  • 1. Data: 2010-11-09 16:19:08
    Temat: Nowa matryca FF
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Albo przegapiłem post, albo nikt jeszcze nie zwrócił uwagi na nową
    matrycę formatu 135 produkcji Kodaka. Wyjątkowość jej nie polega ani na
    rozdzielczości (29MPX), ani na rozmiarach (FF), ale na technologii: CCD.
    W dobie popularności CMOS, odważyć się na CCD?! Ciekawe cóż takiego
    oferować może ta technologia nad CMOS? Czyżby nowy krok w rozwoju matryc
    CCD, które w ostatnich latach zostały praktycznie wyparte z
    lustrzanek(evili, itp), a nawet z części kompaktów?
    No i druga sprawa - ciekawe, kto ją wstawi do swojego korpusu. Bo to nie
    MF, gdzie, póki co występuje wyłącznie CCD (chyba się nie mylę).

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=11793

  • 2. Data: 2010-11-09 16:30:08
    Temat: Re: Nowa matryca FF
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No i druga sprawa - ciekawe, kto ją wstawi do swojego korpusu. Bo to nie
    > MF, gdzie, póki co występuje wyłącznie CCD (chyba się nie mylę).

    Nikt, napisano przecie, że zastosowania przemysłowe, nie konsumenckie.

    Dla pocieszenia dodam, że wróble ćwierkają, że być może Olek spiknie się z
    Kodakiem, jeśli chodzi o technologię matryc. Nietrudno zauważyć, że
    współpraca z Panasoniciem jest w tej mierze mało owocna...

  • 3. Data: 2010-11-09 16:30:28
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):
> [...]
    > No i druga sprawa - ciekawe, kto ją wstawi do swojego korpusu. Bo to nie
    > MF, gdzie, póki co występuje wyłącznie CCD (chyba się nie mylę).

    Dynamika: 64dB, czyli upraszczając 10,5EV (mało!)
    Zastosowania:
    - Industrial Imaging and Inspection
    - Medical Imaging
    - Security

    Pewnie jakaś taniocha będzie :-)

    --
    Mirek

  • 4. Data: 2010-11-09 16:36:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-09 17:30, John Smith pisze:

    > Dynamika: 64dB, czyli upraszczając 10,5EV (mało!)
    > Zastosowania:
    > - Industrial Imaging and Inspection
    > - Medical Imaging
    > - Security

    No właśnie jakoś mi nie pasuje, że do przemysłu potrzebna matryca akurat
    o tych proporcjach i tych rozmiarach. W ochronie to jak na razie
    dominują kamerki z małymi matrycami i jasnymi obiektywami. Coś pokroju
    FF z jasnym szkłem(co najmniej f/1.8) moim zdaniem nie ma racji bytu.
    Co do obrazowania medycznego - ktoś ma pomysł, w jakim zastosowaniu?
    Endoskopia korzysta z malutkich matryc. Laparoskopia też i tendencja
    jest, żeby sprzęt był coraz mniejszy. Jedynie przy fotografii preparatów
    histopatologicznych widzę sens. Jeszcze widziałem aparat w zakładzie
    okulistycznym do robienia zdjęć siatkówki - to była przystawka do
    normalnej lustrzanki. I tutaj praktyczniej i taniej będzie kupić
    pełnoklatkowego Canona, Nikona, a nawet lepiej Sony, bo tańsze i będzie
    to bardziej użyteczne.
    Może mam wąskie horyzonty, ale nie bardzo widzę zastosowanie takiej
    akurat matrycy w szeroko rozumianym przemyśle.

  • 5. Data: 2010-11-09 16:46:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Paweł W. napisał(a):

    > Może mam wąskie horyzonty, ale nie bardzo widzę zastosowanie takiej
    > akurat matrycy w szeroko rozumianym przemyśle.

    Fotoradary? :-)

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2010-11-09 19:54:28
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze "Paweł W.":

    > Albo przegapiłem post, albo nikt jeszcze nie zwrócił uwagi na nową
    > matrycę formatu 135 produkcji Kodaka. Wyjątkowość jej nie polega ani na
    > rozdzielczości (29MPX), ani na rozmiarach (FF), ale na technologii: CCD.

    Fuck yea.

> [...]
    > CCD, które w ostatnich latach zostały praktycznie wyparte z
    > lustrzanek(evili, itp), a nawet z części kompaktów?

    Z MF nie zostały wyparte.

  • 7. Data: 2010-11-09 20:04:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-09 17:46:00 +0100, John Smith <u...@e...net> said:

    > Fotoradary? :-)

    Nareszcie zdjęcie będzie se można powiększyć do albumu :D
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-11-09 20:29:45
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    > Dynamika: 64dB, czyli upraszczając 10,5EV (mało!)
> [...]
    Taniocha? Do medical imaging??? Człowieku, ceny podzespołów do aparatury
    medycznej są takie, że włosy dęba na głowie stają... A producenci
    stosują różne udziwnienia aby czasem ktoś nie zastosował standardowych
    podzespołów. Pamiętam, jak kilkanaście lat temu zgrzytałem zębami gdy
    musiałem kupić stację dyskietek 3.5" do tomografu za równowartość nowego
    Fiata Cinquecento. A zwykłej się wstawić nie dało - stacja miała
    interfejs SCSI... Przez kilka dni biegałem po różnych serwisach
    komputerowych i gdy mi wmawiano że głupoty gadam i coś takiego nie
    istnieje wyciągałem z torby popsutą stację - miny serwisantów były
    baaardzo zabawne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2010-11-09 20:32:02
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości

    > Taniocha? Do medical imaging??? Człowieku, ceny podzespołów do aparatury
    > medycznej są takie, że włosy dęba na głowie stają...

    Taniocha w produkcji, a nie w sprzedaży. Coś jak szmata bojowa. Czyli
    produkcja specjalna to i cena specjalna...

  • 10. Data: 2010-11-09 21:29:47
    Temat: [OT] bylo Re: Nowa matryca FF
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-09 21:29:45 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > stację dyskietek 3.5" do tomografu za równowartość nowego Fiata
    > Cinquecento. A zwykłej się wstawić nie dało - stacja miała interfejs

    To akurat poniekąd było podyktowane trochę inną przyczyną niż
    upierdliwość producenta. Kilkanaście lat temu to sprzęt komputerowy
    (tomograf), był dość słabo wydajne i nie można sobie było pozwolić np.
    na zatrzymanie pracy urządzenie z powodu włożenia do stacji dyskietki.
    A tylko SCSI to gwaratnowało (i gwarantuje do dzisiaj), bo ten
    interfejs jest przeznaczony dla urządzeń wyposażonych we własny
    procesor. Każdy klamot ma swój własny procesor operacyjny, dzięki temu
    na SCSI gadają ze sobą procesory, a nie procesor główny obsługuje
    wszystko.