  • Data: 2015-01-30 20:21:58
    Temat: Re: Nowe rozważania o starym pececie.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sprecyzujmy co postulujesz. IMO mówisz że kiedy uruchamiamy jakiś
    > program, system operacyjny przerzuca część zawartości RAM do swapu bez
    > względu na to jak dużo ma wolnego RAM-u. Rzeczywiście, zarówno pod XP
    > jak i linuksem obserwuję że po jakimś czasie coś tam leży na swapie mimo
    > gigabajtów wolnego RAM-u i nigdzie jak dotąd nie znalazłem wyjaśnień
    > powodów takiej polityki zarządzania pamięcią OS-ów. Ale jakimś trafem ci
    > wychodzi że nie należy przyspieszać operacji dyskowych (np. drogą
    > zastosowania dysku SSD) tylko należy dokonać jakichś tajemniczych
> [...]
    Używanie systemu który nie traci mocy procesora, czasu i
    pamięci do zapychania tej pamięci niepotrzebnymi użytkownikowi
    zadaniami. I w tym samym czasie raportowaniu że część tej pamięci
    jest wolna kiedy w rzeczywistości wolna nie jest.

    Do tego dodam że dyskusję z tobą rozpocząłem kiedy wykazałeś się
    propozycją sprawdzenia ilości wolnego miejsca.