  • 51. Data: 2014-01-20 19:10:49
    Temat: Re: Nowa moda przed światłami
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Jan 2014, neoniusz wrote:

    > Tacy kretyni szczegolnie mnie denerwuja na
    > swiatlach, gdzie petla indukcyjna jest akurat zaraz za linia a jak taki
    > kretyn stanie 5m przed linia do moze tak stac do konca swiata.

    W sprawie formalnej: "prawnie niemożliwe".
    Fizycznie możliwe wskutek uszkodzenia (i nieważne, że być może
    celowego, przez programującego cykl).
    Tłumacząc na polski, minister w długonazwowym rozporządzeniu sprzed
    ładnych paru lat ten problem unormował, zielone "ma obowiązek"
    zapalić się raz na cykl przez minimalny okres (no, uprościłem:
    raz na cykl musi być "możliwość jazdy", przyroda zna takie przypadki,
    że "możliwość" powstaje wskutek zapalania się zielonej strzałki).

    Jeśli tak się nie dzieje należy zgłosić uszkodzenie instalacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2014-01-20 19:13:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jan 2014, sqlwiel wrote:

    > W każdym razie - bywało już, że jako rowerzysta stałem sobie i stałem.

    Ale to daaaawno było ;)
    (patrz sąsiedni post)

    > W końcu przyjąłem zasadę olewania czerwonego światła.

    A "zasada" została :P

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2014-01-20 19:24:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jan 2014, T. wrote:

    > Niedawno stałem za takim.
    > Niestety tłumok nie ogarniał, że nie stanął na
    > pętli wyzwalającej zielone światło (skręt w lewo).
    > Ogon za nim, trąbili

    Awarię świateł zgłosiłeś?

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2014-01-20 19:38:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    > To pojasnij w jaki sposob taka petla auto wykryje jak stoi ono 3 metry
    > od niej? Jak nawet sam napisales "Jezeli stoi/przejezdza nad nia
    > samochod to odpowiednia aparatura na jej koncach to wykrywa".
    > Juz zdarzalo mi sie stac za takim maruderem kilka minut w nocy. Zaraz po
    > podjechaniu swiatlo sie zmienilo.

    Widziales jakiej wielkosci jest petla?
    <http://s-trojmiasto.pl/zdj/c/9/12/600x314/123912__k
    r.jpg>

    3 metry przed przed petla powiadasz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 55. Data: 2014-01-20 19:47:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message

    > Na Jackowie wszyscy tacy spokojni jak ty?

    Nie mam pojęcia, dawno tam nie byłem...

  • 56. Data: 2014-01-20 19:50:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AZ" <a...@g...com> wrote in message
    > Fajna sprawa, tylko maja jeden minus - nie widzi to to wcale motocykla a
    > roweru
    > tymbardziej. O ile w dzien to nie problem bo znajdzie sie zawsze jakis
    > samochod
    > co aktywuje ale w nocy trzeba jechac na czerwonym...

    Taka pętla ma za zadanie przyspieszyć zmianę świateł.
    Ona i tak nastąpi, wcześniej czy później... raczej później :-)
    Inaczej kierowca starego trabanta też miałby małe szanse.

  • 57. Data: 2014-01-20 19:52:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Taka pętla ma za zadanie przyspieszyć zmianę świateł.
    > Ona i tak nastąpi, wcześniej czy później... raczej później :-)
    > Inaczej kierowca starego trabanta też miałby małe szanse.

    No to nie u mnie. Kiedys postalem 2 albo 3 cykle i pojechalem na czerwonym.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 58. Data: 2014-01-20 19:52:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To pojasnij w jaki sposob taka petla auto wykryje jak stoi ono 3 metry od
    > niej? Jak nawet sam napisales "Jezeli stoi/przejezdza nad nia samochod to
    > odpowiednia aparatura na jej koncach to wykrywa".

    Pętla jest duża i nie jest tuż przy linii tylko wcześniej, aby właśnie
    zapobiec takim problemom których się obawiasz...

    > Juz zdarzalo mi sie stac za takim maruderem kilka minut w nocy.
    > Zaraz po podjechaniu swiatlo sie zmienilo.

    Nie wykluczasz oczywiście zwykłego zbiegu okoliczności, bo po co.

  • 59. Data: 2014-01-20 20:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neoniusz n...@j...org ...

> [...]
    > samochod to odpowiednia aparatura na jej koncach to wykrywa".
    > Juz zdarzalo mi sie stac za takim maruderem kilka minut w nocy. Zaraz po

    Czasami petle sa tak ustawione (oczywiscie błędnie) ze czy samochód
    podjedzie czy nie to zielone i tak się włączy.

  • 60. Data: 2014-01-20 20:02:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Pętla jest duża i nie jest tuż przy linii tylko wcześniej, aby właśnie
    > zapobiec takim problemom których się obawiasz...

    Bo on slyszal o magicznym tworze zwanym petla indukcyjna ale nigdy nie
    widzial ;-)

    > Nie wykluczasz oczywiście zwykłego zbiegu okoliczności, bo po co.

    Dokladnie. Niektorym sie wydaje, ze jak najedzie na petle to ma sie
    od razu zaswiecic zielone :-)

    Jak na moje oko to ta petla ma z 6 metrow.
    <http://img713.imageshack.us/img713/3029/029scm.jpg>

    --
    Artur
    ZZR 1200