    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
    Date: Tue, 28 Jun 2011 00:29:02 +0200

    Użytkownik "Tomek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:iuasnv$brd$1@news.onet.pl...

    > To wybierz 'zawsze pytaj' wybierz zakładkę, z którą chcesz się połączyć
    > i telefon spyta się o rodzaj połączenia. Powinienneś mieć od góry:
    > Internet
    > Usługi WAP
    > Bez kategorii (pkty dostępu)

    Nie chcę aby się telefon o nic mnie pytał.
    Chcę mieć ZAWSZE internet pod ręką, pod jednym palcem.
    Jak jest wifi który telefon zna i ma skonfigurowany to chciałbym
    aby cały ruch sieci, na dowolnych portach i usługach szedł przez
    wifi z największą siłą sygnału. Jeśli nie ma znanego wifi to ma iść
    przez GSM. Już nie wymagam aby sam się zgłaszał z nowym wifi
    i pytał czy się połączyć bo to jak widzę za wysoka poprzeczka
    dla używanego telefonu Nokii za $100 ;-)

    > Jeśli wcześniej korzystałeś z konfiguratora wlan i zapisałeś domowy
    > wlan jako pkt dostępu, będziesz go miał w punkcie 'Bez kategorii'
    > Jeśli nie korzystałeś, wybierz Szukaj Wlan.
    >
    > No chyba, że ta nokia ma inaczej, w co wątpię.

    Nie, tak ma. Wyszukałem wifi i wyobraź sobie że wpadłem na to
    że przypiszę go do kategorii Internet. Dlatego nie napisałem że
    nie wiem jak użyć wifi, tylko że jest dla mnie niejasne czy jadę
    w danej chwili przez wifi czy przez GSM. Nie jest to w żaden
    sposób zaznaczone na ekranie. Ani na ekranie głównym nie ma
    informacji że jesteśmy w zasięgu wifi ani jaka jest siła odbioru
    ani w przeglądarce internetowej nie ma żadnego sygnału po którym
    z kilku możliwych łaczy jedziemy.

    > Nie online tylko offline. Włącznikiem. Jak w każdej nokii. Naciskasz raz i
    > wybierasz offline. Strona 16 instrukcji.

    No właśnie chyba czegoś nie rozumiesz...
    Okreslenie offline znaczy że urządzenie pracuje BEZ PODŁACZENIA
    do sieci. Że przeglądarka bierze treść HTML strony ze swojej lokalnej
    jej kopii, z "cache".
    Określenie online znaczy że urządzenie pracuje w sieci...
    Ja chcę aby mój telefon pracował w sieci, dlaczego miałbym włączać
    tryb offline????
    Ja tylko chcę aby do tej sieci dostał się przez inne radio... ale to też
    tryb
    -jak najbardzie- ONLINE!

    > Po to o co prosisz. Żeby mieć pewność, że nie łączysz się przez GSM.
    > Jeśli nie poradzisz sobie z wyborem punktu dostępu, opisanego wyżej.

    Nie zrozumiałeś. Ja nie chcę wyłączyć internetu w telefonie :-)
    Ja tylko chcę mieć pewność że jadę przez wifi a nie przez GSM.

    > Nadążasz w ogóle? Bo widzę, że zbyt szybko tracisz wątek.

    raczej Ty nie nadążasz bo pytanie "I po co mam włączyć?" rozpoczynało
    nową myśl piękną opisaną niżej:

    > Da się. Wyżej masz wyjaśnione.

    Czy wybieranie ręcznie punktu dostępu z listy dla Ciebie
    oznacza że telefon sam sobie coś wybierał? Bo wyżej
    opisałeś abym sobie ustawił aby pytał się mnie telefon o wybór.

    > To nie tylko kwestia wiary.

    Ty iPhone na oczy nie widziałeś, a już napewno nie miałeś go w ręce
    nawet 5 minut skoro potrafisz twierdzić że Nokia ma prostsze GUI :-)

    > Logiczne jest umieć sobie to ustawić, a jeśli ktoś ma problem, i tu mowa
    > nie tylko o Tobie lecz o całej rzeszy kozaków, którym przez połączenie GSM
    > zjadło setki GB, wtedy konieczne jest odpięcie się od sieci, przez
    > aktywację trybu offline. Prawda jakie proste dla kogoś kto boi się
    > połączeneń via GSM? I jakie praktyczne.

