  • 41. Data: 2014-01-20 12:32:34
    Temat: Re: Nowa moda przed światłami
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pwz wrote:
    > Witam!
    >
    > W sumie moda nie jest taka znowu nowa, bo obserwuję to już od dawna,
    > ale jednak jest to zachowanie nowsze niż np. powszechna w naszym
    > kraju jazda bez używania kierunkowskazów itp. Ad rem: zastanawia
    > mnie, dlaczego wielu kierowców zatrzymuje się na czerwonym świetle o
    > kilka metrów przed linią czy samym słupem ze światłami? Niemal

    BURACTWO...

    podobne do tego że jak ktoś ma zamiar zjechać na pas do skrętu w lewo to sie
    wlecze jak pizda mimo ze na wprost jest zielone i dzieki temu blokuje innych
    użytkowników drogi, oraz podobne do tego że na światłach ludzie zostawiają
    miedzy samochodami odstępy po kilka metrów zamiast normalnie stanąć zderzak
    w zderzaka.

  • 42. Data: 2014-01-20 12:39:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > to sie wlecze jak pizda mimo ze na wprost jest zielone i dzieki temu blokuje

    Jade przepisowo, zjezdzam na pas do skretu i dopiero tam zaczynam hamowac ale
    nie bede zapierdalal zeby zaraz ostro hamowac tylko dlatego, ze z tylu jedzie
    jakis kretyn ktoremu sie wydaje, ze jest krolem szos. Nie jestes sam na drodze.

    > oraz podobne do tego że na światłach ludzie
    > zostawiają miedzy samochodami odstępy po kilka metrów zamiast normalnie
    > stanąć zderzak w zderzaka.

    No i dlatego wszyscy sa w stanie jako tako ruszyc plynnie bo sa miedzy nimi
    bufory. Nie wiem jak tego mozna nie zauwazac.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 43. Data: 2014-01-20 13:01:50
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-20 12:32, Marek Dyjor pisze:

    > BURACTWO...

    > podobne do tego że jak ktoś ma zamiar zjechać na pas do skrętu w lewo to
    > sie wlecze jak pizda mimo ze na wprost jest zielone i dzieki temu
    > blokuje innych użytkowników drogi,

    Jak chce się skręcić to się jedzie normalnie i hamuje na pasie
    do skrętu - średnio mniej interesują chęci do bezmyślnego
    zapierniczania tego z tyłu. Ja mam spokojnie zahamować, a nie
    hamować z dymem z kół na pasie do skrętu (nie mówiąc już o tym,
    że może być mokro, ślisko itd.).

    > oraz podobne do tego że na światłach
    > ludzie zostawiają miedzy samochodami odstępy po kilka metrów zamiast
    > normalnie stanąć zderzak w zderzaka.

    W normalnych krajach tak się właśnie staje (i tak uczą) by spokojnie,
    płynnie i bezpiecznie ruszać. Jedna z nauk - masz tak stawać, by
    było widać koła samochodu przed tobą.

    W podsumowaniu - to co Ty uważasz za normalne zachowanie to
    właśnie buractwo, a to na co narzekasz to normalna i przewidywalna
    jazda.

  • 44. Data: 2014-01-20 14:40:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2014-01-19 16:56, pwz pisze:
> [...]
    > bez używania kierunkowskazów itp. Ad rem: zastanawia mnie, dlaczego
    > wielu kierowców zatrzymuje się na czerwonym świetle o kilka metrów przed

    Niedawno stałem za takim. Niestety tłumok nie ogarniał, że nie stanął na
    pętli wyzwalającej zielone światło (skręt w lewo). Ogon za nim, trąbili,
    ale nie podjechał te 2 metry. Po 5 minutach czekania podjechałem 200 m
    dalej do następnych świateł. Z daleka widziałem, że nadal stał, a
    ściślej - stała... :-)
    T.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 45. Data: 2014-01-20 17:03:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    AZ wrote:

    > Jade przepisowo

    to może ty jedziesz przepisowo... (mam nadzieje że nie 40km/h lewym
    pasem...)

> [...]
    > hamowac ale nie bede zapierdalal zeby zaraz ostro hamowac tylko
    > dlatego, ze z tylu jedzie jakis kretyn ktoremu sie wydaje, ze jest

    niestety większość widzi to czerowne an swoim wymarzonym poasie do skręcania
    w lewo i zwalnia już wczesniej a potem jeszcze z 20 metrów zmienia pas i nie
    może...

    > No i dlatego wszyscy sa w stanie jako tako ruszyc plynnie bo sa
    > miedzy nimi bufory. Nie wiem jak tego mozna nie zauwazac.
    nie nei ruszają płynnie bo zaczynają ruszac dopiero jak zauwaza że ten tam
    daleko przed nimi już ruszył a i wtedy męczą jednynkę i okazuje zie że na
    zielonym przejeżdząja dwa samochody z odstępami na 3 kolejne...

  • 46. Data: 2014-01-20 17:22:26
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 20.01.2014, 09:25, AZ pisze:

    > Dobrze ze pytasz bo chyba ktos tu nie ma pojecia co to jest petla indukcyjna,
    > juz raz mnie taki na swiatlach pouczal zebym podjechal ten metr do linii
    > bo tam petla jest i jak nie podjade to tak bedziemy stali, zanim skonczyl
    > pieprzyc swoje wywody to zapalilo sie zielone, ja pojechalem a on zanim
    > wrocil do samochodu zrobilo sie czerwone...

    To pojasnij w jaki sposob taka petla auto wykryje jak stoi ono 3 metry
    od niej? Jak nawet sam napisales "Jezeli stoi/przejezdza nad nia
    samochod to odpowiednia aparatura na jej koncach to wykrywa".
    Juz zdarzalo mi sie stac za takim maruderem kilka minut w nocy. Zaraz po
    podjechaniu swiatlo sie zmienilo.

  • 47. Data: 2014-01-20 17:24:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 20.01.2014, 01:02, Pszemol pisze:

    > Może pasowałoby zażyć coś na uspokojenie?

    Na Jackowie wszyscy tacy spokojni jak ty?

  • 48. Data: 2014-01-20 17:34:17
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 20.01.2014, 14:40, T. pisze:
> [...]
    > ale nie podjechał te 2 metry. Po 5 minutach czekania podjechałem 200 m
    > dalej do następnych świateł. Z daleka widziałem, że nadal stał, a

    Oho! Uwazaj bo zaraz odpowie ci AZ, ekspert od petli, i wytlumaczy jak
    one dzialaja!

  • 49. Data: 2014-01-20 18:01:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 17:22:26 +0100 osobnik zwany neoniusz
    napisał:

> [...]
    > samochod to odpowiednia aparatura na jej koncach to wykrywa". Juz
    > zdarzalo mi sie stac za takim maruderem kilka minut w nocy. Zaraz po

    przy wyjeździe z centrum handlowego Głębocka w DC jest nawet tabliczka:
    "Uwaga! Zielone światło zapali się po podjechaniu do białej linii" :)
    StreetView: http://goo.gl/maps/n6hqi

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 50. Data: 2014-01-20 18:42:25
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > sytuację, że pomiędzy przodem jakiegoś auta a linią wyznaczającą punkt
    > zatrzymania się przed skrzyżowaniem, pozostaje wolna przestrzeń o

    sam tak robie w miejscach w którym autobusom i ciezarówkom ułatwi to
    manewr skrętu. Przez te sciezki rowerowe pasy ruchu stają się co raz
    węższe. Jak zrobią generalny remont drogi to na bank jezdnia bedzie
    wezsza niz wczesniej.

    --
    @foe_pl