    From: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>
    Subject: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: 04 Feb 2015 12:20:02 GMT

    R.e.m.e.K <p...@w...pl> wrote:
> [...]

    TYLKO

    Takie zachowanie raczej wskazuje na zbyt małą ilość pamięci RAM.

    > Tak, wszystko to co napisales jest dla mnie oczywiste i znane. A brak SSD w
    zwyklym,
    > codziennym uzywaniu tez juz opisalem. Roznica jesta bardzo odczuwalna. I to sa
    fakty,
    > naprawde za cholere nioe wiem czemu niektorzy maja z tym taki problem.

    > Rada dla malkontentow i niedowiarkow:
    > - odpalcie sobie Process Monitor
    > (https://technet.microsoft.com/pl-pl/sysinternals/bb
    896645.aspx)
    > - wlacznie monitorowanie tylko operacji dyskowych
    > - wlaczcie monitorowanie (capture)
    > - obserwujcie log

    Tak tylko wtrącę że to co pokazuje Process Monitor to nie są operacje
    i/O fizycznego dysku tylko systemu plików. Większość z tych operacji np.
    zapisu trafia na dysk wiele sekund później gdy zapis ich nie jest
    odczuwalny niezależnie od rodzaju napędu. Wiele odczytów zaś nawet nie
    dochodzi do dysku tylko korzysta z cache systemu. Tak więc za pomocą
    tego programu w żaden sposób nie udowodni się przewag SSD. Aby sprawdzić
    obciążenie dysku lepiej jest w Monitorze zasobów sprawdzić Średnią
    długość kolejki dysku. Tylko wtedy może upaść argument jakie to przewagi
    daje SSD gdy zobaczy się że na zwykłym HDD kolejka w twoim teście
    pokazuje wartości grubo poniżej 1 przez przytłaczającą większość czasu.
    Na twoim miejscu jednak znalazłbym test podglądowy w którym występuje
    duża liczba operacji losowych I/O (np. start systemu, start niektórych
    większych programów, operacje na bazach danych itp itd).

    --
    Piotr Borkowski