    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
    Date: Wed, 29 Jun 2011 01:06:39 +0200

    Użytkownik "Rafał Maszkowski" <r...@i...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:iucdb5$mv9$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Mam już czwartą Nokię. W poprzedniej WiFi w ogóle nie dawało się
    > skonfigurować (przynajmniej dla takich zabezpieczeń, jakie mam w domu i
    > w pracy), w tej - dało się. Walczę z interfejsem z większymi sukcesami
    > niż inicjator tego wątku, ale odczucia mam podobne i chociaż działa,
    > nadal nie rozumiem logiki konfiguracji połączeń. Instrukcję mam lepszą,
    > z tego, co pamiętam jest tam wyjaśnione więcej, ale opis konfigurowania
    > połączeń internetowych jest niezrozumiały. Część problemu to używanie
    > słowa "Internet" na przemian w znaczeniu "Internet" i w znaczeniu "WWW".
> [...]

    Chyba masz rację, że chodzi o nazewnictwo... Może problemem jest
    specyfika jezyka finskiego i potem kłopoty tłumaczenia? Nie wiem...
    Dla mnie do internetu można się dostać przez WAP, przez GPRS,
    przez USB, przez modem, przez wifi, przez bluetooth i pewnie jeszcze
    kilka innych sposobów więc nie ma sensu nazywać internetem modemu
    komórkowego i odróżniać to od połaczenia z internetem przez wifi że
    tamto to internet a to wlan bo to jakaś katastrofa pojęciowa jest...
    Inny przykład wymieszania i mamałygi to ikona/folder "Mój telefon".
    Jeśli ten folder reprezentuje zawartość mojego telefonu i mam tam
    zegarek, gry, email to czemu w menu głównym mam muzykę i inne gry
    wgrane lokalnie na telefon? Pomieszanie z poplątaniem...
    Zresztą brak dobrego przemyślenia słownictwa widoczny jest często,
    mamy menu głowne, w nim Settings a w nim podmenu Settings jeszcze
    raz. O co chodzi? Czemu mamy dwa Settings? Które jest które?
    No i jak to robią w iPhone że wystarczy im opcja "cellular data ON/OFF"
    i nie potrzeba NICZEGO konfigurować jeśli chodzi o APN, username,
    password ? A w Nokii muszę konfigurować WAP, Internet, MMS osobno.