    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <576a59b1$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a684b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a6f11$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    Date: Wed, 22 Jun 2016 20:17:10 +0200

    Pan slawek napisał:

    > A ja widzę. Wyobraź sobie: odbiorca X pobiera prąd 100kA przez parę
    > minut; odbiorca Y prąd 10A odpowiednio długo. Oboje płacą za przesył
    > tyle samo, choć grubość kabli itp. są podyktowane potrzebami X. Gdyby
    > nie X to infrastruktura mogłaby być znacznie tańsza. De facto Y
    > dopłaca do X. Nieładnie.

    Ależ właśnie tak jest! Od "grubości" przyłącza zależy opłata stała.
    To, że przy niewielkich różnicach (jeden ma bezpiecniki 25A, drugi
    32A) jest ona taka sama, wynika stąd, że sama w sobie jest niewielka
    w stosunku do opłaty za przesył. I nie jest więcej warta. Żeby mieć
    zgodę na przyłącze 100kA, muszą być na to warunki techniczne. Mamy
    zresztą mniej więcej takie we fabryce. W umowie jest tak, że jeśli
    przekroczy się zadeklarowaną w umowie maksymalna wartość chilową
    (no, powiedzmy, że kwadransową), to opłaty rosną ogromnie. Raz się
    to udało. Poza tym przyłącze jest z linii 15kV, więc transformator
    własny. W związku z tym kilowatogodzina tańsza niż dla Kowalskiego
    z bezpiecznikiem 10A. Nieładnie?

    --
    Jarek