eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNowe przepisy dla kierowcow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 21. Data: 2011-11-22 14:39:08
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 22 Nov 2011 15:24:00 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >>a do tego nierealne do zastosowania.
    >
    >Boponieważ?

    Zaproponuj jasny przepis realizujacy postulat zwiększenia
    bezpieczeństwa poprzez ograniczenie uczestnictwa w ruchu młodych i
    mało doświadczonych kierowców.
    Da się? Więc przygwoźdź moją (przeciwną) argumentację i przyznam Ci
    rację, że się myliłem.

    Trzeba odróżniać marzenia i chęci od prawa, przepisów, które mają
    obowiązywać każdego. Nawet jeśli to pierwsze jest ze wszech miar
    słuszne, to nie oznacza, że da się to (prosto) ująć w przepisy.
    A zbyt wiele przepisów może być znacznie gorsze niż zbyt mało.

    Sam pamiętam, jakie "kwiatki" na drodze robiłem po zdobyciu PJ. Całe
    szczęście, że moje auto w terenie nizinnym osiągało 100 km/h z dużym
    trudem :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski



  • 22. Data: 2011-11-22 14:42:42
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >>>a do tego nierealne do zastosowania.
    >>Boponieważ?
    >Zaproponuj jasny przepis realizujacy postulat zwiększenia
    >bezpieczeństwa poprzez ograniczenie uczestnictwa w ruchu młodych i
    >mało doświadczonych kierowców.

    Ograniczenie tylko do ruchu "prywatnego" jak najbardziej spełnia taką
    funkcję.

    >Sam pamiętam, jakie "kwiatki" na drodze robiłem po zdobyciu PJ. Całe
    >szczęście, że moje auto w terenie nizinnym osiągało 100 km/h z dużym
    >trudem :-)

    Hehe. Maluch? Trabi?

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\


  • 23. Data: 2011-11-22 15:22:06
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 22 Nov 2011 15:42:42 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >>>>a do tego nierealne do zastosowania.
    >>>Boponieważ?
    >>Zaproponuj jasny przepis realizujacy postulat zwiększenia
    >>bezpieczeństwa poprzez ograniczenie uczestnictwa w ruchu młodych i
    >>mało doświadczonych kierowców.
    >
    >Ograniczenie tylko do ruchu "prywatnego" jak najbardziej spełnia taką
    >funkcję.

    a ja w kółko: jasny przepis poproszę.
    Jak odróżnisz np. studenta piszącego za kasę program i jadącego do
    klienta w celu ustalenia szczegółów zlecenia od tego samego studenta
    jadącego na pizzę? A co, jeśli ten student prowadzi działalność
    gospodarczą?

    Powtórzę: rzecz jest nie w chęciach i rozumieniu, ale w ujęciu tego w
    ramę przepisu. IMHO to będzie kolejny akapit na jednej z 17 (2010 rok
    AFAIR) czy 21 tysięcy (2003 rok) stron dzienników ustaw.
    Albo jasno powiedz, że uważasz, że ludzie do 24 roku zycia nie powinni
    mieć prawa kierowania samochodami - jeśli tak uważasz.

    >>Sam pamiętam, jakie "kwiatki" na drodze robiłem po zdobyciu PJ. Całe
    >>szczęście, że moje auto w terenie nizinnym osiągało 100 km/h z dużym
    >>trudem :-)
    >
    >Hehe. Maluch? Trabi?

    <baczność>skoda 105 S<spocznij> :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski



  • 24. Data: 2011-11-22 15:58:49
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-11-22 14:44:40 +0100, duddits <p...@N...fz6.pl> said:

    >> Tym bardziej, że będzie to dotyczyć tylko 24-latków. Jakby po
    >> przekroczeniu tej magicznej granicy nagle więcej oleju we łbie przybywało.
    >
    > No to samo można by napisać o wieku 18 czy 21 lat.

    Dlatego osobiście uważam, że prawko na słabsze motocykle przez
    powiedzmy 2 lata powinno być obowiązkowe dla każdego, a nie tylko dla
    młodocianych. Co i tak oczywiście nie byłoby rozwiązaniem idealnym, bo
    wszak można zrobić PJ, odczekać i od razu wsiąść na wymarzonego er-łana.


