  • 71. Data: 2013-01-23 18:53:15
    Temat: Re: Nowe testy z teorii na prawo jazdy: z 80 zdało 3
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:kdp1eb$cre$...@n...ipartners.pl...
    > To może się podepnę z pytankiem o praktyczny. Podobno nie zmienia się
    > zakres egzaminu.
    > Ale zmieniają się reguły oceny, i po nowemu łatwiej.
    >
    > Może ktoś wie, co z tymi, którzy zdali już teorię, ale jeszcze nie
    > zaliczyli praktyki?
    > (akurat mam taki przypadek w rodzinie). Czy od będą oceniani już po
    > nowemu?

    Teoria jest ważna chyba przez pół roku od zdania.
    Potem zdajesz od nowa całość.

  • 72. Data: 2013-01-23 18:58:30
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl>

    > Żeby uczeń się czegoś nauczył musi być współpraca:
    > - nauczyciel musi nauczać
    > - uczeń musi się uczyć
    > działania jedynie jednej strony są z góry skazane na porażkę.

    I co według Ciebie uczniowie robią na tych kursach ?

  • 73. Data: 2013-01-23 18:59:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > Zwłaszcza, gdy jest to "zrejonizowany" uczeń "realizujący obowiązek
    > szkolny" w gimnazjum w szemranej dzielnicy.
    > To są takie klimaty, że nauczyciel skupia się raczej na przetrwaniu do
    > końca dnia niż na nauczaniu.
    > I to nauczyciel, który ma gdzie indziej osiągnięcia zauważalne w skali
    > kraju. Wiem coś o tym...

    Ale, że prawo jazdy ???

  • 74. Data: 2013-01-23 19:10:29
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > No nie calkiem - w obecnej UPoRD quad jest osobna kategoria pojazdow ..

    quad jako pojazd potocznie czy quad wpisany w dowodzie rejestracyjnym??
    bo w swoim życiu widziałem quady zarejestrowane jako: pojazd samochodowy
    inny (kat.B1), ciągnik rolniczy (kat.B), motocykl (kat.A), pojazd
    czterokołowy (kat.?), SAM (kat.?)
    aha. sporo też jeździ niezarejestrowanych jako pojazd spełniający warunki
    PoRD :)
    pzdr
    GL

  • 75. Data: 2013-01-23 19:18:48
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-01-23 18:47, Cavallino pisze:

    > I 70% takich w klasie?

    70% to wyjątkowo dobry wynik. Częściej spotyka
    się >90.

    > Rodzic nie nauczył?
    > Ale nie chyba on kasę za nauczanie bierze,
    > prawda?

    Zdaje się, że za często oglądałeś Akademię
    Pana Kleksa. Niestety nauczyciele nie mają
    takich lejków do wlewania oleju do głowy.

    > Zdaniem leniwych nauczycieli.
    > Których właśnie dlatego powinno się pogonić na
    > 4 wiatry i zostawić tylko tych, co to jednak
    > są w stanie nauczyć te 70% dzieciaków
    > przerabianego materiału.

    Ja myślę, że z palcem w d.pie możesz zarobić
    niezłą kasę. Wystarczy założyć szkołę
    (dowolną) i za swoim niewątpliwie bogatym
    doświadczeniem pedagogicznym nauczysz każdego
    wszystkiego. A kaska będzie tryskała szerokim
    strumieniem.

    JK

  • 76. Data: 2013-01-23 19:29:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Ale nadal nie ma tam nic o zachowaniu szczegolnej ostroznosci :-)

    Rozum nakazuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2013-01-23 19:33:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JK" <j...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > 70% to wyjątkowo dobry wynik. Częściej spotyka się >90.

    Gdzie jest aż tak źle?
    Oczywiście mówię o faktycznych dyslektykach.

    > Zdaje się, że za często oglądałeś Akademię Pana Kleksa. Niestety
    > nauczyciele nie mają takich lejków do wlewania oleju do głowy.

    To się nazywa zdolności dydaktyczne.
    Tyle że jak ich nie mają, to powinni zawód zmienić.

    > Ja myślę, że z palcem w d.pie możesz zarobić niezłą kasę.

    Zarabiam i nie muszę się użerać z leniwymi nauczycielami w tym celu.
    W każdym razie zarówno ja, jak i mój syn zawsze mogliśmy od razu wskazać
    który nauczyciel się nie nadaje.
    Obaj bazowaliśmy na tym co na lekcji i na większości przedmiotów to
    wystarczało.
    Ale zdarzały się orły, które na lekcji robiły wszystko tylko nie uczyły, a
    to przy takim sposobie nauki zwiastowało problemy.

  • 78. Data: 2013-01-23 19:41:41
    Od: <7...@4...194141.invalid> (Tom N)

    WOJO w

    > Co konkretnie stało się niezrozumiałe?

    W sumie niepotrzebnie namotali

    ust. 1 pkt 6

    b) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
    z przyczepy lekkiej,
    c) zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz
    z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita
    zespołu tych pojazdów nie przekracza 4.250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,

    ust. 2
    Zespołem pojazdów, o którym mowa w ust. 1 pkt 6 lit. c, którego
    dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 t, może kierować osoba, która
    zdała część praktyczną egzaminu państwowego, potwierdzoną wpisem do prawa
    jazdy.

    Czyli IMHO i tak B+E jest potrzebne.

    Ot przykład:
    samochód z dmc 1701 i przyczepa o DMC 800 vs samochód o DMC 3000 i przyczepa
    o DMC 501

    W sumie bez zmian, a namotane

    --
    'Tom N'

  • 79. Data: 2013-01-23 19:41:57
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-01-23 16:54, Budzik pisze:
    > Naprawdę każdy argument sprowadzasz do absurdu?
    > Na tym ma polegać merytoryczna dyskusja?
    > Gdzie ja mówię o odpuszczeniu całej teorii? Co to za bzdury...?

    Ale to właśnie do absurdu sprowadza się myślenie według zasady "dowiem
    się dopiero jak mi będzie to potrzebne". Pewne minimum trzeba umieć i
    nauczenie się tego to nie jest żaden problem o ile ktoś ma chęci i IQ
    mieszczące się w minimum dolnym zakresie dla przeciętnych. Nikt nie
    wymaga aby na kat.B kursant śpiewająco umiał przepisy na z innych
    kategorii, niech chociaż zna same kategorie bo to ogólna wiedza
    podstawowa dla kierowcy.

  • 80. Data: 2013-01-23 19:45:57
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2013-01-23 15:05, J.F pisze:

    > A ja 60/74 :-(

    61/74

    Czy w tej sytuacji kierujący pojazdem ma
    obowiązek zmienić pas na prawy, aby jechać
    możliwie blisko prawej krawędzi jezdni?

    A jak chce odbić w lewo?

    JK