    From: "Omo" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Date: Tue, 22 Nov 2011 19:03:24 +0100
    <jag8m9$hbg$1@news.onet.pl> <o...@4...com>
    <s...@e...rdc.pl>
    <i...@4...com>
    <s...@e...rdc.pl>
    <k...@4...com>
    <s...@e...rdc.pl>
    <t...@4...com>
    <s...@e...rdc.pl>
    <k...@4...com>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...

    >a ja w kółko: jasny przepis poproszę.

    To nie jest kwestia stworzenia nowego przepisu. To jest kwestia
    bezwzględnego egzekwowania i nieuchronności kary za złamanie przepisu
    istniejącego. No i stopnia "przykrości" tej kary. Może niegłupia jest
    szwedzka metoda, gdzie wysokość mandatu zależy m.in. od statusu majątkowego
    sprawcy? Nie mam nic przeciw młodym kierowcom, są często lepsi niż
    średniolatkowie, nie widzę żadnego powodu, aby stosować jakąś
    odpowiedzialność zbiorową dlatego, że któryś tam poszalał. Jednak powinni
    mieć świadomość (jak zresztą wszyscy), że złapani na poważnym wykroczeniu (a
    nie złym zaparkowaniu czy czymś takim) pożegnają się z prawem jazdy na jakiś
    czas. I nie pomoże znajomy policjant czy sędzia. Że to jest nieuchronne i
    nie do załatwienia, a za jazdę bez uprawnień idzie się nieuchronnie do
    mamra. I tyle.

    Pozdrawiam - Omo