  • Data: 2022-08-05 09:44:29
    Temat: Re: Nokia N800 - dziwna awaria ekranu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.08.2022 17:38, J.F wrote:

    > Zakladam, ze wlaczales pare razy, i ten splash jest ciagle widoczny
    > ... wiec jeszcze dziala i to dobrze.

    Tak. Efekt jest powtarzalny. Nie jestem w stanie zagwarantować, że
    zawsze splash się pojawia (bo mogłem przeoczyć którąś sytuację) ale na
    pewno występuje przy zdecydowanej większości prób włączenia.
    Jednak nie jest ciągle widoczny, bo jest ten efekt zanikania.

    > Ale to zanikanie to nie jest jakis celowy efekt, zaprogramowany?

    Nie. W poprawnie działającym urządzeniu splash screen był widoczny o
    wiele dłużej - do momentu, kiedy urządzenie było w stanie zacząć
    inicjalizować interfejs użytkownika.

    > Bo pasek w dole swieci, i mam wrazenie, ze tam jest wiecej pikseli,
    > ale czarnych.

    Tak, ta jedna linia na dole się świeci, więc ekran nie gaśnie
    całkowicie. Co więcej - gdy problem się zaczynał właśnie to miejsce było
    granicą "złamania" wyświetlanego obrazu. Na górze wyświetlał się wtedy
    kawałek interfejsu, a w tym dolnym pasku inna niepasująca część. Która?
    Już nie pamiętam, być może właśnie pochodząca z samej góry wyświetlacza.
    Potem właśnie przestało się wyświetlać cokolwiek poza tym chwilowym
    splash screenem i pojedynczą linią pikseli na dole.

    > Moze zacząc od wgrania firmware ...

    Spróbuję. Jeśli jeszcze uda mi się je namierzyć, wraz z niezbędnymi
    narzedziami...

    > P.S no i znow oscyloskop by sie przydal, choc sciezki tam niedostepne
    > :-(

    Od jakiegoś czasu mam już Siglenta, więc mogę sprawdzić sygnały. O ile
    tylko uda mi się do nich dostać przy włączonym urządzeniu.