  • 11. Data: 2009-09-24 20:10:21
    Temat: Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?
    Od: Piotr M <x...@x...pl>

    Pewnego razu ąćęłńóśźż tak oto obwieścił(a):
    > To po jaką ch... kupowałeś notebooka??

    Laptopa kupuje się np po to żeby nie ścierać tyle kurzu i nie patrzeć na tą
    plątaninę kabli.
    Niektórzy żyją jeszcze starą datą i nie przestają myśleć że laptopy są po
    to aby codziennie ganiać z nimi po mieście..

    --
    pzdr, Piotr M
    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

  • 12. Data: 2009-09-24 20:24:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Tomek pisze:
    > Pytanie brzmi czy jeśli notebook pracuje praktycznie na zasilaniu
    > sieciowym to czy wskazane jest wyciagniecie z niego akumulatora, majac
    > na uwadze jego zywotnosc? Akumulator typu Li-ion.

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 13. Data: 2009-09-24 20:50:48
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Myslałem, że po to żeby mieć znacznie gorszą klawiaturę, znacznie gorszy ekran i
    znacznie gorszy touchpad zamiast myszy i plączące
    się pudło zasilacza na kablu.
    Bo przecież wciskanie płytki w tackę laptopa to już pożyteczna gimastyka dla palców.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-09-25 01:21:14
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Tomek <l...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > Pytanie brzmi czy jeśli notebook pracuje praktycznie na zasilaniu sieciowym
    > to czy wskazane jest wyciagniecie z niego akumulatora, majac na uwadze jego
    > zywotnosc? Akumulator typu Li-ion.

    Bóg stworzył baterie żeby ich używać. Pewnie że nie używając oszczędzasz
    je, ale po pierwsze baterie Li-ion i tak się zestarzeją wcześniej czy
    później, a po drugie to nie jest tak szybkie i wyraźne psucie jak by się
    mogło wydawać, zwłaszcza w lepszych notebookach. Przez używanie rozumiem
    trzymanie w notku podpiętym ciągle do sieci. Poza tym bateria pełni rolę
    zabezpieczenia na wypadek utraty zasilania - mnie się to zdarza kilka
    razy w roku - remont, pomyłka sąsiada czy piorun w okolicy.

    Możesz też mieć drugą baterię na wyjazdy.

    W jednym moim notku, używanym wyłącznie z sieci (ale noszonym, w dwóch
    miejscach podpinanym) bateria trzyma po ponad dwóch latach takiego
    użycia jakieś 90% tego co na początku. W innym, starszym, nie trzyma
    nawet 10%, ale minęła już wielokrotność jej spodziewanego czasu życia. W
    jeszcze innym, nieużywanym parę lat (tzn. bateria nieużywana), też
    trzyma tak samo słabo.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 15. Data: 2009-09-25 07:32:55
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Myslałem, że po to żeby mieć znacznie gorszą klawiaturę, znacznie gorszy
    > ekran i znacznie gorszy touchpad zamiast myszy i plączące

    Głupoty piszesz, klawiatura jest duża z numeryczną z prawej strony, ekran
    17,2", myszę mam zewnetrzną, wiec nie pracuje się gorzej niż na
    stacjonarnym, a bardzo łatwo go złożyć i schować gdy nie jest używany.

    > się pudło zasilacza na kablu.

    lepiej zobacz ile placze sie kabli w stacjonarnym, do laptopa dochodzi tylko
    1 zasiljacy!

    > Bo przecież wciskanie płytki w tackę laptopa to już pożyteczna gimastyka
    > dla palców.

    Fakt, ale bardzo rzadko tego używam.

    T.

  • 16. Data: 2009-09-25 08:08:04
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości >
    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    Dzięki, artykuł w zasadzie wyjaśnił mi zasady postepowania z akumulatorami.
    Najbardziej odpowiada mi opisana ostatnia strategia: ciągłej pracy na
    zasilaniu sieciowym, zwłaszcza że u mnie baterie wyciąga sie bardzo łatwo.

    T.

  • 17. Data: 2009-09-25 08:46:19
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    2late pisze:
    > Jest wskazane. Oszczedzisz troche baterie ale ja osobiscie nie zawracam
    > sobie tym glowy. Pewnie predzej komputer zmienie jak baterie.

    Zmieniasz komputer przenośny co 18-24 miesiące? "Gratuluję".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-09-25 20:16:39
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Zmieniasz komputer przenośny co 18-24 miesiące? "Gratuluję".

    W grudniu bedzie 2 lata jak kupilem obecnego laptopa i prawie nie uzywam
    baterii, czasem sobie ja rozladuje, jak mi sie przypomni raz na 2 m-ce. :)
    Mozliwe ze bateria trzyma krocej ale moze z dziesiec minut? Ktoz to wie. W
    takim tempie z powodzeniem jeszcze z rok dwa wytrzyma. Nie wyobrazam sobie
    uzywania mojej 17''-tki gdzies w terenie, do tego mam PDA.

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R)

  • 19. Data: 2009-09-25 22:03:08
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Słuzbowy, przecież pracuje na państwowej uczelni ;-))
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2009-09-26 12:31:44
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Pytanie brzmi czy jeśli notebook pracuje praktycznie na zasilaniu
    > sieciowym to czy wskazane jest wyciagniecie z niego akumulatora, majac na
    > uwadze jego zywotnosc? Akumulator typu Li-ion.

    ja bym sie wogole nie przejmowal, co bys nie robil to miedzy 2 a 3 rokiem
    bateri bedzie nadawala sie do wymiany.
    w mojej obecnej T61 ktora mam bateria ma 20 mies i ma okolo 70% sprawnosci
    jak miala na poczatku.
    ale bateria wogole sie nie przejmuje, poprostu korzystam z notebooka.
    w 90% przypadkow praca w biurze wiec na zasilaniu z zew, ale kazde wyjscie
    do serwerowni, czy na jakies spotkanie to wypiecie notebooka a pozniej
    podpiecie zasilania jak wroce w roznym stanie naladowania bateri :)
    tak ze bateria lekko nie ma ale trzyma sie calkiem niezle.
    jak padnie trzeba bedzie zmienic i tyle, baterie nie sa dlugowieczne i
    trzeba sie z tym liczyc przy zakupie notebooka.

    --
    pzdr
    piotrek