eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2020-01-04 11:35:59
    Temat: Re: Norwegia. WIOŚ.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 08:59:38 +0100, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 03-01-2020 o 18:17, J.F. pisze:
    >>>> No i ... ten stary autobus tlenki azotu tez produkowal.
    >>> Na pewno?
    >>> Toto jest produkt uboczny spalania ubogiej mieszanki w nowoczesnym
    >>> dieslu.
    >>> W autach bez commnon-raila nigdy tego smrodu nie czułem.
    >>
    >> Diesel z natury ma "uboga mieszanke".
    >> Moze z wyjatkiem chwil, gdy kierowca wciska pedal gleboko, a z rury
    >> czarny dym leci.
    >>
    >> Wiec jesli naprawde jest jak piszesz ... moze w CR jakies inne spalanie,
    >> ale raczej lepsze,
    >
    > Niezły talent jesteś - afera VW, emitującego właśnie to g.., słynna na
    > cały świat, wiadomo co śmierdzi i kiedy powstaje, wuczyć idzie gołym
    > nosem przy każdym w miarę nowym dieslu, ale Ty masz swoje teoryjki....

    Bo sie oczywiscie mylisz.
    Diesel z natury produkuje tlenki azotu.

    Jak im przykrecili srube, to dolozyli katalizatory, EGR, pułapki,
    AdBlue itp. I mialy produkowac znacznie mniej.
    VW jak widac produkuje znacznie wiecej ... ale to jest ciagle silnik z
    dodatkowymi zabawkami, a nie goly diesel.

    Poza tym nie pisales ze VW, tylko ze CR. Producentow CR jest wiecej,
    im na razie nie zarzucaja ze przekraczaja te ostre normy ... tak
    drastycznie.

    Euro6 dopuszcza 0.08g/km NOx, Euro5 0.18, Euro3 0.5.
    Dla diesli, bo dla benzyniakow to Euro3 pozwalalo 0.15, a euro5 0.06

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
    isji_spalin

    To ile bylo w czasach Euro2, 1, czy wczesniej ?

    > >a moze to smrodek z katalizatora, ktorego dawniej nie
    >> bylo ...
    >
    > Nie - stare diesle nie działały na zubożonej mieszance.

    Ty w ogole wiesz, jak diesel jest zbudowany ?

    Doplyw powietrza byl nieregulowany.
    Silnik go ssal z grubsza tyle samo do cylindra.
    (Bardzo z grubsza, bo opory przeplywu i turbina)

    A paliwa podawano tyle, na ile kierowca gaz depnal.

    > Katalizator o ile w ogóle jakiś miałem, też nie był na wyposażeniu
    > kilkanaście lat temu, a chemiczny smród się pojawił, wraz z zakupem
    > common-raila.
    > I wszystkie następne śmierdziały tak samo.

    No i wlasnie moze o to chodzi, ze nie miales katalizatora.
    Albo, ze inne zanieczyszczenia maskowaly smrodzik NOx.

    Tylko ze
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_azotu
    "bezbarwny i bezwonny gaz"

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_azotu
    "silnie toksyczny gaz o ostrym zapachu przypominającym zapach gazowego
    chloru. "

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_diazotu
    "niepalny gaz o słabej woni i słodkawym smaku"

    Jest tych tlenkow niestety jeszcze troche ...

    J.

















Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: