  • 1. Data: 2009-10-06 12:51:13
    Temat: Nobel za CCD
    Od: Maciej Zwierzycki <m...@i...poznan.pl>

    Naprawdę jeszcze nie było?

    http://nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates
    /2009/

    Pozdrawiam
    MZ

  • 2. Data: 2009-10-06 16:50:48
    Temat: Re: Nobel za CCD
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Naprawdę jeszcze nie było?

    wynalazca nie miał pojęcia, że będą aparaty cyfrowe
    P.

  • 3. Data: 2009-10-06 17:17:39
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 6 Paź, 18:50, "Pan Piskorz"
    > wynalazca nie miał pojęcia, że będą aparaty cyfrowe
    > P.
    Na tej grupie Nobel nalezy sie wielu dyskutantom.Wymienic?
    Nie trzeba, bo wystarczy poczytac kilka flejmow,
    wykazujacych glupote konstruktorow i wynalazcow. ;-)
    StaM

  • 4. Data: 2009-10-06 21:09:11
    Od: Piotr 'Kosu' Kosewski <n...@T...com>

    Pan Piskorz wrote:
    > wynalazca nie miał pojęcia, że będą aparaty cyfrowe

    Nawet lepiej. Dziś nawet połowa CCD nie idzie na jakiekolwiek
    zastosowanie multimedialne. Lepszych danych nie znam, ale gdyby się
    okazało, że na aparaty (łącznie z komórkami) idzie np 5% produkowanych
    na świecie matryc CCD, to bym się wcale nie zdziwił :P

    Ogólnie to CCD powstało jak wszystko - fizycy robili sobie jakiś
    eksperyment, sensowni ludzie w firmach im zaufali i dali wielką kasę, a
    potem narodziły się różne przydatne rzeczy. Na potrzeby LHC powstały
    technologie, które za ~10 lat zobaczymy w aparatach i lodówkach. Z
    zakupem czekać nie polecam, ale będzie naprawdę nieźle :]

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 5. Data: 2009-10-06 21:13:04
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009 10:17:39 -0700 (PDT), StaM <a...@y...com>
    wrote:

> [...]
    >Nie trzeba, bo wystarczy poczytac kilka flejmow,
    >wykazujacych glupote konstruktorow i wynalazcow. ;-)

    ale to jakby jest prawda. ta grupa lauretow nagrody nobla,
    odpowiedzialna za opracowanie CCD, byla w trakcie prac nad nowym typem
    pamieci i faktycznie nie w glowie im byly cyfrowe aparaty
    fotograficzne. <rs>

  • 6. Data: 2009-10-06 21:27:26
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 6 Paź, 23:13, rs <n...@n...spam.pl> wrote:

> [...]
    > odpowiedzialna za opracowanie CCD, byla w trakcie prac nad nowym typem
    > pamieci i faktycznie nie w glowie im byly cyfrowe aparaty
    Wcale nie watpie, a moj post byl zartem.
    StaM

  • 7. Data: 2009-10-06 21:33:27
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 6 Oct 2009 14:27:26 -0700 (PDT), StaM <a...@y...com>
    wrote:

    >Wcale nie watpie, a moj post byl zartem.
    >StaM

    sorry, za niezrozumienie, ale formula sitcomu jesty mi zasadniczo
    obca. <rs>

  • 8. Data: 2009-10-07 02:13:22
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > wynalazca nie miał pojęcia, że będą aparaty cyfrowe

    Tia, kamery były 20 lat wcześniej.

    zyga
    --
    A fe, A psik, A ha

  • 9. Data: 2009-10-07 06:55:28
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Maciej Zwierzycki" <m...@i...poznan.pl> napisał w wiadomości
    > Naprawdę jeszcze nie było?
    >
    > http://nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates
    /2009/

    mozesz śmiałao napisac "pierwszy" jak dzieci z podstawówki gdy usiadą do
    kompa
    nie martw sie każdy zdaży przeczytać, na każdym portalum fotograficznym to
    jest

  • 10. Data: 2009-10-07 07:12:14
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 7 Oct 2009 08:55:28 +0200, Kokos napisał(a):

    > nie martw sie każdy zdaży przeczytać, na każdym portalum fotograficznym to
    > jest

    Nie każdy - ja bym nie przeczytał bo nie czytam żadnych portali (nawet
    foto). Liczę że co ważne to pojawi się na grupie.

    Pozdrawiam,
    Henry