to znaczy "sensowne", czego tak naprawdę ci w tej podstawowej
    >>>> wersji
    >>>> brakuje, poza mocniejszym silnikiem i bocznymi airbagami?
    >>>
    >>> Mi brakuje tam klimatyzacji i halogenów.
    >>> Tego co tobie brakuje wręcz nie chce bo niepotrzebnie podnosi
    >>> to cenę.
    >>>
    >>>
    >>> Pozdrawiam
    >>
    >> Nie ma wersji tego Fiata bez klimy. A halogeny, no cóż moje obecne auta
    >> mają, tylko że przez 2 lata jakie je użytkuję nie było ani jednej okazji
    >> do ich włączania.
    >> Co, boczne airbagi niepotrzebnie podnoszą cenę? Albo mocniejszy silnik?
    >> Jak dla mnie to są kluczowe elementy podnoszące bezpieczeństwo. Powiem
    >> więcej - przedni airbag to pikuś w zabezpieczaniu, w porównaniu z
    >> bocznymi poduszkami w razie wypadku.
    >
    > Skoro nie ma wersji bez klimy to dlaczego wymieniają ją od drugiej
    > konfiguracji ?
    > Co do halogenów to wolę mieć i nie używać niż potrzebować i nie mieć.
    > W dodatku są sporo tańsze od bocznych poduszek. :-)
    > Co do mocy silnika to bądź łaskaw przyjąć do wiadomości że nie zawsze
    > normalny przeciętny użytkownik wybrał by to co ty. Nawet jeśli
    > uważasz że większy silnik daje większe bezpieczeństw co wydaje się
    > sporo mijać ze statystyką.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Nie widziałem wersji bez klimy w cenniku. Łącznie z wersją podstawową -
    TIPO.

    I to się właśnie nazywa niepotrzebnym podnoszeniem ceny - płacić za
    światła z których być może się nigdy nie skorzysta. Poza tym tak
    naprawdę przy prawdziwej MGLE nawet halogeny na niewiele się przydadzą.

    Oczywiście że moc w silniku jest jednym z głównych czynników
    zwiększających bezpieczeństwo. Jednym z najbardziej niebezpiecznych
    manewrów jest wyprzedzanie, a tu moc silnika ma kluczowe znaczenie.


  • 25. Data: 2015-12-28 11:11:15
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-27 o 15:19, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2015-12-27 o 12:18, Trybun pisze:
    >
    >>> Natomiast co do
    >>>> turbo, to na dodatek niektórzy żyją jeszcze przeszłym czasem,
    >>>> kiedy to
    >>>> turbodoładowanie wiązało się z wysokimi kosztami zakupu. Dzisiaj takie
    >>>> auto ma porównywalna cenę z innymi, bez doładowania (spokojnie mogli
    >>>> dołożyć turbo do tego silnika 1.4l/95 KM bez znaczącego podnoszenia
    >>>> ceny). I nie takie gówno, chcąc szybko wyprzedzić wciskasz tylko gaz
    >>>> bez wachlowania biegami.
    >>>
    >>>
    >>> A nie pomyślałeś że producent z jakiegoś powodu tego turbo nie wsadził?
    >>> Może silnik już jest na tyle wysilony że nie warto ze względu na
    >>> wytrzymałość a może wolał iść właśnie w jakość i mniej kłopotów z
    >>> serwisem.
    >>> Wiem trochę naiwny jestem ale marzy mi się normalny silnik bez
    >>> turbodziury. Czy diesel czy szesnastozaworowy benzyniak.
    >>>
    >>> z
    >>>
    >>>
    >>
    >> No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
    >> zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
    >> osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
    >
    > Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
    > Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
    > zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
    > to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
    > silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
    > o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.

    Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
    minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
    oczywiście ograniczać zużycie paliwa.

    Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
    wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
    turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
    obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.

    >
    >> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
    >> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
    >> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
    >> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
    >
    > W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
    > a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.

    Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
    auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
    pozamiejską.

    >
    >> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
    >> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
    >> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
    >> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
    >> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
    >> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
    >> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
    >> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
    >> Vectry.
    >
    > To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
    by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
    turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".


  • 26. Data: 2015-12-28 11:11:37
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-27 o 21:30, masti pisze:
    >
    >> Myślę że ten "normalny" użytkownik w twoim rozumowaniu, to taki który
    >> nie zna zalet turbodoładowania.
    > a jakie sa zalety turbodoładowania w silniku 95KM?
    > będzie miał więcej mocy? :)
    >

    Efektowniejsze wykorzystanie tych koników..


