  • 11. Data: 2010-11-09 22:01:25
    Temat: Re: [OT] bylo Re: Nowa matryca FF
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-09 22:29, JA pisze:

    > To akurat poniekąd było podyktowane trochę inną przyczyną niż
    > upierdliwość producenta. Kilkanaście lat temu to sprzęt komputerowy
    > (tomograf), był dość słabo wydajne i nie można sobie było pozwolić np.
    > na zatrzymanie pracy urządzenie z powodu włożenia do stacji dyskietki. A
    > tylko SCSI to gwaratnowało (i gwarantuje do dzisiaj), bo ten interfejs
    > jest przeznaczony dla urządzeń wyposażonych we własny procesor. Każdy
    > klamot ma swój własny procesor operacyjny, dzięki temu na SCSI gadają ze
    > sobą procesory, a nie procesor główny obsługuje wszystko.

    Wiesz, akurat przy konsoli tamtego tomografu bardzo wiele godzin
    spędziłem (zarówno badając pacjentów jak i naprawiając go) i specyfikę
    pracy urządzenia znam dość dobrze. Gwarantuję Ci, że zastosowanie
    zwykłej stacji dyskietek nie spowodowałoby ograniczenia możliwości
    diagnostycznych aparatu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 12. Data: 2010-11-09 23:35:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-09 23:01:25 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > pracy urządzenia znam dość dobrze. Gwarantuję Ci, że zastosowanie
    > zwykłej stacji dyskietek nie spowodowałoby ograniczenia możliwości

    Skoro tak mówisz. To była luźna dygresja, na temat SCSI.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-11-10 01:54:51
    Temat: Re: Nowa matryca FF
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > W dobie popularności CMOS, odważyć się na CCD?! Ciekawe cóż takiego
    > oferować może ta technologia nad CMOS?

    Kup se Leicę M9, to się przekonasz. CMOS-y są dobre dla kotleciarzy.

  • 14. Data: 2010-11-10 09:34:46
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Taniocha? Do medical imaging??? Człowieku, ceny podzespołów do aparatury
    > medycznej są takie, że włosy dęba na głowie stają...

    Smajleja wycięło?

    --
    Mirek

  • 15. Data: 2010-11-10 10:10:26
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Gwarantuję Ci, że zastosowanie
    > zwykłej stacji dyskietek nie spowodowałoby ograniczenia możliwości
    > diagnostycznych aparatu.

    Moze jak go projektowali to sami jeszcze o tym nie wiedziel ;-)
    ..i na wszelki wypadek dali SCSI :)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 16. Data: 2010-11-10 11:00:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2010, JA wrote:

> [...]
    > słabo wydajne i nie można sobie było pozwolić np. na zatrzymanie pracy
    > urządzenie z powodu włożenia do stacji dyskietki. A tylko SCSI to

    "Tylko SCSI"? I to w czasie przeszłym?
    Uprzejmie proszę o nie pisanie głupot.
    Ale usprawiedliwieniem jest, że konkurencji nawet na wikipedii
    trzeba szukać gdzieś w głębi :) a rozwiązania takie w .pl w ogóle
    nie były dostępne, bo jeszcze było embargo (ktoś pamięta o takim
    szczególe?) na zaawansowane technologie.
    SCSI przy takich zarzuconych już dziś interfesjach jak np. DSSI czy
    choćby jeszcze starszy CI (computer interconnect) jest ubogim krewnym,
    nawet nie przewidziano rozkazu polecenia transmisji z urządzenia A do
    urządzenia B (trzeba "wciągnąć" do kontrolera i odesłać).
    Problem w tym, że SCSI[1] jako rozwiązanie *proste* było *tanie*[2]
    (jak na porównywanie z "inteligentnymi" magistralami, a raczej ich
    kontrolerami) no i nie było konstrukcją "firmową".
    Klasyczne działanie "monetarnego prawa Kopernika"...

    [1] złośliwe objaśnienie do akronimu SCSI, czynione przez osoby które
    wcześniej miały do czynienia z innymi wymienionymi: "in name SCSI
    none of S means standard", czy jakoś tak :P
    [2] tak, wiem, w kontekście postu Marka brzmi to... dziwnie :)

    No i oczywiście pomijam sprawę obsługi urządzeń choćby na przerwaniach,
    co umożliwiało dawno temu obsługę "nieblokującą" nawet przy dość
    małej mocy obliczeniowej również tak "trudnych" urządzeń jak dyskietka,
    to IBM hardwareowo *%$@%@^%$#^* konstrukcję PC, wybierając ubogą wersję
    obsługi przerwań spośród przewidzianych przez Intela, przez co "przyjęło
    się" umiarkowane korzystanie z nich w PC (I86 AFAIR przewiduje 1024
    pozycje w tabeli przerwań, pod warunkiem hierarchicznego podpięcia
    kontrolerów - czego w pecetach *nie ma*, jest tylko łańcuch).
    Taki tomograf raczej "ograniczeniom IBM" nie podlega, niezależnie od
    stosowanego procesora! :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-11-10 16:06:38
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]
    > kontrolerów - czego w pecetach *nie ma*, jest tylko łańcuch).
    > Taki tomograf raczej "ograniczeniom IBM" nie podlega, niezależnie od

    W tamtych czasach faktycznie nie podlegał. Obecnie - cięcie kosztów
    spowodowało, ze większość tomografów i podobnych aparatów działa w
    oparciu o komputery PC z systemem operacyjnym Windows XP lub podobnym...
    PC-ty zresztą wkraczają wszędzie - pamietam, jak kilka lat temu
    zaszokowała mnie informacja, ze nowsze wersje AEGIS (system obrony
    przeciwlotniczej okrętów US-Navy) działają ze względu na ograniczenie
    kosztów właśnie na komputerach PC.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 18. Data: 2010-11-10 16:37:00
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-10 10:34, John Smith pisze:

    > Smajleja wycięło?

    Pewnie w zbyt poważnym nastroju byłem - teraz nie zapomnę:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2010-11-10 16:56:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > nie były dostępne, bo jeszcze było embargo (ktoś pamięta o takim
    > szczególe?) na zaawansowane technologie.

    Ty mnie nie drażnij, bo jeszcze w roku 1990 musieliśmy
    zdobyć zgodę na import SGI, a maszyny w Cyfronecie OIDP
    były monitorowane pod kątem obliczeń niedozwolonych ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2010-11-10 16:57:38
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek Wyszomirski napisal:
> [...]
    > zaszokowała mnie informacja, ze nowsze wersje AEGIS (system obrony
    > przeciwlotniczej okrętów US-Navy) działają ze względu na ograniczenie

    A pamiętasz sprawę słynnego zablokowania sterów krążownika z powodu
    awarii Windows NT? ;)

    OIDP musieli go zholować do portu, bo maszyna sterowa uległa poważnemu
    uszkodzeniu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek