-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!border2.nntp.
ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Norwegia. WIOŚ.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <1...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<d...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<e...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<n...@4...com>
<qun6ge$h0o$1@gioia.aioe.org>
<X...@1...0.0.1>
<g...@4...com>
<5e0f4cb5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<qunplc$2ih$1$Cav@news.chmurka.net>
<5e0f6bc9$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
<qunqcg$2vs$1$Cav@news.chmurka.net>
<5e0f77e6$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
<qupgl8$3n8$1$Cav@news.chmurka.net>
Date: Sat, 4 Jan 2020 11:35:59 +0100
Message-ID: <19fwj7pi77j4w$.1qqtivs9cvk7p$.dlg@40tude.net>
Lines: 90
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1578134156 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 551 82.143.187.50:55688
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2669531
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 4 Jan 2020 08:59:38 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 03-01-2020 o 18:17, J.F. pisze:
>>>> No i ... ten stary autobus tlenki azotu tez produkowal.
>>> Na pewno?
>>> Toto jest produkt uboczny spalania ubogiej mieszanki w nowoczesnym
>>> dieslu.
>>> W autach bez commnon-raila nigdy tego smrodu nie czułem.
>>
>> Diesel z natury ma "uboga mieszanke".
>> Moze z wyjatkiem chwil, gdy kierowca wciska pedal gleboko, a z rury
>> czarny dym leci.
>>
>> Wiec jesli naprawde jest jak piszesz ... moze w CR jakies inne spalanie,
>> ale raczej lepsze,
>
> Niezły talent jesteś - afera VW, emitującego właśnie to g.., słynna na
> cały świat, wiadomo co śmierdzi i kiedy powstaje, wuczyć idzie gołym
> nosem przy każdym w miarę nowym dieslu, ale Ty masz swoje teoryjki....
Bo sie oczywiscie mylisz.
Diesel z natury produkuje tlenki azotu.
Jak im przykrecili srube, to dolozyli katalizatory, EGR, pułapki,
AdBlue itp. I mialy produkowac znacznie mniej.
VW jak widac produkuje znacznie wiecej ... ale to jest ciagle silnik z
dodatkowymi zabawkami, a nie goly diesel.
Poza tym nie pisales ze VW, tylko ze CR. Producentow CR jest wiecej,
im na razie nie zarzucaja ze przekraczaja te ostre normy ... tak
drastycznie.
Euro6 dopuszcza 0.08g/km NOx, Euro5 0.18, Euro3 0.5.
Dla diesli, bo dla benzyniakow to Euro3 pozwalalo 0.15, a euro5 0.06
https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
isji_spalin
To ile bylo w czasach Euro2, 1, czy wczesniej ?
> >a moze to smrodek z katalizatora, ktorego dawniej nie
>> bylo ...
>
> Nie - stare diesle nie działały na zubożonej mieszance.
Ty w ogole wiesz, jak diesel jest zbudowany ?
Doplyw powietrza byl nieregulowany.
Silnik go ssal z grubsza tyle samo do cylindra.
(Bardzo z grubsza, bo opory przeplywu i turbina)
A paliwa podawano tyle, na ile kierowca gaz depnal.
> Katalizator o ile w ogóle jakiś miałem, też nie był na wyposażeniu
> kilkanaście lat temu, a chemiczny smród się pojawił, wraz z zakupem
> common-raila.
> I wszystkie następne śmierdziały tak samo.
No i wlasnie moze o to chodzi, ze nie miales katalizatora.
Albo, ze inne zanieczyszczenia maskowaly smrodzik NOx.
Tylko ze
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_azotu
"bezbarwny i bezwonny gaz"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_azotu
"silnie toksyczny gaz o ostrym zapachu przypominającym zapach gazowego
chloru. "
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_diazotu
"niepalny gaz o słabej woni i słodkawym smaku"
Jest tych tlenkow niestety jeszcze troche ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.20 11:45 J.F.
- 04.01.20 11:59 Budzik
- 04.01.20 12:38 Cavallino
- 04.01.20 13:27 J.F.
- 04.01.20 01:00 r...@k...pl
- 04.01.20 01:04 r...@k...pl
- 04.01.20 00:59 r...@k...pl
- 04.01.20 19:43 Cavallino
- 04.01.20 19:47 Cavallino
- 04.01.20 19:54 Cavallino
- 04.01.20 22:35 J.F.
- 05.01.20 08:59 Cavallino
- 05.01.20 10:00 Budzik
- 05.01.20 22:52 J.F.
- 07.01.20 16:16 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
Najnowsze wątki
- 2024-10-22 Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- 2024-10-22 Wymarzony świat ev hejterów
- 2024-10-21 Autobus,, skuter czy Twizy
- 2024-10-21 Problem elektryków rozwiązany.
- 2024-10-21 Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- 2024-10-22 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-10-22 Poznań => International freight forwarder <=
- 2024-10-21 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-21 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-10-21 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-10-21 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Power Electronics R&D Engineer <=
- 2024-10-21 Warszawa => Junior New Business Development Manager <=
- 2024-10-21 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy Morski/Intermodalny <=
- 2024-10-21 Zielona Góra => Engineer Mechanic R&D <=