-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer02.am1
!peering.am1!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
Subject: Re: Nowe (tipko)
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
<567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
<567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
<567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
<567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
From: Trybun <c...@r...cb>
Date: Mon, 28 Dec 2015 11:11:15 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 76
Message-ID: <56810abd$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-5-173-103-118.play-internet.pl
X-Trace: 1451297470 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 657 5.173.103.118:2302
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 2637650323
X-Received-Bytes: 4860
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574467
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-12-27 o 15:19, RadoslawF pisze:
> W dniu 2015-12-27 o 12:18, Trybun pisze:
>
>>> Natomiast co do
>>>> turbo, to na dodatek niektórzy żyją jeszcze przeszłym czasem,
>>>> kiedy to
>>>> turbodoładowanie wiązało się z wysokimi kosztami zakupu. Dzisiaj takie
>>>> auto ma porównywalna cenę z innymi, bez doładowania (spokojnie mogli
>>>> dołożyć turbo do tego silnika 1.4l/95 KM bez znaczącego podnoszenia
>>>> ceny). I nie takie gówno, chcąc szybko wyprzedzić wciskasz tylko gaz
>>>> bez wachlowania biegami.
>>>
>>>
>>> A nie pomyślałeś że producent z jakiegoś powodu tego turbo nie wsadził?
>>> Może silnik już jest na tyle wysilony że nie warto ze względu na
>>> wytrzymałość a może wolał iść właśnie w jakość i mniej kłopotów z
>>> serwisem.
>>> Wiem trochę naiwny jestem ale marzy mi się normalny silnik bez
>>> turbodziury. Czy diesel czy szesnastozaworowy benzyniak.
>>>
>>> z
>>>
>>>
>>
>> No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
>> zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
>> osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
>
> Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
> Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
> zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
> to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
> silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
> o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.
Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
oczywiście ograniczać zużycie paliwa.
Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.
>
>> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
>> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
>> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
>> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
>
> W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
> a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.
Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
pozamiejską.
>
>> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
>> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
>> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
>> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
>> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
>> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
>> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
>> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
>> Vectry.
>
> To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
>
>
> Pozdrawiam
Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".
Następne wpisy z tego wątku
- 28.12.15 11:11 Trybun
- 28.12.15 13:00 robot
- 28.12.15 16:32 masti
- 28.12.15 17:18 z
- 28.12.15 17:24 RadoslawF
- 28.12.15 17:30 RadoslawF
- 29.12.15 12:49 Trybun
- 29.12.15 12:52 Trybun
- 29.12.15 12:52 Trybun
- 29.12.15 22:43 RadoslawF
- 29.12.15 22:52 RadoslawF
- 30.12.15 08:05 Marcin Kiciński
- 30.12.15 11:01 Mateusz Bogusz
- 30.12.15 11:35 z
- 31.12.15 09:33 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=