    From: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nocne promocje w Euro AGD
    Date: Wed, 27 Jul 2011 02:11:37 -0700 (PDT)

    On Jul 26, 9:25 am, <MW> wrote:
    > Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:c130303f-ea13-4299-8eab-e346c07838d4@
    h14g2000yqd.googlegroups.com...

    > Myslisz ze to z powodu promocji i zeby oszczedzic - tak jak w polsce -
    > kilka zlotych, jak na promocyjnych cenach schabu i ryb?
    >
    > Nie, zwlaszcza, ze ceny byly zdaje sie wyzsze niz zazwyczaj. Widocznie w USA
    > warto sie zbydlecic z zupelnie innych powod w.

    Jesli uwazasz, ze w obu przypadkach jest to zbydlecenie, to niech i
    tak bedzie.
    Roznica jest jednak ogromna.
    W polsce zbydlecenie nastepuje na tle walki o przetrwanie, walki o
    zarcie.
    daje sie tam zauwazyc caly przekroj wiekowy osobnikow z przewaga
    jednak emerytow.
    Walka o karpia i schab, po promocyjnej cenie, to jest cos czego w
    stanach chyba sie nie widuje.
    Tutaj takie akcje jak z ipodami, czy z programami windows, to jest
    okazja do spedzenia dluzszego czasu w towarzystwie, w warunkach prawie
    biwakowych i relaksowych na wesolo.
    Moze dopytaj Stama, on pewnie sie z tym zetknal i powinien wiedziec.
    Tu ida na takie "akcje" ludzie mlodzi i nie po to zeby zaoszczedzic na
    kupnie, bo jest wprost odwrotnie.
    Wiedza, ze przeplaca bo kupia po wyzszej cenie nisz kupujac dzien, czy
    kilka dni pozniej.
    Robia to dla szpanu i dla bycia pierwszym posiadaczem czegos nowego.
    Dla amerykanow, "bycie drugim, to jest frajerstwo".
    Widac to w roznego rodzaju konkursach.
    Glowna nagroda zwykle jest ogromna w porownaniu do drugiej ktora
    wyglada jak nagroda pocieszenia.
    W polsce nagrody w wielu konkursach sa takie, ze jest jedna nagroda za
    pierwsze miejsce ale jak tylko jest mozliwosc to sie robi nagrode
    remisowa za pierwsze miejsce. Potem sa nagrody za dwa drugie miejsca,
    nastemnie za trzy, trzecie miejsca, dalej nagrody pocieszenia a dla
    wszystkich pozostalych dyplomy,
    aby tylko jak najwiecej zostalo obdzielonych.

    Takie akcje jak z ipodami sa w ameryce rzadkoscia.
    Na promocje cenowa zarcia nikt nie reaguje tak jak w tych filmach z
    polski.

    Jest jednak w ameryce jeden dzien w roku, kiedy podobne sceny do tych
    polskich naleza do tradycji i jest to tak zwany czarny czwartek.
    Ten dzien w ameryce to jest dzien specjalny.
    To jest cos podobnego jak tradycyjne swieto w niektorych krajach z
    wyuszczaniem bykow na ulice i gonitwa z tymi bykami.
    To jest taka tradycja i idzie sie na zakupy bardziej dla tradycji niz
    dla promocji.
    Bo choc promocje sa ogromne, bo mozna kupica jakies rzeczy za dolara a
    normalna ich cena idzie w setki dolarow, to jednak jest ograniczona
    ich ilosc do kilku lub kilkunastu sztuk i kazdy wie, ze jak nie bedzie
    wsrod pierwszych kilku osob, to nie ma szans na kupienie okazyjne.
    Ludzie jednak ida tam setkami i robia pierwsze zakupy swiateczne, bo
    prawie wszystko jest przecenione o pare procent.
    Poecam zapoznanie sie w necie z opisem czarnego piatku.

    Nie bronie tu amerykanow, tylko staram sie wyjasnic roznice.
    I niech bedzie nawet tak jak chcesz, ze w obu wypadkach ludzie
    zachowuja sie jak bydlo ale polskie zbydlecenie jest bardziej przykre,
    bo wymuszone systemem, bieda i odczuwa sie upokorzenie tego
    zbydleconego w tym momencie tlumu.
    W amerykanskim przypadku, tego upokorzenia sie nie odczuwa, bo to nie
    wunikalo nigdy z biedy tylko z traducji tego jednego dnia w roku,
    czarnego piatku.

    Mam nadzieje, ze zrozumiesz juz jaka to roznica.
    Jesli dalej nie bedziesz rozumial, to sie nie zdziwie, i tylko moge w
    tej sytuacji stwierdzic, ze trzeba pomieszkac w polsce, potem drugie
    tyle w stanach i dopiero wtedy wiele spraw sie klaruje w umysle.

    Dodam, ze amerykanie ogladajac te polskie sceny, toe nie zdaja sobie
    sprawy, ze to jest spowodowane bieda a nie tradycja.
    Podobnie jak w wielu krajach, nie rozumieja polskiego lanego
    poniedzialku.

    ---------
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/