  • 91. Data: 2020-12-07 20:30:36
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-07 o 09:35, K pisze:

> [...]
    erakumulator-sald-ponad-1000-km-zasiegu-i-ladowanie-
    w-10-minut/2hf6bjl

    > tak jak inne tego typu pomysly: "ma pozwolić samochodom elektrycznym na
    > uzyskanie trzykrotnie większego niż obecnie zasięgu przy jednoczesnym
    > skróceniu czasu ładowania do jednej piątej. I to wszystko mogłoby się
    > wydarzyć już za dwa lata." A dalej "SALD BV obiecuje superakumulator w
    > 2022 lub 2023 roku, rozmowy z producentami aut trwają"

    Potem "twórcy" biorą kasę od inwestorów a w 2023 roku grzecznie
    informują że jednak się nie udało.

    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2020-12-07 21:10:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/12/2020 12:26, TomN wrote:
    > K w

    > Pała z logiki!!!

    Chyba Tobie bo zyjesz w jakims innym swiecie.

  • 93. Data: 2020-12-08 10:29:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 11:22, K pisze:

    > Zaden inwestor by na to nie dal kasy gdyby wnioski z wywiadu, ktory
    > zlecil mowilyby, ze to bez sensu. Akurat wiem cos o tym bo pracowalem w
    > startupie, ktory zbieral kase (z sukcesem) na dalszy rozwoj.

    Moim zdaniem startupy wymyślono tylko po to, żeby wyciągać kasę z
    różnych grantów i od inwestorów. A 1 na 1000 ma coś konkretnego do
    zaoferowania...
    To rynek weryfikuje tego typu inicjatywy i o wiele uczciwszy jest
    kickstarter czy tam inne indiegogo...

    T.

  • 94. Data: 2020-12-08 11:45:28
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2020 09:29, T. wrote:

> [...]
    > zaoferowania...
    > To rynek weryfikuje tego typu inicjatywy i o wiele uczciwszy jest

    Tak dokladnie jest z tym, ze Kickstarter czy Indiegogo sie niczym nie
    roznia bo w przypadku fiaska nikt kasy nie zwraca.

  • 95. Data: 2020-12-08 12:55:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 20:30, RadoslawF pisze:

    erakumulator-sald-ponad-1000-km-zasiegu-i-ladowanie-
    w-10-minut/2hf6bjl

    > Potem "twórcy" biorą kasę od inwestorów a w 2023 roku grzecznie
    > informują że jednak się nie udało.

    Cóż, życie :)

    --
    Janusz

  • 96. Data: 2020-12-08 13:04:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-07 o 10:39, K pisze:

    erakumulator-sald-ponad-1000-km-zasiegu-i-ladowanie-
    w-10-minut/2hf6bjl

    > Drogi Januszu, takie wiadomosci jak te, ktore zacytowales pojawiaja sie
    > co kilka miesiecy. Jakby dobrze sprawdzic to powinno wyjsc, ze juz od
    > roku sa na rynku elektryki o zasiegu 1000-2000km z czasem ladowania do
    > 100% ponizej 30 minut.
    No nie, akurat techniką się interesuję i śledzę na bieżąco i nie ma
    takich info co kilka miesięcy jak sugerujesz, owszem wymyślili żeby
    litowe robić bez litu tyle że to już dawno było a teraz podobno udało
    się udoskonalić je. O aku z wymienianym elektrolitem pierwsze słyszę.
    Bardzie liczyłem że uda się im udoskonalić superkondesatory żeby więcej
    energii magazynowały, bo moc mają rewelacyjną, nie tracą w niskich
    temperaturach ale pojemność mają kiepską z L objętości czy kg wagi w
    stosunku do litowych.

    --
    Janusz

  • 97. Data: 2020-12-08 13:45:56
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2020 12:04, Janusz wrote:

> [...]
    > energii magazynowały, bo moc mają rewelacyjną, nie tracą w niskich
    > temperaturach ale pojemność mają kiepską  z L objętości czy kg wagi w

    https://moto.rp.pl/technologie/27909-rewolucyjna-bat
    eria-z-izraela-elektryczne-auto-naladowane-w-5-minut

    https://spidersweb.pl/bizblog/tesla-dzien-baterii-gi
    elda/

    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/779229
    0,toyota-samochod-elektryczny-akumulator-zasieg-stal
    y-elektrolit-bateria-sprzedaz.html

    https://www.auto-motor-i-sport.pl/wydarzenia/Akumula
    tor-ze-stalym-elektrolitem-ladowanie-auta-w-15-minut
    ,41277,2

    https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-samoch
    ody-elektryczne/samochodyelektryczne/news-toyota-zbu
    dowala-baterie-o-siedmiokrotnie-wiekszej-pojemnosc,n
    Id,4690598

    https://www.green-news.pl/1404-1000-km-na-jednym-lad
    owaniu-nowa-bateria-Fraunhofer

    https://moto.pl/MotoPL/7,170318,25837642,nadchodzi-a
    kumulatorowa-rewolucja-chinski-producent-opracowal.h
    tml

    https://elektronikab2b.pl/biznes/50254-samochody-ele
    ktryczne-czekaja-na-nowe-akumulatory-i-bezprzewodowe
    -ladowanie

    https://elektronikab2b.pl/biznes/50195-krzem-moze-by
    c-droga-do-zwiekszenia-potencjalu-akumulatorow

    https://moto.rp.pl/technologie/30612-grafenowa-przys
    zlosc-samochodow-elektrycznych

    https://dzienniknaukowy.pl/nowe-technologie/naukowcy
    -opracowali-nowy-typ-niezwykle-wydajnych-baterii-lit
    owo-siarkowych

    ostatnio bylo glosno o jakiejs firmie z Estonii ale nie moge znalezc.

  • 98. Data: 2020-12-08 13:46:04
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 11:45, K pisze:

    > Tak dokladnie jest z tym, ze Kickstarter czy Indiegogo sie niczym nie
    > roznia bo w przypadku fiaska nikt kasy nie zwraca.

    Tu masz rację, ale to ludzie decydują, czy ryzykują swoimi pieniędzmi. W
    przypadku startupów niby też ludzie, ale zwykle jest to forma typu
    wniosek -procedura weryfikacji - przyznanie kasy, gdzie weryfikacja jest
    przeprowadzana przez jedną czy kilka osób często decydujących o nie
    swoich pieniądzach, tylko przyznających jakieś granty unijne itp. Cudzą
    kasę się łatwiej wydaje...
    Mam wrażenie, że jakby sprytnie wniosek napisać to dostało by się kasę
    na perpetum mobile...
    T.

  • 99. Data: 2020-12-08 14:02:13
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/12/2020 12:46, T. wrote:

> [...]
    > kasę się łatwiej wydaje...
    > Mam wrażenie, że jakby sprytnie wniosek napisać to dostało by się kasę

    Tylko, ze due dilligence w przypadku firm ma jakby wieksza moc niz
    identyfikacja na podstawie paszportu kogos na Indiegogo czy Kickstarterze.