    From: "Tomek" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
    Date: Mon, 27 Jun 2011 23:29:32 +0200

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > Dzięki.
    > No mam, i mam do wyboru tylko Internet lub WAP Services.
    > Mam wybrany aktualnie Internet.

    To wybierz 'zawsze pytaj' wybierz zakładkę, z którą chcesz się połączyć i
    telefon spyta się o rodzaj połączenia. Powinienneś mieć od góry:
    Internet
    Usługi WAP
    Bez kategorii (pkty dostępu)

    Jeśli wcześniej korzystałeś z konfiguratora wlan i zapisałeś domowy wlan jako
    pkt dostępu, będziesz go miał w punkcie 'Bez kategorii'
    Jeśli nie korzystałeś, wybierz Szukaj Wlan.

    No chyba, że ta nokia ma inaczej, w co wątpię.

    > Mam włączyć offline żeby iść online?? :-)
    > Ale OK - gdzie ten tryb online mam włączyć?

    Nie online tylko offline. Włącznikiem. Jak w każdej nokii. Naciskasz raz i
    wybierasz offline. Strona 16 instrukcji.

    > I po co mam włączyć?

    Po to o co prosisz. Żeby mieć pewność, że nie łączysz się przez GSM. Jeśli nie
    poradzisz sobie z wyborem punktu dostępu, opisanego wyżej. Nadążasz w ogóle? Bo
    widzę, że zbyt szybko tracisz wątek.

    > Nie da się tak telefonu ustawić aby
    > preferował znane wifi hotspoty i wybierał je według uznania
    > gdy je widzi a szedł do modemu komórkowego tylko wtedy
    > gdy nie ma znanego wifi w okolicy?

    Da się. Wyżej masz wyjaśnione.

    > W to akurat nie wierzę że dla Ciebie taki sam jest iPhone.

    To nie tylko kwestia wiary.

    > czy logiczne jest włączać tryb offline
    > aby wejść online przez inny interfejs? Nie.

    Logiczne jest umieć sobie to ustawić, a jeśli ktoś ma problem, i tu mowa nie
    tylko o Tobie lecz o całej rzeszy kozaków, którym przez połączenie GSM zjadło
    setki GB, wtedy konieczne jest odpięcie się od sieci, przez aktywację trybu
    offline. Prawda jakie proste dla kogoś kto boi się połączeneń via GSM? I jakie
    praktyczne.

    > Logiczne jest raczej
    > ustawić znane hotspoty w okolicy i niech sobie telefon sam
    > wybiera co widzi, informując użytkownika JEDNĄ wyraźną
    > ikonką na górnej belce ekranu oznaczającej że idziemy przez
    > wifi a nie przez modem komórkowy.

    I jak sobie ustawisz, to podczas sesji, zobaczysz ikonkę wifi.

    > Jeśli ja muszę kliknąć
    > 10 przycisków aby sprawdzić czym się łączę to chyba trudno
    > to nazwać najprostszym interfejsem.

    To tylko kwestia posiadania większych umiejętności posługiwania się trochę
    bardziej zaawansowanym telefonem niż 3310.

    > Prosty dla mnie to taki
    > w którym nic nie trzeba klikać, przestawiać -raz konfigurujesz
    > i jedziesz podem dzień za dniem bez klikania.

    No i taki właśnie on jest. Tak samo jak prowadzenie samolotu czy pociągu. Trzeba
    się tylko tego najpierw nauczyć.

    > No ja pierdziele. Przeczytaliśmy 3 zdania,
    > jestesmy prawie na półmetku i dalej ani słowa JAK WYKRYĆ
    > hotspoty w danej okolicy i jak je ustawić aby się wybierały
    > z większym priorytetem niż GPRS/WAP czy inne komórkowe
    > technologie.

    Strona 50. Media domowe i kreator ustawień, dzięki któremu określisz domowy
    (osiedlowy) pkt dostępu wlan.
    Naprawdę czytałeś instrukcję?

    > Kto mi powie z którego zdania instrukcji użytkowania nauczył
    > się czegoś o tym jak należy skonfigurować klienta WLAN w tym
    > telefonie??

    Ja powiedziałem.

    > Widzisz - dla porównania z iPhone nigdy ani razu nie sięgnąłem
    > do papierowej instrukcji użytkowania, nawet nie wiem czy taką
    > dostałem. I powiem Ci tylko tyle, że jeśli uważasz interfejs Nokii
    > za prosty i łatwy w obsłudze to być może zapomniałes już co znaczy
    > proste w obsłudze.

    Korzystam z nokii od 15 lat. NIGDY nie miałem i pewnie nie będę miał z nią
    problemów. Nawet z modelem 5630, którego nie miałem w ręku, ale który obsługuje
    się tak samo jak inne nokie.

    > Wiesz jak się w iPhone ustawia wifi? iPhone
    > sam Ci wyjęty z pudełka powie że jest w zasięgu wifi i zapyta się
    > abyś wprowadził hasło, połączy Cię grzecznie i bez pytania użyje
    > tego wifi do przesyłania danych bez dotykania się modemu...

    No i? A może ja nie chcę żeby mi telefon sam nakazywał co mam robić. Jak będę
    chciał to sam sobie znajdę. Poza tym, pamiętam, że w iPhonie trzeba było
    najpierw włączyć aktywność wyszukiwania wifi.

    > Na dodatek raz ustawione wifi w tak prosty sposób będzie
    > brane do przesyłania danych WE WSZYSTKICH APLIKACJACH
    > korzystających z internetu i nigdzie nie trzeba wchodzić w jakieś
    > opcje i coś tam wybierać.

    No to dokładnie jak mam w swojej nokii. Inne wifi też mi pamięta. Tak przecież
    ZAWSZE było w nokiach.

    > Z Nokią 5630 bawię się już drugi dzień i dalej nie jestem pewny
    > czy otwierając przeglądarkę w zasięgu wifi nie idę przypadkiem
    > przez modem komórkowy zamiast wifi...

    Z Nokia 5630 nie bawiłem się nigdy, ale zasada działania jest taka sama jak w
    innych nokiach, co jest udowodnione w intrukcji obsługi j/w :)