  • 1. Data: 2011-01-08 15:51:17
    Temat: Normy ppoż
    Od: Wojtas <w...@o...pl>

    Witajcie!

    Może wiecie, jakie normy regulują kwestię odporności ppoż przewodów
    głośnikowych w instalacjach rozległych, czyli 100-woltowych?

    Pozdro
    Wojtas

  • 2. Data: 2011-01-08 16:24:12
    Temat: Re: Normy ppoż
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Wojtas napisał:
    > Witajcie!
    >
    > Może wiecie, jakie normy regulują kwestię odporności ppoż przewodów
    > głośnikowych w instalacjach rozległych, czyli 100-woltowych?

    Te same które regulują kwestię instalacji energetycznych? Jak weźmiesz
    przepisy dotyczące sieci 230V, uwzględnisz obciążenia występujące w
    instalacji i odpowiednio do nich wybierzesz stawiane instalacji
    wymagania to powinno być dobrze.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2011-01-08 18:12:16
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Chyba, że chodzi o systemy DSO, wtedy są na to jakies specjalne przepisy,
    ale nie wiem gdzie je znaleźć...

  • 4. Data: 2011-01-08 18:13:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Jan 2011 17:24:12 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:

> [...]
    >przepisy dotyczące sieci 230V, uwzględnisz obciążenia występujące w
    >instalacji i odpowiednio do nich wybierzesz stawiane instalacji

    No ale jak zapisac ze "projekt wykonano zgodnie z norma PN-xxxxx",
    podczas gdy przepisy wymagaja normy PN-yyyyy ?

    Nawet xxxxx zapewnia ochrone nie gorsza niz yyyyy.

    J.

  • 5. Data: 2011-01-08 21:42:29
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d288fad$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...

    > Te same które regulują kwestię instalacji energetycznych? Jak weźmiesz
    > przepisy dotyczące sieci 230V

    Nie zawsze - część tego rodzaju instalacji ma działać nawet w stanie z lekka
    nadpalonym.
    Ale pytający nie zaznaczył o co idzie...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 6. Data: 2011-01-08 21:57:37
    Temat: Re: Normy ppo?
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 8 Jan 2011 22:42:29 +0100, Jd. napisał:

    > U?ytkownik ""Dariusz K. ?adziak"" <d...@n...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:4d288fad$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie zawsze - cz??? tego rodzaju instalacji ma dzia?a? nawet w stanie z lekka
    > nadpalonym.
    > Ale pytaj?cy nie zaznaczy? o co idzie...

    Mam wrażenie, że bardziej chodzi tu o powłokę bezhalogenkową i/lub samogasnącą.

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 7. Data: 2011-01-08 23:41:17
    Od: Wojtas <w...@o...pl>

    Chodzi o normy zarówno dotyczące instalacji rozgłoszeniowych, jak i
    systemów DSO. A przy okazji mam do Was jeszcze jedno pytanie - rozumiem,
    że nie ma sposobu na określenie mocy głośnika, który nie nosi żadnych
    oznaczeń?

    Pozdro
    Wojtas

  • 8. Data: 2011-01-09 03:23:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jd. napisał:
> [...]
    > nadpalonym.
    > Ale pytający nie zaznaczył o co idzie...

    Wiadomo że wysokowoltowa instalacja głośnikowa pędzona ze źródła energii
    o maksymalnej mocy rzędu kilowatów (i więcej wzmacniacz nie da, prędzej
    się sam spali) stwarza znacznie mniejsze zagrożenia pożarowe od
    instalacji energetycznej pędzonej ze źródła o wydajności - jak na
    wytrzymałość instalacji - praktycznie nieograniczonej. Kilowatowym
    wzmacniaczem kabli się raczej nie stopi, stopienie kabli w instalacji
    energetycznej to żaden wyczyn.
    Ale jak się nie ma szczegółowych wytycznych dla tak specyficznej
    instalacji - zastosowanie reguł dla instalacji bardziej zagrożonych w
    zasadzie daje pewność że będzie dobrze.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2011-01-09 03:28:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Wojtas napisał:
> [...]
    > systemów DSO. A przy okazji mam do Was jeszcze jedno pytanie - rozumiem,
    > że nie ma sposobu na określenie mocy głośnika, który nie nosi żadnych

    Jest. Ustalasz częstotliwość rezonansową membrany, zasilasz głośnik
    sinusem przy tej częstotliwości i badasz poziom zniekształceń. Ciut
    poniżej progu przy którym zniekształcenia zaczynaja wyraźnie rosnąć)
    masz moc maksymalną - przy większej zawieszenie membrany zaczyna
    pracować nieliniowo. Tak się robi w głośnikach ze sztywnym zawieszeniem.
    W głośnikach z miękko zawieszoną membraną jest prościej - ustalasz
    maksymalne dopuszczalne wychylenie membrany (póki uzwojeń cewki
    wychodzących ze szczeliny magnetycznej nie widać to może być chyba że
    wcześniej w drugą stronę pojawia się opór mechaniczny) i prądem stałym
    powodujesz takie jej wychylenie. I już masz moc maksymalną - jak dasz
    więcej to membrana może o cos zahaczać albo nawet wyskoczyć ze szczeliny.

    --
    Darek