-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Thu, 07 Apr 2011 20:38:38 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 71
Message-ID: <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
<tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
<3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
<q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
<8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
<zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
<s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
<149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
<injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302201518 11859 83.16.130.26 (7 Apr 2011 18:38:38 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Apr 2011 18:38:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360952
[ ukryj nagłówki ]On 2011-04-07 08:35, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w
> wiadomości news:inijp4$tvf$1@news.onet.pl...
>> Weźmy zakręt w lewo o jednym pasie ruchu w każdą stronę.
>> Wpadasz w poślizg nadsterowny, w ułamku sekundy tył obraca się na
>> tyle, że zmieniasz kierunek jazdy i przelatujesz przez przeciwległy
>> pas jadać w poprzek drogi...
>
>
> ale bierzesz pod uwage, ze mając gorsze opony z przodu i biorąc zakręt w
> prawo, mozesz pojechać w ułamku sekundy prosto na przeciwległy pas
> wprost pod samochód jadący z naprzeciwka.
Zastanów się: co typowego kierowcę bardziej zaskoczy ? To, że zaczyna
jechać dalej na wprost
czy to, że nagle zacznie się obracać ? :-)
Przypominam: reakcja na nadsterowność jest _BARDZIEJ_ skomplikowana
(FWD: kontra + wciśnięcie gazu)
> Takie argumenty są o kant dupy rozbić, bo sytuacje na drodze bywają
> różne, wiec powiem jeszcze raz to co napisałem już wyżej:
Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy,
którego umiejętności są raczej niezbyt duże.
Spróbuj równiez sam: założ nowe przyzwoite opony na przód a następnie
np. zimówki na tył (aby podkreślić efekt) i pojeździj (nie gramoląc się
po zakrętach)... popróbuj hamowanie - przekonasz się :-) Mam już dość
słuchania teoretyków :-)
Ja testowałęm wiele konfiguracji włącznie ze startami w "rajdach"
zarówno FWD jak i RWD (choć RWD głównie) i pewną opinię mam :-)
> (ps. i nikt mnie nie wciągnie w kolejną dyskusje na temat wyższości
> RWD/FWD nad FWD/RWD)
Ja akurat od lat posiadam prywatnie (oraz startuje w zawodach) wyłącznie
samochody RWD i dla mnie problem nie istnieje, ale inni mogą nadal o tym
dyskutować :-)
> Tak czy inaczej logizniejsze (wg mojej subiektywnej opinii) wydaje sie
> mieć lepsze opony na przedniej osi, bo nad prędkością w zakręcie mam
> kontrole, ktora wystarczy do tego, zeby używając mózgu wchodzić w zakręt
> z taką prędkością, ktora pozwoli mi go bezpiecznie przejechać, za to
> hamowanie nie zawsze jest planowane, wiec w sytuacjach awarynych nie da
> sie zaplanować działań tylko trzeba szybko reagować - a to oznacza
> potrzebe sterowania, napędzania i hamowania przedniej osi.
Tak jak pisałęm wyżej - nie teoretyzuj, tylko sprawdź.
> Całe te szmery bajery o trudności w opanowaniu nad i podsterownego
> poślizgu to takie sranie w banie, bo ten przeciętny* kierowca
> najprawdopodobniej nie opanuje ani jednego, ani drugiego poślizgu.
> Pozostaje tylko i wyłącznie argument o skutkach wypadku waląc autem
> przodem (gdzie mamy poduszki, strefy zgniotu itd) a tyłem (gdzie zwykle
> nie ma poduszek, jest mniej stref zgniotu itd).
Nie w TYŁ... przywalą Ci w BOK!
> Idąc jednak tym tropem - najlepiej w ogole nie jeździć samochodem, bo to
> może być niebezpieczne.
Ja gdzieś tak twierdzę ? :-) Ciekawe :-)
Uwaga słowo klucz: MNIEJSZE ZŁO :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 07.04.11 22:06 Tomasz Pyra
- 07.04.11 22:17 Waldek Godel
- 07.04.11 22:53 Tomasz Pyra
- 07.04.11 23:20 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:54 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:55 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 00:56 Adam Płaszczyca
- 08.04.11 03:37 Pete
- 08.04.11 05:41 Filip KK
- 08.04.11 06:07 Filip KK
- 08.04.11 06:34 Filip KK
- 08.04.11 06:39 Filip KK
- 08.04.11 06:45 Filip KK
- 08.04.11 06:52 Filip KK
- 08.04.11 07:01 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=