    Kuźwa - twierdzisz że nie jestem pierwszy który używając Nokii nie wiem
    czy jadę przez GSM czy przez wifi? I nie widzisz w tym żadnego PROBLEMU?
    Cała rzesza użytkowników Nokii nie wie czy jedzie po wifi czy po GSM
    i myśląc naiwnie że po skonfigurowaniu sobie wifi jedzie po wifi bestrosko
    nabijają się w kiebzę???

    > I jak sobie ustawisz, to podczas sesji, zobaczysz ikonkę wifi.

    A jak ta ikonka wygląda, bo ja jej nie mam w instrukcji obsługi...

    W prawym górnym rogu mam natomiast podejrzanie wyglądającą
    mikroskopijną kreseczkę co wygląda jak niedorobiona jedynka.
    Może to to? Bo tego też nie ma w instrukcji obsługi Nokii 5630...
    Ale może to coś związanego z radiem FM?
    Czort znajet... To nie jest aparat dla kozaków!
    Tu trzeba mieć duży rozum i kombinować, zgadywać, kalkulować...

    > To tylko kwestia posiadania większych umiejętności posługiwania
    > się trochę bardziej zaawansowanym telefonem niż 3310.

    Czyli według Ciebie definicja prostego interfejsu polega na tym,
    że wymaga on większych umiejętności i naciskania więcej guzików
    niż w interfejsie skomplikowanym? Ciekawa definicja...

    Bo widzisz według mnie jeśli coś jest PROSTE to zwykle wymaga
    MNIEJ umiejętności i MNIEJ klikania i MNIEJ kombinowania...
    I sądzę że projektanci Apple są podobnego zdania :-)

    > No i taki właśnie on jest.

    No nie jest. Bo aby mieć pewność jechania po wifi trzeba samemu
    go wybrać, nie można zdać się na telefon aby wybrał sam znane wifi.

    > Tak samo jak prowadzenie samolotu czy pociągu. Trzeba się tylko tego
    > najpierw nauczyć.

    Porównanie używania telefonu Nokii do prowadzenia samolotu
    jest trochę nieodpowiednie jeśli chcesz udowadniać że Nokia to
    prosty interfejs :-)))

    > Strona 50. Media domowe i kreator ustawień,
    > dzięki któremu określisz domowy (osiedlowy) pkt dostępu wlan.
    > Naprawdę czytałeś instrukcję?

    Absolutnie nie czytałem tego rozdziału bo nie potrzebuję używać
    żadnych mediów domowych. Nie udostępniam żadnych obrazków,
    muzyki ani filmów - chcę podłączyć telefon za pomocą WLAN do
    internetu. Nigdy mi nie wpadło do głowy że połączenia z INTERNETEM
    mam szukać w rozdziale "media domowe" i ten rozdział faktycznie ominąłem :-)

    No dobra, czytamy... Pierwsze zdanie:
    "Aby pliki multimedialne zapisane w aplikacji Galeria można było
    udostępniać w sieci WLAN innym kompatybilnym urzadzeniom[...]"
    Kużwa - nie czytam dalej bo przecież nic nie chcę udostępniać
    z telefonu do sieci domowej :-))))) Poza tym chcę skonfigurować
    hotspot w McDonalds i ABSOLUTNIE nie chcę niczego w tej sieci
    ze swojego telefonu udostępniać :-)) No kuźwa ale prosty interfejs!

    Na stronie 49 mam rozdział 11. Multimedia domowe.
    Drugi paragraf tego rozdziału:
    "Do korzystania z funkcji WLAN tego urządzenia potrzebna jest
    skonfigurowana i działająca sieć domowa WLAN" - no kuźwa jestem
    zaskoczony bo wydawało mi się że będę mógł używac sieci WLAN
    bez konieczności jej działania :-)))) Tą instrukcję pisał jakiś kaleka.

