eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe (tipko) › Re: Nowe (tipko)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer02.am1
    !peering.am1!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    Subject: Re: Nowe (tipko)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
    <567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
    <567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
    <567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
    <567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
    <567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
    From: Trybun <c...@r...cb>
    Date: Mon, 28 Dec 2015 11:11:15 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 76
    Message-ID: <56810abd$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-5-173-103-118.play-internet.pl
    X-Trace: 1451297470 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 657 5.173.103.118:2302
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2637650323
    X-Received-Bytes: 4860
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574467
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-12-27 o 15:19, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2015-12-27 o 12:18, Trybun pisze:
    >
    >>> Natomiast co do
    >>>> turbo, to na dodatek niektórzy żyją jeszcze przeszłym czasem,
    >>>> kiedy to
    >>>> turbodoładowanie wiązało się z wysokimi kosztami zakupu. Dzisiaj takie
    >>>> auto ma porównywalna cenę z innymi, bez doładowania (spokojnie mogli
    >>>> dołożyć turbo do tego silnika 1.4l/95 KM bez znaczącego podnoszenia
    >>>> ceny). I nie takie gówno, chcąc szybko wyprzedzić wciskasz tylko gaz
    >>>> bez wachlowania biegami.
    >>>
    >>>
    >>> A nie pomyślałeś że producent z jakiegoś powodu tego turbo nie wsadził?
    >>> Może silnik już jest na tyle wysilony że nie warto ze względu na
    >>> wytrzymałość a może wolał iść właśnie w jakość i mniej kłopotów z
    >>> serwisem.
    >>> Wiem trochę naiwny jestem ale marzy mi się normalny silnik bez
    >>> turbodziury. Czy diesel czy szesnastozaworowy benzyniak.
    >>>
    >>> z
    >>>
    >>>
    >>
    >> No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
    >> zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
    >> osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
    >
    > Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
    > Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
    > zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
    > to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
    > silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
    > o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.

    Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
    minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
    oczywiście ograniczać zużycie paliwa.

    Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
    wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
    turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
    obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.

    >
    >> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
    >> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
    >> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
    >> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
    >
    > W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
    > a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.

    Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
    auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
    pozamiejską.

    >
    >> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
    >> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
    >> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
    >> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
    >> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
    >> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
    >> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
    >> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
    >> Vectry.
    >
    > To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
    by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
    turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: