  • Data: 2011-02-12 20:04:04
    Temat: Re: Nowa ciekawostka Fuji
    Od: "Andrzej R" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ij66f5$du0$1@news.onet.pl...

    > Obawiam się, ze wytłumaczenie tego młodemu pokoleniu które miało szczęście
    > nie zaznać tamtych czasów może być dość trudne. Pzrypomina mi sie jak mój
    > szwagier któremu dało się w 1981r wyjechać na miesiąc do rodziny we
    > Francji próbował im wytłumaczyć co to są kartki na mięso. Już do nich
    > dotarło, ze pzrydział to 2.5kg miesięcznie, że w tym co najmniej kilogram
    > to musi być wołówina z kością (więcej było w niej kości i ścięgien niż
    > mięsa), ze trzeba często stać w kolejce wiele godzin żeby ten przydział
    > wykupić i juz wszystko zrozumieli, ale na koniec dodał że to jeszcze drogo
> [...]

    Ja kiedyś w Polsce spotkałem pewnego Kanadyjczyka, z którym wcześniej byłem
    w jednej bazie w Siłach Zbrojnych ONZ na Bliskim Wschodzie. No i on w drodze
    rewanżu za to, że przez parę dni zajmowałem się nim i paroma osobami z
    którymi był, próbował mnie zaprosić do Kanady. U nas wtedy obowiązywał jakiś
    taki durny przepis, który zabraniał wyjazdu za granicę przez dwa lata od
    ukończenia służby wojskowej (a już do "zgniłych kapitalistów" to nawet mowy
    nie było:-)). Jak mu powiedziałem, że ja nie mogę teraz wyjechać za granicę,
    to był mocno zdziwiony, ale z pewnym zażenowaniem stwierdził, że on wie, że
    ja tam w tym Egipcie mało zarabiałem (a między Polakiem a Kanadyjczykiem to
    była "przepaść":-)) i on w związku z tym koszty mojego pobytu gotów jest
    wziąć na siebie. Gdy się dowiedział, że nie o chodzi to już był całkiem
    zaskoczony, a jak się dowiedział, że to armia nie pozwala mi wyjechać za
    granicę, to zaproponował mi żebym wytoczył proces tej armii, i -jak
    stwierdził- "w każdym sądzie masz wygrane":-).