    No ale kartkując dalej tą żałosną namiastkę instrukcji widzę rozdział
    "Menedżer połaczeń"... Brzmi obiecująco. Jest! Widać połaczenie
    z moim hotspotem przy uruchomionej przeglądarce!!! A wiec jest, mogę
    sprawdzić czy jadę po wifi, wprawdzie już po fakcie, po połaczeniu
    ale mogę :-)

    Czyli doszliśmy do odpowiedzi na moje pytanie "jak upewnić się że
    aktualne połączenie z internetem idzie po wifi czy po GSM?" brzmi:
    "Interfejs jest bardzo prosty, wystarczy nacisnąć klawisz pierwszy:
    "Menu", potem wybrać (niewiedzieć czemu?!) Settings, potem zjechać
    strzałką w dół z następnego Settings do Cennectivity, potem nacisnąć
    ENTER, potem ze środka ekranu strzałkami Góra, Prawo ustawiamy
    się na Connection Manager i naciskamy ENTER i mamy menu z dwiema
    pozycjami, pierwsza jest Active Connections i tam mamy już nasze wifi.

    Jak to samo osiągnąć w iPhone? Który ma bardzo trudny, skomplikowany
    user interface? Ano wystarczy popatrzyć na ekran w dowolnym momencie
    i wiemy czy jesteśmy połaczeni z wifi czy nie - jeśli jest ikonka w
    kształcie
    trzech wycinków okręgu, taka pizza :-) to znaczy że jedziemy po wifi
    i żadne rachunki za GSM sa nam niestraszne.

    > Ja powiedziałem.

    Masz jakieś urojenia? :-)

    > Korzystam z nokii od 15 lat. NIGDY nie miałem i pewnie nie będę miał z nią
    > problemów. Nawet z modelem 5630, którego nie miałem w ręku, ale który
    > obsługuje się tak samo jak inne nokie.

    I jak myślisz, ile razy w ciągu tych 15 lat otwierając przeglądarkę
    internetową musiałeś niepotrzebnie naciskać wybór access pointa?

    > No i? A może ja nie chcę żeby mi telefon sam nakazywał co mam robić.

    To sobie tą opcję wyłączysz. Wiesz jak? Ano na ekranie głównym
    jest JEDNA ikona "Settings", taka z kółkami zębatymi, trybikami,
    za której pomocą ustawiasz WSZYSTKO w jednym miejscu...
    Klikasz raz w Settings, potem drugi raz w WiFi, potem trzeci w
    "Ask to Join Networks ON/OFF" i już, gotowe. To jest prosty interfejs!
    A DOMYŚLNIE, z pudełka wyjęty, będzie Cię pytał czy połączyć się
    do NOWYCH wifi hotspotów i jak RAZ zaakceptujesz połączenie
    to NIC WIĘCEJ JUŻ ROBIĆ NIE MUSISZ i za każdym razem jak
    wejdziesz w strefę działania tej sieci to telefon AUTOMATYCZNIE
    bez konieczności jakiegokolwiek klikania przełaczy się na wifi.

    > Jak będę chciał to sam sobie znajdę.
    > Poza tym, pamiętam, że w iPhonie trzeba było najpierw włączyć aktywność
    > wyszukiwania wifi.

    Ja pamiętam że domyślnie jest włączona.

    > No to dokładnie jak mam w swojej nokii. Inne wifi też mi pamięta.
    > Tak przecież ZAWSZE było w nokiach.

    A jednak gdy zapytałem jak wiedzieć na 100% że idę po wifi
    a nie po GSM Ty nie napisałeś że "wystarczy raz wpisać hasło
    i już telefon ZAWSZE się przez to wifi połaczy gdy jest w zasięgu".
    Ty mi napisałeś że trzeba ustawić wybór ręczny access pointa,
    czyli telefonowi Nokii nie da się ufać że Cię z wifi połączy sam...

    A potem coś zacząłeś smędzić o trybie offline wykazując że nie bardzo
    nadążasz za tematem wątka...

    > Z Nokia 5630 nie bawiłem się nigdy, ale zasada działania jest taka
    > sama jak w innych nokiach, co jest udowodnione w intrukcji obsługi j/w :)

    Jaką wartość dla użytkownika PIERWSZEJ Nokii ma informacja
    że funkcję X uzyskuje się tak jak w każdej innej Nokii???????

    A co do instrukcji to nie rozśmieszaj mnie, bo nie ma tam ANI SŁOWA
    o zasadzie działania, zasadzie konfiguracji czy wyszukiwania hotspotów.
    Ani jednego słowa.