    > Inna sprawa, że niektórzy są dziećmi do końca życia :)

    Przy motocyklach selekcja naturalna nierzadko załatwia sprawę.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 25. Data: 2011-11-22 17:24:41
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-22 14:45, Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    >> Bo o ile kierowca tira zanim usiądzie za jego kierownicą musi
    >> przejść więcej kursów, badań i też musi osiągnąć wiek 24 lat,
    >> to w przypadku pojazdu do 3,5T byle dzieciak mający PJ od tygodnia
    >> może zacząć nim jeździć zawodowo.
    >> Uważam że skoro istnieją ograniczenia wiekowe dla kierowców
    >> pojazdów ciężarowych słuszne będą podobne ograniczenia dla
    >> kierowców mniejszych pojazdów.
    >
    > A konkretnie? Skoro PJ kategorii "ciężarowej" można otrzymać dopiero w
    > pewnym wieku, to chyba jedynym sposobem osiągnięcia tego przy
    > kategorii B byłoby wprowadzenie identycznego ograniczenia.

    Nie dyskutuj o przepisach których nie znasz.
    Prawo jazdy można zrobić po osiągnięciu pełnoletności,
    w pełni z niego korzystać można jednak troszkę później.

    > Ja się czepiam tego, że opisany w artykule przepis jest tak niejasny,
    > że albo nie będzie mógł być w praktyce stosowany albo spowoduje
    > faktyczny zakaz prowadzenia w pracy samochodów przez 2 lata od
    > zdobycia PJ. A czy można uznać, że np. Andrzejewski pracujący jako
    > handlowiec, serwisant czy dostawca pizzy jest bardziej niebezpieczny
    > za kółkiem niż ten sam Andrzejewski jadący do kina wieczorem?

    Tak.
    Jadąc do kina wieczorem jesteś niebezpieczny jeden kwadrans
    w tygodniu, pracując zawodowo jako kierowca jesteś niebezpieczny
    codziennie przez minimum osiem godzin.


    Pozdrawiam


  • 26. Data: 2011-11-22 18:03:24
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: "Omo" <m...@p...onet.pl>



    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k5fnc7pjkjgj2dodsclnpv1lpq06k6o1d6@4ax.
    com...

    >a ja w kółko: jasny przepis poproszę.

    To nie jest kwestia stworzenia nowego przepisu. To jest kwestia
    bezwzględnego egzekwowania i nieuchronności kary za złamanie przepisu
    istniejącego. No i stopnia "przykrości" tej kary. Może niegłupia jest
    szwedzka metoda, gdzie wysokość mandatu zależy m.in. od statusu majątkowego
    sprawcy? Nie mam nic przeciw młodym kierowcom, są często lepsi niż
    średniolatkowie, nie widzę żadnego powodu, aby stosować jakąś
    odpowiedzialność zbiorową dlatego, że któryś tam poszalał. Jednak powinni
    mieć świadomość (jak zresztą wszyscy), że złapani na poważnym wykroczeniu (a
    nie złym zaparkowaniu czy czymś takim) pożegnają się z prawem jazdy na jakiś
    czas. I nie pomoże znajomy policjant czy sędzia. Że to jest nieuchronne i
    nie do załatwienia, a za jazdę bez uprawnień idzie się nieuchronnie do
    mamra. I tyle.

    Pozdrawiam - Omo


  • 27. Data: 2011-11-22 21:51:00
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: ogórek <j...@w...pl>

    W dniu 2011-11-22 15:00, huck pisze:

    >> Nie bzdura tylko wreszcie jakiś ustawodawca pomyślał i zabezpieczył
    >> skutecznie przepis o zakazie pracy jako kierowca w pewnym wieku.
    >> Cała masa "kierowców" na naszych drogach nie jest kierowcami
    >> tylko jednoosobowymi firmami usługowymi prowadzącymi działalność
    >> gospodarczą. Nie wiedziałeś, udajesz głupiego czy przepis uderzył
    >> w ciebie lub twoja rodzinę ?
    >
    > pierdolisz jak potłuczony widac socjalizm siedzi ci w mózgu głeboko


