  • 11. Data: 2013-02-01 23:14:00
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Pytanie na ile taka podawana przez producenta informacja będzie wiarygodna.
    Bo jeśli to ma być tak jak ze spalaniem, które podają producenci aut
    to nie ma to kompletnie sensu.

  • 12. Data: 2013-02-01 23:23:47
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produkt?w - efektywno?? energetyczna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 01 Feb 2013 21:48:35 +0100, MT napisał(a):

    > Czyli sugerujesz ze do tej pory przez kilkadziesiat lat bylismy
    > oszukiwani i pobor mocy podawany na urzdazeniach nie byl prawdziewy ?
    > Z tego co pamietm chyba okreslala to jakas norma.

    Akurat w takich urzadzeniach to zazwyczaj go nie bylo.

    Po drugie - czasem bywal zawyzany - nie wiem czy dla bezpieczenstwa, czy
    dla dupokrytki - pisali na zasilaczu np 5W, czy np 0.2A po pierwotnej, czy
    1.2A po wtornej stronie, bo nikomu to nie przeszkadzalo, a urzadzenie
    zazwyczaj bralo mniej.

    Po trzecie ... a jaka jest moc np telefonu komorkowego ?
    A czas czuwania to nicy prawdziwi podali ?

    A po czwarte - co z tego ze ci podadza iz moc odtwarzacza dvd jest np 30W i
    zawyzona, kiedy po kieszeni bije cie to ze on bierze 20W nawet gdy nie
    odtwarza ?

    J.

  • 13. Data: 2013-02-01 23:44:24
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Zbych" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co jeśli jesteś producentem? Jak zdefiniujesz efektywność energetyczną
    > bankomatu albo budki telefonicznej?

    Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Łączności z 14 listopada 1995, używane
    przeze mnie urządzenie nie wymaga homologacji. Czy też podlega pod ten cyrk?
    A jak sobie takowe zbuduję i zechcę koledze sprzedać... Bąk wwww taborrrrret
    :P(rrr)

  • 14. Data: 2013-02-01 23:51:14
    Od: MT <m...@w...pl>

    W dniu 2013-02-01 23:14, Ciemny pisze:
    > Pytanie na ile taka podawana przez producenta informacja będzie wiarygodna.
    > Bo jeśli to ma być tak jak ze spalaniem, które podają producenci aut
    > to nie ma to kompletnie sensu.

    Ale pomysl ilu nowych urzednikow znajdzie prace ?

    Najgorsze jest to ze ten rak bardzo sie rozrasta i byc moze doprowadzi
    do smierci żywiciela.

  • 15. Data: 2013-02-02 00:05:31
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    On 1 Lut, 15:33, Zbyszek <z...@w...pl> wrote:
    > Od dzisiaj weszła w życie nowa ustawa o obowiązkach informowania o zużyciu energii
    przez produkty wykorzystujące

    Zapisano w niej nawet zwiekszenie zatrudnienia, przybedzie nam 16 os.w
    IH, 18 w UKE i 1 etat UOKiK.

  • 16. Data: 2013-02-02 00:08:30
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 21:52:42 UTC+1 użytkownik Zbych napisał:
> [...]
    energii przez produkty wykorzystujące energię. Wynka z niej, ze każdy produkt
    wypuszczany od dzisiaj na rynek musi mieś wyliczoną tą efektywność i przyczepioną
    odpowiednią naklejkę. Wypuszczenie produktu bez tej naklejki lub z niewłasciwą
    naklejką grozi karą do 70.000zł. Do tej pory przepis obowiązywał tylko do wyrobów
    gospodarstwa domowego jak np. pralki, lodówki, zmywarki, kuchenki - teraz objął
    wszystkie wyroby pobierające energię. Czy ktoś wie, gdzie mozna znaleźć jakieś
    przepisy, które pozwolą wyliczyć własciwą klasę energetyczną wyrobu?

    > A co jeśli jesteś producentem? Jak zdefiniujesz efektywność energetyczną
    >
    > bankomatu albo budki telefonicznej?

    Jak będę produkował bankomaty to się będę zastanawiał.

  • 17. Data: 2013-02-02 00:15:59
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 lutego 2013 23:14:00 UTC+1 użytkownik Ciemny napisał:
    > Pytanie na ile taka podawana przez producenta informacja będzie wiarygodna.
    >
    > Bo jeśli to ma być tak jak ze spalaniem, które podają producenci aut
    >
    > to nie ma to kompletnie sensu.

    Teraz będziesz mógł ich za to ścignąć. Napisali w danych że w mieście pali 6,75 a
    Tobie 12. I jeszcze napisze 1327 osób że im też 12. To dobry przepis.
    Zrobiłem sobie przed chwilą barszczyk ekspresowy. Na torebce napisane że dwie
    łyżeczki na szklankę. Smakował jak wywar ze ścierki. Przy czterech łyżeczkach ma
    jakiś smak. To zrobili mnie w chuja czy nie zrobili pomimo że na opakowaniu napisali
    10% gratis. I naskoczyć im mogę.

  • 18. Data: 2013-02-02 00:32:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2013 15:15:59 -0800 (PST), k...@g...com napisał(a):

    > Teraz będziesz mógł ich za to ścignąć.

    A niby dlaczego, tzn jakim cudem ?

    > Napisali w danych że w mieście
    > pali 6,75 a Tobie 12. I jeszcze napisze 1327 osób że im też 12. To dobry
    > przepis.

    Ale co - cos sie zmienilo w kwestii ilosci skarzacych ?
    Bo jesli chodzi o spalanie samochodow, to podawane jest od przynajmniej 30
    lat. I w zasadzie zawsze mogles scigac, choc od wprowadzenia ustawy o
    sprzedazy konsumenckiej jakby skuteczniej.

    Tylko co z tego ze tobie pali 12 ? Teraz uslyszysz "to prosze jezdzic
    zgodnie z norma EN-12345 i wtedy bedzie panu spalal 6.75".
    I tak dobrze, bo mogliby od razu "g* nas interesuje ile panu pali, bez
    zaswiadczenia z certyfikowanego laboratorium nic nie zrobimy".

    I jedyne z czego sie ciesze - to ze teraz na oponach bedzie napisana
    przyczepnosc na mokro, i halas i opory toczenia. Szkoda ze nie ma
    przyczepnosci na sniegu ..

    J.

  • 19. Data: 2013-02-02 00:42:43
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 2 lutego 2013 00:32:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >

    > I jedyne z czego sie ciesze - to ze teraz na oponach bedzie napisana
    >
    > przyczepnosc na mokro, i halas i opory toczenia. Szkoda ze nie ma

    Czyli są przepisy przydające się zwykłym ludziom. To może i te nowe też się
    przydadzą.

  • 20. Data: 2013-02-02 01:41:47
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > Niestety - zapominasz ze to pomysl urzednikow a nie inzynierow.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/European_Union_energy_l
    abel#Light_bulbs

    > Na etykiecie bedziez mial napisane "A", jako to niby ona oszczedna.
    > Bo inne beda zabronione.

    A czy A+++ wyglada ladniej niz sprawnosc 35% w lampie LED. Kula
    grzewcza w wykonaniu zarowkowym ma spawnosc 95%, tylko 5% marnuje sie
    na swiatlo. Kiedys chcialem kupic zwykly silnik, tam producen jak na
    producenta przystalo deklarowal moc 1000W, moc na wale700 czy 800 bez
    zadnego pokretnego sciemniania.