    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe propozycje PO
    Date: Wed, 30 May 2012 10:12:49 +0200
    <jq0dlg$ati$1@mx1.internetia.pl> <jq0hvd$ntf$1@inews.gazeta.pl>
    <jq0j2b$q7s$1@mx1.internetia.pl> <jq0l2f$3gp$1@inews.gazeta.pl>
    <jq0lst$2a2$1@mx1.internetia.pl>
    <1as0lqzgkjt90.165lziif9fhru$.dlg@40tude.net>
    <jq0nh7$8lp$1@mx1.internetia.pl>
    <1b22097g8vjvl.cy5yd6gcru3l$.dlg@40tude.net>
    <jq2i4m$1kk$1@mx1.internetia.pl>
    <exlwzc0yoiw$.177q70zplan2q.dlg@40tude.net>
    <jq38in$egc$1@inews.gazeta.pl>
    <1re5zpoz4t0q3.1uznte032yxlo$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2012-05-29 23:13, J.F. pisze:
    > Dnia Tue, 29 May 2012 21:37:55 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Ograniczen miejscowych jest owszem wiele, ale IMHO ich nie przybywa, a
    > wrecz ubywa. Jest 100 bo "strassenschaden", wyremontuja, zdejma 100.

    Nie wiem czy ich subiektywnie nie przybywa/ubywa, ponieważ IMHO stan
    jest względnie stabilny.

    > Co do zalecanej predkosci, to rasowy niemiec sie tym nie przejmuje.

    "Rasowy niemiec" - ta, jasne :)

    > Sprawdziles wszystkie kraje ? :-)

    Wszystkie to nie, ale te bliższe...

    > Byla jeszcze Montana, i tam bylo dosc ciekawie ...

    Montana to nie kraj :P

    > A po cholere w szerszej skali, wcisna nam swiatla w dzien, bo u nich
    > ciemno, 150 na autostradach po u nich sucho, albo 100, bo ... nie wiadomo
    > czemu, albo i 6km/h.

    Zdaje się, że nie to miałem na myśli. Skupiasz się na drobiazgach.

    > Oczywiscie moze byc w szerszej, zamek, ronda, odstepy, alkohol :-)
    > I tylko nad predkoscia w nocy bym sie zastanowil.

    Pierwsza kwestia to nadzór na ruchem drogowym.

    > Zawsze mozesz im zaufac, za jakby cos bylo zle, to by zmienili :-)

    W ciemno? Żarty.

    > No to tym lepiej - kolejny parametr podobny :-)

    Nie wiem czy to tym lepiej.

    > Ale co - z Bialorusi chcesz brac przyklad ? :-)

    Nie, z Ukrainy. Zresztą nie musi to być nasz bezpośredni
    sąsiad.

    > W stosunku do tego co bylo kilka (~3-4) lata temu.

    Twoje subiektywne obserwacje? Może długo nic się nie działo,
    nie było spektakularnych wypadków, akcji medialnych itd.?
    Może jeździsz tylko po jednej trasie/landzie?

    > A ty co - Red Flag Act chcesz reaktywowac ? :-)

    Nie, mam na myśli zdrowy rozsądek

    > To zawsze bedzie jakis kompromis. Polityczny.

    Zdaje się, że jednak zdrowy rozsądek powinien stać ponad politycznymi
    interesami.

    > Zreszta chciales wiecej sasiadow - a tam sie pewnie w blisko sredniej
    > plasujemy :-)

    Zdaje się, że to Twoje pomysły z "tymi" sąsiadami.

    > A tak np Wlochy - 4000 zabitych, 60 mln mieszkancow. Francja - tez blisko
    > 4000, 65mln. Hiszpania 2400/46 mln.
    > A w tych niedobrych Niemczech, gdzie to nie obowiazuje taki dobry limit na
    > autostradzie, maja 3600 / 100mln.

    http://www.eurorap.pl/index.php?option=com_content&v
    iew=article&id=83&Itemid=86
    http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?refere
    nce=IP/12/326&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLang
    uage=en

    Jak widać nie jest to tylko 2x, tylko gorzej.

    > Mozna, ale czy jest bylaby potrzeba ?

    Jak się kraj nie stosuje do dyrektyw to za to zazwyczaj płaci i to
    podwójnie. Raz, że wpłaca składaki, nic nie dostanie, a dodatkowo
    karę przyłożą.

    > Najwyrazniej dla wszystkich, chyba ze akurat wypadek sie sfilmuje :-)

    Super. A jak nie sfilmuje to wszystko jest w porządku. To nic, że
    wydarzył się 100 metrów dalej.

    > No i w Montanie kazdy sam ocenial i wypadkowosc spadla.

    No, chcesz porównywać jakieś bliżej niesprecyzowane wyniki na
    zapchlonych peryferiach?

    > Ale z powodu jednego przewrazliwionego policjanta i jednego glupiego
    > prokuratora sie skonczylo, i wypadkow przybylo :-)

    Jaki kraj...