    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Wed, 10 Nov 2010 12:00:09 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [OT] bylo Re: Nowa matryca FF

    On Tue, 9 Nov 2010, JA wrote:

    > To akurat poniekąd było podyktowane trochę inną przyczyną niż upierdliwość
    > producenta. Kilkanaście lat temu to sprzęt komputerowy (tomograf), był dość
    > słabo wydajne i nie można sobie było pozwolić np. na zatrzymanie pracy
    > urządzenie z powodu włożenia do stacji dyskietki. A tylko SCSI to
    > gwaratnowało

    "Tylko SCSI"? I to w czasie przeszłym?
    Uprzejmie proszę o nie pisanie głupot.
    Ale usprawiedliwieniem jest, że konkurencji nawet na wikipedii
    trzeba szukać gdzieś w głębi :) a rozwiązania takie w .pl w ogóle
    nie były dostępne, bo jeszcze było embargo (ktoś pamięta o takim
    szczególe?) na zaawansowane technologie.
    SCSI przy takich zarzuconych już dziś interfesjach jak np. DSSI czy
    choćby jeszcze starszy CI (computer interconnect) jest ubogim krewnym,
    nawet nie przewidziano rozkazu polecenia transmisji z urządzenia A do
    urządzenia B (trzeba "wciągnąć" do kontrolera i odesłać).
    Problem w tym, że SCSI[1] jako rozwiązanie *proste* było *tanie*[2]
    (jak na porównywanie z "inteligentnymi" magistralami, a raczej ich
    kontrolerami) no i nie było konstrukcją "firmową".
    Klasyczne działanie "monetarnego prawa Kopernika"...

    [1] złośliwe objaśnienie do akronimu SCSI, czynione przez osoby które
    wcześniej miały do czynienia z innymi wymienionymi: "in name SCSI
    none of S means standard", czy jakoś tak :P
    [2] tak, wiem, w kontekście postu Marka brzmi to... dziwnie :)

    No i oczywiście pomijam sprawę obsługi urządzeń choćby na przerwaniach,
    co umożliwiało dawno temu obsługę "nieblokującą" nawet przy dość
    małej mocy obliczeniowej również tak "trudnych" urządzeń jak dyskietka,
    to IBM hardwareowo *%$@%@^%$#^* konstrukcję PC, wybierając ubogą wersję
    obsługi przerwań spośród przewidzianych przez Intela, przez co "przyjęło
    się" umiarkowane korzystanie z nich w PC (I86 AFAIR przewiduje 1024
    pozycje w tabeli przerwań, pod warunkiem hierarchicznego podpięcia
    kontrolerów - czego w pecetach *nie ma*, jest tylko łańcuch).
    Taki tomograf raczej "ograniczeniom IBM" nie podlega, niezależnie od
    stosowanego procesora! :)

    pzdr, Gotfryd