  • Data: 2016-06-23 09:43:02
    Temat: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup
    On Thu, 23 Jun 2016 01:21:53 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

    >Słusznie. Z twojego punktu widzenia: z punktu widzenia pośrednika
    >spekulujacego energią.

    >A tymczasem w tym bloku mieszka pani Halinka, emerytowana
    >nauczycielka lat 70, oszczędzająca prąd. I pan Jacek, co kupił sobie
    >samochód Tesla, a od czasu do czasu coś sobie sprawa domową spawarką.
    >I panie Kasia i Asia, obie lubią piec i gotować: Kasia ma kuchenkę
    >gazową, Asia elektryczną.

    >A tu niespodzianka: "elektrownia" zamontowała jakieś ultranowoczesne
    >liczniki, ale nie płaci się za pobraną energię plus koszty
    >infrastruktury.

    Tylko widzisz - Kowalski ma korek 20A, a raczej 16 albo 2*10).
    10A jest mu potrzebne gdy zelazko uruchamia, czajnik elektryczny, czy
    pralka wode grzeje.
    Tak poza tym, to bierze ampera, pol czy wrecz nic.

    No i mamy klasyczny problem overbookingu - na ile przygotowac
    infrastrukture w bloku ze 100 mieszkaniami, osiedlu z 1000 czy miastem
    ze 100 tysiacami.
    Jak to Jarek pisze - to nie swiatlowody, obecne linie energetyczne sa
    raczej zapchane.
    Jak Asia namowi Kasie na elektryczny piekarnik, i srednie zuzycie
    wzrosnie, to gdzies tam trzeba rozbudowac te infrastrukture.
    I oplata przesylowa od 1kWh to rozwiazuje.

    >Płaci się więcej, bo ktoś w umowę wpisał kwoty które chce dostać i
    >już. A jak pani Halinka się na to nie zgadza, to jej się prąd
    >odłączy.

    Tak samo z samym pradem, woda, ziemniakami w sklepie, butami i co tam
    jeszcze.

    >Szczerze zapytam, bo wygląda na to że jako elektryk jesteś bardziej w
    >temacie: jest jakakolwiek możliwość, np. zmiana operatora, aby nie
    >płacić tej opłaty za przesył? Oczywiście będąc przeciętnym Kowalskim,
    >nie mając własnego wiatraka i nie przeprowadzając się do Atlanty?

    Nie ma, ale tez przecieny Kowalski prad czerpie z daleka.

    Cos mi sie kiedys rzucilo ze mieszkancy Szczercowa jakos inaczej nie
    placa - to jest wioska pod Belchatowem, gdzie jest kopalnia i
    elektrownia, to mogli sie dogadac wprost z elektrownia.

    USA to dobry przyklad - tam kazdy domek ma wlasny transformator, na
    koszt wlasciciela oczywiscie ... ale i tak przesyl jest i placic za
    niego jakos trzeba.

    J.