  • 31. Data: 2014-01-20 09:23:05
    Temat: Re: Nowa moda przed światłami
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Może jakiś konkretny link, bo nie bardzo mam czas
    > szukać. Chodzi mi o detekcję pojazdu a nie aparaty słuchowe.

    Albo inaczej chodzi mi o dokładny opis działania dla detekcji pojazdów
    co jest zakopane (kabel, czujniki),
    jak reaguje, jak przekazuje sygnał (kabel, fala, inaczej) bo
    znaleźć sobie można tylko schemaciki i opisem,
    a to przecież wiadomo.

  • 32. Data: 2014-01-20 09:25:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Jak działa pętla indukcyjna?

    Dobrze ze pytasz bo chyba ktos tu nie ma pojecia co to jest petla indukcyjna,
    juz raz mnie taki na swiatlach pouczal zebym podjechal ten metr do linii
    bo tam petla jest i jak nie podjade to tak bedziemy stali, zanim skonczyl
    pieprzyc swoje wywody to zapalilo sie zielone, ja pojechalem a on zanim
    wrocil do samochodu zrobilo sie czerwone...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2014-01-20 09:27:48
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-20 09:17, cef pisze:

    > Może jakiś konkretny link, bo nie bardzo mam czas
    > szukać. Chodzi mi o detekcję pojazdu a nie aparaty słuchowe.

    Gębę też Ci mam obetrzeć?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 34. Data: 2014-01-20 09:34:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Może jakiś konkretny link, bo nie bardzo mam czas
    > szukać. Chodzi mi o detekcję pojazdu a nie aparaty słuchowe.

    W jezdni masz zatopione petle:
    <http://s-trojmiasto.pl/zdj/c/9/12/600x314/123912__k
    r.jpg>

    Jezeli stoi/przejezdza nad nia samochod to odpowiednia aparatura na jej
    koncach to wykrywa.

    Fajna sprawa, tylko maja jeden minus - nie widzi to to wcale motocykla a roweru
    tymbardziej. O ile w dzien to nie problem bo znajdzie sie zawsze jakis samochod
    co aktywuje ale w nocy trzeba jechac na czerwonym...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 35. Data: 2014-01-20 10:06:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    sqlwiel" <"nick wrote:

    > Gębę też Ci mam obetrzeć?

    Ale zajrzałeś do linka, który zaproponowałeś?
    Jeśli tak, to nie warto nawet gęby nadstawiać ;-)

  • 36. Data: 2014-01-20 10:11:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    AZ wrote:

> [...]
    r.jpg>

    > Jezeli stoi/przejezdza nad nia samochod to odpowiednia aparatura na

    Jak wykrywa?
    Wysyła jakiś sygnal, zakłóca się jakiś sygnal,
    rośnie pojemność jakiegoś układu, indukuje się prąd
    w czujniku, jakim, gdzie itp
    Nie chce oglądać schemacików "jakie to mądre" tylko poczytać
    coś na temat sposobu działania.

  • 37. Data: 2014-01-20 10:14:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > w czujniku, jakim, gdzie itp
    > Nie chce oglądać schemacików "jakie to mądre" tylko poczytać

    https://www.google.pl/#q=zasada+dzia%C5%82ania+detek
    tora+metalu

    W skrócie: Dodanie kawałka metalu w pobliżu cewki powoduje zmianę
    częstotliwości generatora, działającego w oparciu o tą cewkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2014-01-20 10:29:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 08:34:13 +0000 osobnik zwany AZ napisał:

    > Fajna sprawa, tylko maja jeden minus - nie widzi to to wcale motocykla a
    > roweru tymbardziej. O ile w dzien to nie problem bo znajdzie sie zawsze
    > jakis samochod co aktywuje ale w nocy trzeba jechac na czerwonym...

    a powinno wykrywać i OIDP jest to ujęte w normie. Po prostu trzeba
    zgłaszać. A na razie to też latam na czerwonym bo jak nie ma ruchu to
    możnaby stać do rana :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 39. Data: 2014-01-20 10:50:37
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-20, cef <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > w czujniku, jakim, gdzie itp
    > Nie chce oglądać schemacików "jakie to mądre" tylko poczytać

    Takich szczegolow to nie wiem, pewnie zalezy od producenta danego urzadzenia.
    No i tam najpredzej bym tego szukal.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 40. Data: 2014-01-20 12:04:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-19 16:56, pwz pisze:
    > Ad rem: zastanawia mnie, dlaczego
    > wielu kierowców zatrzymuje się na czerwonym świetle o kilka metrów przed
    > linią czy samym słupem ze światłami?
    Powód jest banalnie prosty. W naszym pi***ym kraju nie ma prawie nigdzie
    dodatkowych sygnalizatorów umieszczonych nisko i kierowca musi patrzeć
    pod dużym kątem w górę, co nie jest szczególnie proste o ile jedzie się
    autem osobowym i jest się tak zwanego słusznego wzrostu.
    Problem może się pojawić, gdy światła są sterowane z pętli indukcyjnej i
    się na nią nie najedzie stając te 3 metry wcześniej. W innych
    przypadkach ja przynajmniej nie widzę problemu.
    Jacek