    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    <nk68vi$q66$1@node1.news.atman.pl> <nk6j8c$1svj$2@gioia.aioe.org>
    <10mkasmylfj4g.wd4zk2eoyd90$.dlg@40tude.net>
    <nk7hvm$6v3$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk8p4r$fgg$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nk9iep$mq9$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a5e59$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a6d99$0$12560$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <576a8313$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 22 Jun 2016 15:14:56 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Raczej sie nie boje, ze bedzie potrzebna kazda stowa. Predzej
    > kazde 10 tys ..

    Ja się nie boję. Odruch, rutyna, etc. Wiem, są tacy, co kierunkowskaz
    w samochodzie włączają tylko wtedy, kiedy widzą inny samochód. Bo
    inaczej, to po co. Ja nie kombinuję, nie analizuję, kierunkowskazy
    i przelewy nie należą do rzeczy, które za każdym razem analizuję.

    > A kto inny ma zalozenie, zeby nie klikac bez sensu :-)

    Albo doszukiwać się sensu w tym co robią od lat, bo nie przychodzi
    im do głowy, że można mądrzej.

    > Jak ktos ani razu w prowidencie nie byl, a pare razy zaplacil za
    > gapiostwo, to ma inny punkt widzenia :-)

    Nie byłem w prowidencie, ale nie sądzę, by to było przyjemne.
    A bycie gapą, to nie tragedia.

    > Dodajesz na oko z zaokragleniem w gore, przelewasz - za pol roku
    > uwzglednia nadplate na kolejnym rozliczeniu :-)

    Kiedyś o tym wspomniałem w Usenecie -- raz zaokrąglając na oko
    wpłaciłem z górką zapomniany podatek od nieruchomości. Wygenerowali
    pismo, że nadpłatę mi zaksięgowali na poczet przyszłych podatków,
    a teraz moje zaległości wynoszą 0,00 zł, odsetki 0,00 zł i wzrastają
    każdego dnia 0,00 zł. Następnie było o tym, że jak nie ureguluję
    w terminie 7 dni, to ściągną przymusowo. No i wysłali mi do domu
    komornika z tytułem wykonawczym. Kwota zaległości plus koszty egzekucji.

    Ja naprawdę mam dużo powodów, by uważać, że żyję w kraju gdzie jest
    wielu kretynów na stanowiskach związanych z przepływem pieniędzy.
    Między innymi dlatego nie kombinuję, nie wyliczam w kiblu w pamięci,
    nie sumuję na kalkulatorku, nie robię przelewów na sumy, których nie
    było w oficjalnych kwitach. Uważam, że tak jest najbezpieczniej.

    > Zawsze jednak jakas uciazliwosc.

    Nie mam tak głębokiej depresji, by kliknięcie w komputer było dla
    mnie nadludzkim wysiłkiem.

    > A potem druga - pilnowac czy srodki sa i beda ...

    Jak się pilnuje czy na koncie środki są i będą? Czy pilnowanie by było
    na comiesięczny rachunek za prąd wymaga czegoś więcej, niż pilnowanie
    by człowiek miał za co zjeść, wypić, zatankować samochód itp?

    > Jesli oprocentowanie na tym rachunku wynosi 0%, to IMO bez wiekszej
    > roznicy.

    No więc dla mnie jednak nie. Lubię jak mi leżą pieniądze na koncie,
    nawet z zerowym oprocentowaniem.

    > Mozesz tez sobie wytlumaczyc, ze w razie klopotow przynajmniej
    > pradu ci nie wylacza :-)

    A jak braknie na opłacenie OC samochodu, to jest dużo gorzej.

    > Koledze brakuje 1300 a nie glupie 200. A to juz roznica jakosciowa :-)

    Jak dla mnie, to ona ilościowa jedynie. Bo gdzie jest granica -- czy
    638,21 zł należy do tej samej klasy co 200 zł, czy 1300 zł?

    > No dobra - jesli rownie po pansku szafuje inne oplaty za pol roku z
    > gory, to moze by i sie te 1300 uzbieralo, i by nie musial potem sie
    > zastanawiac.

    U mnie w spoolu stoi więcej niż 1300. Choćby te podatki gruntowe.
    Na wiosnę przychodzą tzw. "wymiary" z czterema ratami kwartalnymi.
    Mam od razu w marcu płacić tysiąc? Albo pamiętać o terminach
    i robić przelewy natychmiastowe? Może znów się zgapić, zapłacić
    dwa tygodnie po terminie, wyliczać odsetki, czekać na komornika?
    Robię od razu cztery przelewy na marzec, maj, wrzesień i listopad.
    I już nie muszę o niczym pamiętać.

    --
    Jarek