    Jak widać po wątku, nie tylko jemu. Przepisy, przepisy i paragrafy.
    A rzeczywistość sama się do nich magicznie dostosuje... eh


  • 28. Data: 2011-11-23 08:30:17
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 22 Nov 2011 19:03:24 +0100, "Omo" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >
    >
    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:k5fnc7pjkjgj2dodsclnpv1lpq06k6o1d6@4ax
    .com...
    >
    >>a ja w kółko: jasny przepis poproszę.
    >
    >To nie jest kwestia stworzenia nowego przepisu. To jest kwestia
    >bezwzględnego egzekwowania i nieuchronności kary za złamanie przepisu
    >istniejącego. No i stopnia "przykrości" tej kary. Może niegłupia jest

    ale przecież mowa była o artykule, w którym proponowano _nowe_
    ograniczenia dla młodych (wiekiem i stażem) kierowców, którzy
    chcieliby używać samochodu do pracy.

    Bo co do tego, że kary powinny być wymierzane szybko i nieuchronnie
    się zgadzam, a tylko uważam, że to trochę nie na temat (w tym wątku -
    o tym konkretnym artykule).

    >średniolatkowie, nie widzę żadnego powodu, aby stosować jakąś
    >odpowiedzialność zbiorową dlatego, że któryś tam poszalał. Jednak powinni

    czyli jednak się zgadzamy: bez sensu są proponowane obostrzenia w
    postaci nowych przepisów.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski



  • 29. Data: 2011-11-23 08:34:14
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 22 Nov 2011 18:24:41 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
    wrote:

    >> Ja się czepiam tego, że opisany w artykule przepis jest tak niejasny,
    >> że albo nie będzie mógł być w praktyce stosowany albo spowoduje
    >> faktyczny zakaz prowadzenia w pracy samochodów przez 2 lata od
    >> zdobycia PJ. A czy można uznać, że np. Andrzejewski pracujący jako
    >> handlowiec, serwisant czy dostawca pizzy jest bardziej niebezpieczny
    >> za kółkiem niż ten sam Andrzejewski jadący do kina wieczorem?
    >
    >Tak.
    >Jadąc do kina wieczorem jesteś niebezpieczny jeden kwadrans
    >w tygodniu, pracując zawodowo jako kierowca jesteś niebezpieczny
    >codziennie przez minimum osiem godzin.

    osiem godzin? A serwis i handlowanie?
    No i jeżdżąc codziennie niewątpliwie znacznie szybciej nabiorę
    doświadczenia, któego mi nie da 15 minut drogi do kina.

    Powtórzę swoje pytanie: jak chcesz sformułować przepis, który
    spowodowałby (upragnione przez Ciebie) ograniczenie jazd młodych
    kierowców o małym stażu? Konkretnie, poproszę.
    Jak już pisałem: nie neguję tego, że niedoświadczony kierowca gorzej
    prowadzi i że młody wiek sprzyja brawurze, ale jestem przekonany, że
    nie da się skutecznie ująć w przepis takiego ograniczenia.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski



  • 30. Data: 2011-11-23 08:37:22
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >>>>>a do tego nierealne do zastosowania.
    >>>>Boponieważ?
    >>>Zaproponuj jasny przepis realizujacy postulat zwiększenia
    >>>bezpieczeństwa poprzez ograniczenie uczestnictwa w ruchu młodych i
    >>>mało doświadczonych kierowców.
    >>Ograniczenie tylko do ruchu "prywatnego" jak najbardziej spełnia taką
    >>funkcję.
    >a ja w kółko: jasny przepis poproszę.
    >Jak odróżnisz np. studenta piszącego za kasę program i jadącego do
    >klienta w celu ustalenia szczegółów zlecenia od tego samego studenta
    >jadącego na pizzę? A co, jeśli ten student prowadzi działalność
    >gospodarczą?

    No popatrz. Właśnie zauważyłeś, że nie wszystko da się precyzyjnie
    uregulować zapisami ustawowymi. Jest jeszcze coś takiego, jak praktyka,
    wykładnia i takie tam.
    W ramach relaksu spróbuj znaleźć w przepisach definicję "współżycia
    społecznego". Albo "należytej staranności".


    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: