  • 41. Data: 2011-02-11 17:50:53
    Temat: Re: Nowa ciekawostka Fuji
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-02-11 8:16, Michal Tyrala pisze:
    [...]
    > Zostane ,,snobem''? Trudno ;)

    Taaak, no to chyba będzie nas co najmniej dwóch :-)

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 42. Data: 2011-02-11 17:53:26
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-02-11 9:24, John Smith pisze:

    > A jeszcze uczciwiej byłoby porównywać (cenę i wymiary), dokładając do
    > konkurencyjnych EVIL-i wizjer optyczny. Bo to m.in. nowatorski wizjer
    > odróżnia tego Fudżika od reszty.

    Nie śledzę zbyt dokładnie tych aparatów, ale wydaje mi się, że żaden nie
    ma wizjera optycznego porównywalnego z tym w Fuji.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 43. Data: 2011-02-11 17:55:44
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-02-11 2:22, de Fresz pisze:
    [...]
    > Mi się sam aparat podoba, ale ogniskowa mniej. Szkoda że jednak nie
    > poszli w kierunku bagnetu, z choćny 4-5 stałkami. No, jeszcze może z
    > jednym spacerzumem.

    Dokładnie. Wtedy w ogóle bym się nie zastanawiał.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 44. Data: 2011-02-11 17:57:40
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 11, 12:45 pm, Jakub Roguski <a...@s...maila.pl> wrote:

    > No właśnie - fotografia uliczna, czyli akurat ta dziedzina, do której
    > jest mi najdalej. Ale gdyby ten aparat miał wymienne obiektywy, a
    > najlepiej z bagnetem Nikona, to pierwszy ustawiłbym się w kolejce :-)

    Ale cena na pewno nie bedzie dla ludzi z dobrym gustem, ino dla
    sbobow.
    Nikon mial takie aparaty analogowe - cena dorownywaly aparatom Leica.
    Nie spodziewaj sie, zeby teraz bylo inaczej.
    veri

  • 45. Data: 2011-02-11 18:02:14
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 11, 12:48 pm, Jakub Roguski <a...@s...maila.pl> wrote:

    > Ale czy ten wizjer rzeczywiście robi różnicę? Fakt, zaprojektowany jest
    > świetnie, ale z drugiej strony PowerShot S95 w ogóle nie ma wizjera, a
    > zdjęcia da się robić. Za ułamek ceny tego aparatu.
    >
    > Duża matryca - tak, w porównaniu ze wszystkimi kompaktami z miniaturową
    > matrycą to jest różnica.
    >
    > Ale do mnie i tak najbardziej przemawia "design" tego aparatu :-)

    WOW, "design" powiadasz - kompleks emigranta ( jak to powiada w takich
    wypadkach niejaki Jewula).

    veri

  • 46. Data: 2011-02-11 18:06:37
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 11, 12:45 pm, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > Niestety komora lustra swoje musi zajmować - lustro musi mieć miejsce na
    > uniesienie się.

    Kiedys jedna z firm poradzila sobie z tym stosujac skladane/lamane
    lustro.

    veri

  • 47. Data: 2011-02-11 18:11:00
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 11, 12:49 pm, Jakub Roguski <a...@s...maila.pl> wrote:

    > I do tego podoba mi się.

    Mnie tez sie podoba.
    W dodatku nie uwazam tej ceny za wysoka.
    Spodziewam sie tez, ze matryca moze byc calkiem niezla - jak to u
    Fuji.
    veri

  • 48. Data: 2011-02-11 18:33:59
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > Historia zna wiele wyrobów które miały być ciekawe a stały się. szybko
    > zapomnianymi ciekawostkami...

    Ale to odwołanie do historii jest przecież celowe. I styl w jakim
    zostało wykonane też niezgorszy.

    A ja widzę przyszłość (niszową, owszem) dla takich wizjerów. Wyobraź
    sobie np wizjer optyczny o polu widzenia większym niż 100% kadru (żeby
    widzieć również, co się dzieje tuż za jego granicą i np przewidywać
    kiedy coś wejdzie w kadr), a na środku na właściwy kadr nałożone
    informacje np o obszarach grożących prześwietleniem. Nie mówiąc już o
    różnych sztucznych horyzontach, ostrzeżeniach o nadjeżdżających
    pojazdach, czy w końcu parametrach ekspozycji, wyświetlone
    półprzezroczyście w polu widzenia, na kadrze lub obok, kontekstowo i
    konfigurowalnie.

    Terminatora oglądałeś, sam sobie dopowiesz inne zastosowania. :-)

    > Kiedy ja nie chcę odchylanego ekranika głównego, a odchylany EVF - tak
    > jak to miała np. Konica Minolta A2. Kadrowanie na ekraniku głównym w
    > ostrym świetle słonecznym jest bardzo uciążliwe. Poza tym oparcie muszli
    > ocznej o krawędzie oczodołu znacznie poprawia stabilność trzymania aparatu.

    No to pewnie w hybrydowym wykonaniu byłoby trudne. Ale Twoja potrzeba
    może się okazać jeszcze bardziej niszowa niż ten Fudżik. :-)

    --
    Mirek

  • 49. Data: 2011-02-11 18:52:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-11 15:30, nom pisze:
    > naleśnik? :-)
    Naleśnik to bardzo mały obiektyw, szczególnie, jeśli chodzi o długość.
    Najmniejszy mi znany "naleśnik" to Pentax 40/2.8, nie wiem tylko, czy
    wersja M, czy DA jest cieńsza(od mocowania bagnetu do mocowania filtra
    15mm grubości).

  • 50. Data: 2011-02-11 19:21:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stan.Matyska wrote:

    > Cena wysoka? Pragne dodac, ze za Zorke musialem oddac miesieczny
    > zarobek,
    > wraz z roczna premia.

    mnie zorka kosztowała jakieś 150 zeta z zestawem obiektywów za 200 zł :)