  • 27. Data: 2015-12-28 13:00:13
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 11:11, Trybun pisze:
    > W dniu 2015-12-27 o 21:30, masti pisze:
    >>
    >>> Myślę że ten "normalny" użytkownik w twoim rozumowaniu, to taki który
    >>> nie zna zalet turbodoładowania.
    >> a jakie sa zalety turbodoładowania w silniku 95KM?
    >> będzie miał więcej mocy? :)
    >>
    >
    > Efektowniejsze wykorzystanie tych koników..

    Jejciu jejciu. Kto będzie wykorzystywał koniczki koniusie kochane?


  • 28. Data: 2015-12-28 16:32:59
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Mateusz Bogusz wrote:

    >> a jakie sa zalety turbodoładowania w silniku 95KM?
    >> będzie miał więcej mocy? :)
    >
    > Ja bym w ciemno strzelał, że podniesie się moment i przesunie w kierunku
    > niższych obrotów.

    tych gdzie turbo jeszcze nie działa? :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 29. Data: 2015-12-28 17:18:45
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-28 o 16:32, masti pisze:
    >> Ja bym w ciemno strzelał, że podniesie się moment i przesunie w kierunku
    >> niższych obrotów.
    >
    > tych gdzie turbo jeszcze nie działa? :)
    >

    Zapomniałem że gimbaza ma wolne.
    Dlatego taki wysoki poziom dyskusji ;-)

    z


  • 30. Data: 2015-12-28 17:24:44
    Temat: Re: Nowe (tipko)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-28 o 11:07, Trybun pisze:

    >>>>>>> Natomiast nie bardzo wierzę w podaną cenę.
    >>>>>> Bo sensowne wyposażenie to zaczyna się od c.a 60 tys. zł. Czyli
    >>>>>> wersja
    >>>>>> Lounge.
    >>>>>>
    >>>>>
    >>>>> Co to znaczy "sensowne", czego tak naprawdę ci w tej podstawowej
    >>>>> wersji
    >>>>> brakuje, poza mocniejszym silnikiem i bocznymi airbagami?
    >>>>
    >>>> Mi brakuje tam klimatyzacji i halogenów.
    >>>> Tego co tobie brakuje wręcz nie chce bo niepotrzebnie podnosi
    >>>> to cenę.
    >>>>
    >>>>
    >>>> Pozdrawiam
    >>>
    >>> Nie ma wersji tego Fiata bez klimy. A halogeny, no cóż moje obecne auta
    >>> mają, tylko że przez 2 lata jakie je użytkuję nie było ani jednej okazji
    >>> do ich włączania.
    >>> Co, boczne airbagi niepotrzebnie podnoszą cenę? Albo mocniejszy silnik?
    >>> Jak dla mnie to są kluczowe elementy podnoszące bezpieczeństwo. Powiem
    >>> więcej - przedni airbag to pikuś w zabezpieczaniu, w porównaniu z
    >>> bocznymi poduszkami w razie wypadku.
    >>
    >> Skoro nie ma wersji bez klimy to dlaczego wymieniają ją od drugiej
    >> konfiguracji ?
    >> Co do halogenów to wolę mieć i nie używać niż potrzebować i nie mieć.
    >> W dodatku są sporo tańsze od bocznych poduszek. :-)
    >> Co do mocy silnika to bądź łaskaw przyjąć do wiadomości że nie zawsze
    >> normalny przeciętny użytkownik wybrał by to co ty. Nawet jeśli
    >> uważasz że większy silnik daje większe bezpieczeństw co wydaje się
    >> sporo mijać ze statystyką.
    >>
    >>
    >> Pozdrawiam
    >
    > Nie widziałem wersji bez klimy w cenniku. Łącznie z wersją podstawową -
    > TIPO.

    Nie widziałem cennika na który już ktoś się powołał.
    Widziałem opisy trzech wersji, w pierwszej nie było nic
    o klimatyzacji, w drugiej była manualna a w trzeciej
    automatyczna.

    > I to się właśnie nazywa niepotrzebnym podnoszeniem ceny - płacić za
    > światła z których być może się nigdy nie skorzysta. Poza tym tak
    > naprawdę przy prawdziwej MGLE nawet halogeny na niewiele się przydadzą.

    Kiedyś u dilera mówiło się jaki model i jakie dodatki do niego.
    Dzisiaj zaczyna być nieprzyjemnie jak sam nie możesz skonfigurować
    tylko musisz wybrać miedzy zestawami producenta.
    A producent nie patrzy na logikę potrzeb tylko na swoje zyski.

    > Oczywiście że moc w silniku jest jednym z głównych czynników
    > zwiększających bezpieczeństwo. Jednym z najbardziej niebezpiecznych
    > manewrów jest wyprzedzanie, a tu moc silnika ma kluczowe znaczenie.

    I pewnie dlatego statystycznie auta w wersji sportowej
    rozbijane są w większym procencie niż w wersji zwykłej ?


    Pozdrawiam

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: