  • Data: 2010-09-05 08:51:37
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

    >[...]
    > Mam Ci pokazać przykład całkowitego krycia farbą? Co Ty dziecko jesteś,
    nie
    > wiesz ile rzeczy tak sie maluje?
    >[...]

    Wydaje mi się, że całkowite pokrycie farbą nie jest większym problemem.
    Problemem jest natomiast to, że nie ma farby idealnie pochłaniajacej 100%
    padającego na nią światła - każda istniejąca w rzeczywistosci nawet
    najbardziej czarna farba ma pewien - wprawdzie mały, ale różny od zera -
    współczynnik odbicia.

    Wydaje mi się, że głównym problemem sporu między Tobą a JA jest to, że
    zakładasz druk ze stosowaniem farb idealnych - zarówno o zerowym
    współczynniku odbicia jak i zwiększajacych współczynnik odbicia papieru.
    Tych pierwszych w rzeczywistości nie ma, te drugie nie są w praktyce do
    wydruku fotografii na papierze stosowane (za wyjatkiem bardzo
    specjalistycznych zastosowań które pokazał w swoim liście Czornyj). Przy
    założeniu, ze masz możliwość uzyskiwania dowolnie małego współczynnika
    odbicia zadrukowanego podłoża (co sprowadza się do założenia dysponowania
    farbą o dowolnie małym współczynniku odbicia światła) da sie na nim pokazać
    obraz o dowolnie dużym kontraście - tyle, że takie założenie jest niemożliwe
    do spełnienia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)