  • 31. Data: 2011-11-23 08:41:05
    Temat: Re: Nowe przepisy dla kierowcow
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-23 09:34, Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    > Powtórzę swoje pytanie: jak chcesz sformułować przepis, który
    > spowodowałby (upragnione przez Ciebie) ograniczenie jazd młodych
    > kierowców o małym stażu? Konkretnie, poproszę.
    > Jak już pisałem: nie neguję tego, że niedoświadczony kierowca gorzej
    > prowadzi i że młody wiek sprzyja brawurze, ale jestem przekonany, że
    > nie da się skutecznie ująć w przepis takiego ograniczenia.

    Ja go nie chce sformułować na nowo, mi odpowiada w brzmieniu
    w jakim go napisano.

    A co do nabierania doświadczenia, w tym przepisie nie chodzi
    o danie czasu na nabranie doświadczenia a o wyeliminowanie
    z zawodowego prowadzenia pewnych pojazdów przez ludzi
    młodych u których przeważają jeszcze smarkate odruchy i
    takie samo postrzeganie otoczenia.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2011-11-23 08:41:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Nov 2011 09:37:22 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >No popatrz. Właśnie zauważyłeś, że nie wszystko da się precyzyjnie
    >uregulować zapisami ustawowymi. Jest jeszcze coś takiego, jak praktyka,

    gdybyś czytał ze zrozumieniem, to dostrzegłbyś, że tę tezę od dawna
    stawiam (a w tej dyskusji - od samego początku).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 33. Data: 2011-11-23 08:43:26
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >gdybyś czytał ze zrozumieniem, to dostrzegłbyś, że tę tezę od dawna
    >stawiam (a w tej dyskusji - od samego początku).

    Tyle, że ty wychodzisz z tego założenia i dochodzisz do wniosku, że nie
    ma co w ogóle próbować. I tu się różnimy.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 34. Data: 2011-11-23 08:45:03
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Nov 2011 09:41:05 +0100, RadoslawF <r...@o...pl>
    wrote:

    >Ja go nie chce sformułować na nowo, mi odpowiada w brzmieniu
    >w jakim go napisano.

    w artykule nie ma przepisu. Jak on brzmi?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 35. Data: 2011-11-23 08:48:28
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Nov 2011 09:43:26 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >
    >Tyle, że ty wychodzisz z tego założenia i dochodzisz do wniosku, że nie
    >ma co w ogóle próbować. I tu się różnimy.

    Dla pewności zapytam: Ty uważasz, że warto próbować wszystko regulować
    przepisami?

    Mnie przeraża fakt, że co roku uchwala się tysiące stron ustaw i
    rozporządzeń (w zeszłym bodajże 17 tysięcy), a zdarza się, że ustawy
    są nowelizowane zanim wejdą w życie. Wolę zdecydowanie mniej prawa, a
    stabilniejszego.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2011-11-23 09:00:30
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >Dla pewności zapytam: Ty uważasz, że warto próbować wszystko regulować
    >przepisami?

    Wszystko? Raczej nie. Ale gdzie leży granica to zależy od społeczeństwa.
    U nas niestety ciężko polegać na świadomości obywatelskiej i poczuciu
    dobra wspólnego.

    A to inna sprawa.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 37. Data: 2011-11-23 09:51:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Nov 2011 10:00:30 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"

    >Wszystko?

    pozwoliłem sobie użyć Twojego sformułowania

    >Raczej nie. Ale gdzie leży granica to zależy od społeczeństwa.
    >U nas niestety ciężko polegać na świadomości obywatelskiej i poczuciu
    >dobra wspólnego.

    Zgadzam się. Ale 50 stron przepisów rangi ustawy lub rozporządzenia
    dzień w dzień tego nie zmieni, a nawet - zaryzykuję twierdzenie -
    pogorszy sytuację.
    Moim zdaniem już teraz jest za dużo przepisów i raczej należy je
    uchylać niż tworzyć nowe.
    Przykład z życia: karne opłaty za niezłożenie sprawozdań
    "środowiskowych" dotknęły... Ministerstwo Środowiska. Jeśli urzędnicy
    nie są w stanie znać własnych przepisów, to jak ma je znać obywatel?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 38. Data: 2011-11-23 09:56:24
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >"środowiskowych" dotknęły... Ministerstwo Środowiska. Jeśli urzędnicy
    >nie są w stanie znać własnych przepisów, to jak ma je znać obywatel?

    Akurat tego wcale nie uważam za chore. Policjant też powinien móc dostać
    mandat za złe parkowanie albo przekroczenie prędkości.

    --
    \------------------------/
    | K...@e...eu.org |

  • 39. Data: 2011-11-23 10:06:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 23 Nov 2011 10:56:24 +0100, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jarek Andrzejewski"
    >
    >Akurat tego wcale nie uważam za chore. Policjant też powinien móc dostać
    >mandat za złe parkowanie albo przekroczenie prędkości.

    nie chodziło mi o to, że kara dotknęła urząd (bo przecież nie
    urzędnika), ale o to, że nikt nie jest w stanie znać i stosować
    wszystkich przepisów, które go dotyczą. To uważam za chore, że znów
    (wciąż?) działa: "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 40. Data: 2011-11-23 10:28:34
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> napisała rzekomo
    > w artykule nie ma przepisu. Jak on brzmi?

    No właśnie taki się ładny flejmik rozwinął, nad przepisem, który opisali
    "dziennikarze".

    --
    Jasio
    etz vfr