  • Data: 2009-10-11 10:50:45
    Temat: Re: Notebook - wyciaganie akumulatora?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Czeczko pisze:
    > Bzdura powtórzona odpowiednio dużo razy staje się prawdą. ;)

    To dotyczy najwyraźniej tego, że notebook nadaje się do
    poważniejszej pracy...

    > Po pierwsze pracuję na zmianę na laptopie i na stacjonarnym
    > i nie zauważam praktycznie żadnej różnicy komfortu. Po drugie

    Czyli masz małe wymagania lub zbyt prostą pracę.

    > znam wielu ludzi, którzy nawet jak kupują klawiaturę do kompa
    > stacjonarnego, kupują jak najbardziej podobną do laptopowej
    > (z małym skokiem). Są wśród nich również tacy, którzy nigdy
    > nie mieli laptopa. Po prostu taka klawiatura bardziej im
    > odpowiada.

    Ale *dobrej jakości* klawiatura, a nie coś, co zamontowano
    by zmniejszyć koszty i mimo ceny notebooka rzędu 2000 zł mieć
    jeszcze zysk.

    Sam używam klawiatury Apple z małym skokiem, ale w porównaniu
    do niepewnej klawiatury mojego notebooka F-S (i innych note-
    booków, czasem trochę lepszych od tego F-S, a czasem tak samo
    przeciętnych) jest *o niebo lepsza*. I do tego ma *klasyczny*
    układ, taki sam jak w PC/RT 25 lat temu, a nie jak w notebo-
    okach, że każdy ma inaczej Home, End, Page Up i podobne klawi-
    sze, praktycznie uniemożliwiając szybką i wygodną edycję tekstu
    przy przesiadaniu się z komputera na komputer.

    > Ekran da się podłączyć zewnętrzny. Mysz też.

    I wtedy masz plątaninę kabli, grzejący się komputer (bo z
    zamkniętą pokrywą odprowadzanie ciepła staje się problemem),
    bajzel w miejscu pracy (bo komputer leży na stole zamiast
    stać pod nim) i tak dalej. Makabryczne, masochistyczne roz-
    wiązanie.

    > :-) Byłbym niezmiernie wdzięczny za parę porad jak uniknąć
    > chaosu kablowego przy kompie stacjonarnym. Ostatnio kupiłem
    > takie osłonki na kable, jest trochę lepiej. Ale nadal mnie
    > te kable wyprowadzają z równowagi.

    Siedzisz pod stołem?

    Osłonki i kanały zawieszone pod blatem potrafią zredukować
    plątaninę do zera. Gorzej jest z notebookiem, za każdym ra-
    zem jak podłączam go na dłużej na biurku klnę za plączący
    się zasilacz i kabel sieciowy (bo nie jestem taki głupi,
    żeby - mając gniazdko Ethernetowe pół metra dalej - przez
    kilka godzin niepotrzebnie się napromieniowywać na 2.4 GHz
    anteną znajdującą się kilkadziesiąt centymetrów ode mnie).

    W komputerze stacjonarnym na biurku mam tylko kabel klawia-
    tury i myszki (i tylko dlatego, że nie lubię urządzeń bez-
    przewodowych). I przedłużacz USB schowany na monitorem.
    21", a nie 15".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |